Tirsdag, damer

lenemor

Forumet er livet
Har hatt nok en søvnløs natt - eller, jeg har jo sovet, men ikke så mye som jeg gjerne skulle. Det er litt fortvilende når nattmåltid med August tar to og en halv time (og tre bæsjebleier!)... på slutten i natt var jeg så fortvilet, sliten og hadde så vondt i kroppen at jeg bare satt og gråt.

Da ble ikke morgenen stort bedre av at jeg har frøken trass som beboer i huset - hittil har vi nektet å kle på oss, nektet å pusse tenner, rullet ut en dorull på badet, nektet å børste håret, hatt sinneanfall fordi jeg ba hennne legge fra seg pannekaka på tallerken mens jeg satt og ammet, og diverse andre episoder. Det tar all energien min om dagen å ikke eksplodere på henne hele tiden, for hun trykker virkelig på de rette knappene på absolutt alt... om vi sier ikke rør, så må hun gå bort og demonstrativt pirke med fingeren

Nå sitter vi og venter på at tiden skal gå så vi kan dra til tannlegen. Svigermor kommer og sitter med August mens vi er der, så frøkna får min fulle oppmerksomhet, hun trenger nok det. Etterpå skal vi levere henne i barnehagen, så skal August og jeg slappe av litt (les:amme) til vi skal på helsestasjonen for veiing.

har ikke tid til å skrive så mye nå.. men jeg ville bare gi deg en klem lenemor.. håper dagen din bare blir bedre fra nå av![:)]

Aller først vil jeg bare gi deg en KJEMPEKLEM, lenemor!! Det er utrolig slitsomt å ta seg av en liten baby og i tillegg ha ansvaret for ei på 3! Klemklemklem[:)]

Vi har sovet godt alle mann i natt[:)] Merker at jeg blir trøttere om kveldene enn før - og det er deilig. Og så sitter jeg ikke å drikker kaffi heeele dagen lenger så jeg sover utrolig godt som regel. Snuppa hadde også vett til å sove hele natta i egen seng - og så blid og fornøyd da jeg kom og hentet henne. "Ska kle på meg nå - sova ittepå[:D]" Det gikk greit med både påkledning og frokost - men ble litt kaos på badet da både storesøster og lillesøster kranglet om hvem som skulle stå på krakken og hvem som skulle få tannkrem først....Herlig å bare få de avgårde i barnehage og skole da - og så slappe av litt hjemme.

Kvart over 12 begynner jeg på jobb - jobber til fire. Idag skal jeg få litt innføring i et data-program som gutten jeg følger opp skal holde på med av og til på SFO. Syns det er skikkelig kjekt å få så god opplæring - føler meg ivaretatt på jobben. Men så merker jeg også at jeg endelig klarer å være selvstendig og tar ansvar om det trengs[:)]

I kveld blir det å slappe av med Grey's og Medium (om jeg holder meg våken da...).

Ha en fin dag, alle sammen!

God tirsdag jenter

Sender deg en stor klem lenemor, håper dagen blir bedre for dere.

I dag så har jeg hjemmekontor formen er ikke helt topp så orker ikke å kjøre 1 time på glatta i dag.
Eller så har jeg tenkt med å prøve på et dorullkort i dag og kansje ett mappekort.
Driver å lager allernativer til bryllupsinnvitasjonene våres.
Har dere idere eller bilder av deres er det bare å komme med det[:)]

God morgen / formiddag [;)]

I dag sto jeg opp med barna og de har vært så gode og skjønne på morgenen - også så vi på Mummidalen, det var sååå spennende [:)] Jeg skal bare vaske stue og kjøkken og litt tøy i dag.
Ha en flotters dag alle sammen [:)]

Lenemor : Huff, forstår den frustrasjonen altså!
Sender deg en GOD klem, og håper på at dagen blir fin likevel [:)]

Elimor : Kos deg på jobb [:)] Hva er stortsett arbeidsoppgavene på SFO? [:)]

God formiddag.

Marcus har vært urolig i hele natt, klokka 4 i natt så var han gjennomvåt av svette så vi skiftet alt og målte feber og ga stikkpille. Vi sovnet ikke før 5 i natt, og sov te 9, deilig. I dag skal vi te legen halv to, jeg vil vite hva denne feberen og hosten er. Han har stygg hoste.

Ellers i dag skal vi bare slappe av, handle inn middag og litt andre ting.

Lenemor: Vil gi deg en stor klem.
Elimor: Kos deg på jobb.
Silje a: Kos deg på hjemmekontoret i dag.
Råsa Muffin!: Ha en fin dag.

