Tirsdag 18. november!

God formiddag:)

Ungene er i bhge og skole, mannen sitter i kjellerstua med fyr i peisen og gamer;) Jeg har fått rydda, støvsugd og tatt kjøkkenet. Igang med vask av klær og jammen meg om jeg ikke må gjøre det resten av dagen, MYE skitne klær. Ellers skal vi hente Mathea kl 12.30 på skolen da hu skal til årlig sjekk hos tannlegen kl 13.00:) Så skal det handles mat til dyra også er det og hente de 2 minste:)

Ønsker alle en flotters dag:D
Kan tenke meg det blir mye klesvask med 3 barn ja :p
 
God morgen!

Kaldt her i dag. Bare 2 grader, men ellers er det deilig sol ute:)
Simone er i bhg og vi andre skal ordne litt hjemme. Vaske vinduer, klær og rydde i kjøkkenskuffer og skap.

Simone sover godt på natta for tida og koser seg i bhg. Hun er blitt så stor plutselig. Snakker som en foss gjør hun. Hun sover på dagtid i bhg innimellom, men hjemme er hun sluttet med dagsoving. De gangene hun sovner i bil eller på sofa så har hun problemer med å sovne på kvelden.

Nå sitter jeg å kikker litt på nettet etter julegave til Simone. Lurer på å kjøpe ski til hun. Tror det hadde blitt kjempestas (visst vi får snø i år da...hehe). Noen av dere med eldre barn som har erfaring med langrennski med bindinger for vanlige sko?
Hehe, ungene er forskjellige. Jeg lurer stadig på hvordan enkelte 2-åringer klarer seg uten dagsoving. Hermine er helt avhengig av et par timers lur midt på dagen ellers blir hun helt utkjørt og er bare sur og matt :p ;)


Her blir det nok vanlige ski med sånne spenne på skoen bindinger til jul! ;)
 
Hei og hå!
På denne dagen for 6 år siden var jeg meget høygravid, 9 dager på overtid og hadde ellerede ventet i over et halvt døgn på at fødselen skulle ta seg opp og gi resultater :p
6-åring i hus, det er helt sykt!!
Han målte seg flere ganger i dag, for å sjekke om han hadde blitt større og var så stolt da han kom seg til skolen :D
Det blir enda mer feiring av han i dag, med noen venner og to av søstrene mine.
Håper alle får en super dag.
Jeg skal vaske klær og bake boller :p
Hipp hurra for T!

Fikk han fint selskap?
 
Hei hei alle :)

Gratulerer så mye med 6åringen din, Tea :D hadde dere en fin feiring?


Bébbe: så bra at snuppa sover så godt og trives :) Liana er veldig opp og ned med dagsoving..4 eller 5 dag uten nå:p så stolt av seg selv når de voksne tar hun opp i bhgen:p "jeg er våken!!:D "..


Lilla-87: ble dagen uten noen planer å eller? Hehe.. tror du kan ha rett ang skia og hvor smale/breie de er :)


Mammatil2prinsesser&1prins: uff ja, denne klesvasken tar aldri slutt! Og formerer seg raskere enn bakterier :p hvordan gikk det hos tannlegen?:)


Lennypenny: håper ikke W har blitt syk igjen!? Har han spist noe mer? Dumt med kattene da! Men om dere har to etasjer, så kan det være lurt å ha kattedoen enten i trappa eller en i hver etasje;) det har vi gjort hjemme hos mamma :)


Marian87: oj så spennede med jobbsøking da:D håper du er bedre i hode og nakken! Jeg kan lett merke det på kroppen om det er tungt vær ute!..
 
God kveld :)

Prøvd å skrive flere ganger her idag, men har lissom ikke fått fullført :p

Ikke mye nytt her idag.. div husarbeid, handling, matlaging og tid med barna etter bhg :) Liana har ikke sovet på dagen på 4 eller 5 dager!! Og det merkes :( igår var hun såååå hissig og lei seg..idag har det vært bedre heldigvis :) dem prøver å få hun til å sove i bhgen, men vi har blitt enige om at dem kan gi opp etter en halv time ;) Leoh hadde bare sovet i 25 min:eek:

Nå ser jeg på fødeavdelingen og har drukket litt kaffe :) bare jeg som er våken her :p
 
God kveld :)

Prøvd å skrive flere ganger her idag, men har lissom ikke fått fullført :p

Ikke mye nytt her idag.. div husarbeid, handling, matlaging og tid med barna etter bhg :) Liana har ikke sovet på dagen på 4 eller 5 dager!! Og det merkes :( igår var hun såååå hissig og lei seg..idag har det vært bedre heldigvis :) dem prøver å få hun til å sove i bhgen, men vi har blitt enige om at dem kan gi opp etter en halv time ;) Leoh hadde bare sovet i 25 min:eek:

Nå ser jeg på fødeavdelingen og har drukket litt kaffe :) bare jeg som er våken her :p
Så slitsomt at hun blir så irritabel. Mange som blir slik :-(

Oi, han sov ikke lenger han heller :p

Den står ganske nære trappa, og det er kun nede i nærheten av do de bæsjer, ikke oppe. Hmm.. blir ikke klok:p

Han har spist bra mdd knekkebrød/brød i bhg, men ikke noe middag. Spiste sist kl 15, og har kun fått i han 1 eple. Men men. Går seg nok til :)

Hvordan er det med dere? :)
 
Så slitsomt at hun blir så irritabel. Mange som blir slik :-(

Oi, han sov ikke lenger han heller :p

Den står ganske nære trappa, og det er kun nede i nærheten av do de bæsjer, ikke oppe. Hmm.. blir ikke klok:p

Han har spist bra mdd knekkebrød/brød i bhg, men ikke noe middag. Spiste sist kl 15, og har kun fått i han 1 eple. Men men. Går seg nok til :)

Hvordan er det med dere? :)

Ja slitsomt er det! Men så lenge hun blir tilbudt å sove, så kan man lissom ikke gjøre noe mer.. håper hun sover imårra! For da er dem i gymsalen på barneskolen.. og det sliter hun litt ut :p

Ahh.. merkelig :p håper dem lærer at dem alltid skal gjøre det oppi kassa ;) ene katten mamma hadde satt oppå kanten av kassa.. haha.. og orket ikke tanken på å røre sanda når han var ferdig ;) den ene dem har nå, graver på gulvet når hun er ferdig.! Og ikke i sanda :p:D haha..

Hmm.. ja noen ganger har dem bare ikke matlyst! Akkurat som oss voksne kan ha en sjelden gang :p;)

Med oss er det bra:) litt småforkjøla hele gjengen da men ;)
 
God morgen!
Forelensing her. Eller..opplesing fra ppt, heter det vel.:p Ingen planer for dagen her.

FruH: Gratulerer med dagen til T!:D Kos deg hjemme med vask og baking. Ønsker bursdagsbarnet ei fin feiring seinere i dag!:)

Bébbe: Så produktive dere er i dag da! Flinkinger begge to.:) Husker hvor forbanna jeg var på langrennsskia mine i ung alder. De var så smale, så det var veldig vanskelig å holde balansen/gå på dem. Litt breiere ski kan være lurt, tror jeg.:)

Flink student du :) Hvordan går det ellers med dere? Du og Jenny er omtalt