Det høres slitsomt ut lenemor. Jeg håper måltidene tar kortere tid snart. Jeg er på kanten til å gi opp hele søvnstyret jeg også. Det er ikke en morgen der jeg ikke er så sliten at jeg våkner med vondt i hodet og bare har lyst til å gråte. Jeg skal snart i behandling. Senere skal jeg en tur til jm. Da skal jeg høre hva hun tror om sjansene mine for å bli igangsatt. Det som er så synd er bare det at hun ikke forstår. Det avslørte hun for meg allerede den første timen jeg var hos henne. Hun skal på død og liv vinkle alt så positivt at det ikke har noe med min virkelighet å gjøre. En gang skrev hun i papirene mine at jeg var i fin form. Det har ikke skjedd så lenge jeg har vært gravid så hvor hun får det fra aner jeg ikke. Jeg skal til jm på føden på fredag så jeg håper jeg blir bedre forstått da.

Go morn alle sammen
I dag skal jeg til veterinæren med Rikke og etterpå skal jeg på bursdagskaffe på kafe med søskenbarnet mitt. I tillegg må jeg gjøre noen erender. Så jeg tror dagen blir innholdsrik - fra nå av i alle fall

lenemor: vi hadde det også sånn i begynnelsen da Sara kom hjem. Hanna var så snill den første uka, men så ble hun helt rabiat. Det tok noen uker, men det gikk over av seg selv og hun er den samme snille jenta igjen. Det er nok bare en reaksjon på alt det nye. Sender deg en trøsteklem og det går nok over om ikke lenge. Hold ut!

Hei hei!!

Jeg og Mina har vært på 3 års kontroll på helsestasjonen. Egentlig så har de ikke noen kontroll før 4 årskontrollen, men de "lagde" en 3 års kontroll for oss siden vi flytter før sommeren.

Alltid koselig å være der. Liker så godt helsesøsteren vår. Super søt er hun. Vi har litt ekstra kontakt med henne, siden hun sitter i Minas ansvarsgruppe. Jeg var så kjempe spendt på hvor lang og hvor mye hun veide. Mina er liten 3 åring. Ligger på den nederste linja, men føler sin kurve. Lengden hadde stått litt stille. Hun veier 11,3kg og er 86cm lang.[;)]

Etterpå gikk vi på senteret og handla litt mat. Kjøpt en liten pakke til venninna mi som er gravid. Har jo fortalt om henne. Fant 2 sett i oppwhite som jeg skal sende opp til henne med et koselig kort. Så får hun seg en koselig overraskelse[:D]

Nå har jeg lagt Mina litt og etterpå skal vi bake boller tenkte jeg[:D] Vi har jentedag idag. Mina surrer sånn med søvn nå etter hun kom med pappaen sin. Så tenkte vi begge hadde behov for å være en dag sammen og gjøre noe koselig[:D]

Tusen takk for gode tanker og klemmer damer - det trengtes. Merker at jeg ikke er helt meg selv om dagen, og det er frustrerende og slitsomt, og jeg føler jeg bare klager og kjefter hele tiden.

Er tilbake fra tannlegen med Johanna, og etter litt startvansker hvor hun ikke ville sitte i stolen og ikke ville gape så fikk vi gjort kontrollen, og hun var rimelig stolt da tannpleieren sa de magiske ordene.. ikke null hull, selv om det også var stort, men nå kan du velge premie [:D]

Nå er hun tilbake i barnehagen, August sover og jeg har spist lunsj og ryddet litt... skal straks få skiftet bleie på knerten før vi drar ned på helsestasjonen - er spent på hvordan han har utviklet seg nå, om han har gått opp noe siden torsdag.. jeg har jo sluttet med flaske på dagtid, så nå får han bare tillegg på natten, for da har jeg ikk enok melk til å tilfredsstille han.

En trøtt Sindre kom inn til meg kl 7.30 i dag.. Med dyne og pute og alt med seg.. [:D] Han fikk ligge å se på barne tv, mens jeg dusja, så ordna vi oss og gikk i barnehagen.. Maren i vogn, og han går så fint atte.. [:D] 
Nå kom akkurat sambo hjem, og har muligens ordna med fri mandag og fredag annenhver uke.. Så da åpner jo jobbemulighetene seg for meg på de dagene.. [:D] Annenhver uke er det bio, så da er det så lite å gjøre, så de må ha fri uansett en eller to dager.. Men da får mor trø til.. [;)][:D]

ORIGINAL: Almyrida81

En trøtt Sindre kom inn til meg kl 7.30 i dag.. Med dyne og pute og alt med seg.. [:D] Han fikk ligge å se på barne tv, mens jeg dusja, så ordna vi oss og gikk i barnehagen.. Maren i vogn, og han går så fint atte.. [:D] 
Nå kom akkurat sambo hjem, og har muligens ordna med fri mandag og fredag annenhver uke.. Så da åpner jo jobbemulighetene seg for meg på de dagene.. [:D] Annenhver uke er det bio, så da er det så lite å gjøre, så de må ha fri uansett en eller to dager.. Men da får mor trø til.. [;)][:D]

Bio??

ORIGINAL: lenemor

ORIGINAL: Almyrida81

Bio??

Jepp.. Bioavfall.. [8D] 

Aha - er ikke helt inne i renovasjonssjargongen skjønner jeg, selv om svigerinna mi jobbet i mange år på VØR (Volda og Ørsta Reinhald) [:D]

Så heldige dere er som har bioavfall forresten, her har vi bare dunker for papir/kartong og restavfall

Åhhh lenemor!!! STOR Klem til deg!! Håper den hjelper deg til å holde ut!!
Johanna tester nok grenser, "hva kan man gjøre når mamma ikke rekker meg når hun ammer lillebror" hehe for de tror faktisk at vi er helt låst!! [8D] Send meg en melding på natta du! Kan hende jeg er sånn noenlunde våken til å svare![;)]

I dag har vi hatt besøk av barselgruppa til Aslak!! Det var så koselig!!! God gjeng! Og så har Solveig tømt sparegrisen sin og satt pengene i banken! Fikk matboks i premie![:D] 

fantastiske damene (og jeg skal notere meg det actrine - kanskje tikker det inn noen fortvilte meldinger etter hvert... du har selvsagt samme tilbudet tilbake!)

Her har ettermiddagen vært nesten uten krangler, men frøkna prøver seg selvsagt. Hun var rimelig stolt da hun fikk gi August en ny smokk som han sugde skikkelig tak i (hun begynner å gråte da han gråter for hun blir så lei seg). Snart er det legging for hennes del, mens lillebror er spill våken og sitter og kikker rundt seg med kulerunde øyne. Har ambisjoner om å holde han våken en stund, i håp om litt søvn [&:]

For dere som ikke kjenner dialekta her i Volda har dere forresten muligheten nå, for jentene som har stemmene til Milly og Molly på barne-tv er voldinger (men ikke de andre stemmene altså... de er i stor grad sånn teit konstruert dialekt)

Synes det høres ut som om du har hatt en begivenhetsrik dag jeg *jmamma* - håper du får sykmelding nå, for mensmurringer og kynnere er ikke noen god kombinasjon - da er det nok lurt å roe ned litt så du ikke får en tidligere fødsel enn nødvendig

Veiinga gikk bra, men nå har ammetåka rammet meg, for jeg klarer ikke å huske om den viste 2.555 eller 2.655?[8|] Han har i alle fall gått opp minst 55 gram siden torsdag [8D]. Skal ned og veie igjen over helgen

God kveld.

Vi har vært hos legen, legen fant ingenting i dag heller.
Ellers har vi vært kjapp tur i Sverige og handlet og spist middag.

Sett barnetv og nå er det natta på lille gutt, jeg tar med meg pcen inn på rommet vårt og sitter der i kveld.

Marcus har vært feberfri i hele dag men jeg tar ingen sjangser.

ORIGINAL: ..H..

her har jeg og barna vært på farten idag. snuppa har fridag på tirsdager, så måtte finne på noe. nå sitter jeg med farge i håret. noe som ser litt skummelt ut akkura tnå, men håper det blir greit. ellers sitter jeg bunka i sofaen, klar for tvkvelden[:D]

Hvilken hårfarge? Jeg skal farge håret i morra tenkte jeg. Men aner ikke hvilken farge jeg skal ta.

Uff og huff, Lenemor [&o]
Håper snert denne prinsen din begynner å spise litt fortere sånn at du
kan få søvnen du trenger.
Og det er nok som andre her sier med Johanna, at ho tester grensene nå
som ho ikke lenger er aleine og du er opptatt av August også.
Men det vil nok gå seg til om ikke sp lenge håper jeg.
Og i mellomtida får du bare ta imot alle støttende ord og gode klemmer
og trøste deg med de [;)]

Ellers har dagen her vært ganske vanlig; jeg var råtrøtt da jeg sto opp
kl. 06.00 [8|] Var ikke hjemme før 22.45 fra jobb igår, og da er det hardt å
skulle åpne bhg. kl. 07.00 idag [&:] Men men , det re heldigvis bare annenhver
uke [;)]
Etter jobb var jeg på butikken og kjøpte inn til litt ost og kjeks i kveld, men det
glemte vi bort, så det tar vi imårra heller [;)]
Lagde finnebiff til middag, men DET skulle så absolutt ikke Linnea ha, så vi hadde
heldigvis en risgrøt fra Toro i kjoleskapet. Var ikke mange grammene ho spiste,
men sånn er det jo noen dager....

Ellers så har ho prøvd seg uten bleie igjen idag, og det ble et uhell med første trusa,
men gikk greit med den andre [:D] Vi prøver litt og litt, og det pleier å gå bra.
Håper ho snart kan bli bleiefri nå [;)]

Imårra skal jeg jobbe til 4, på torsdag skal jeg jobbe kvelden, og SÅ!!!!!!!!!!
........er det endelig testing [:D][:D][:D][:D][:D]
å begynner jeg å kjenne spenninga og [;)] Gleder meg masse.

Back
Topp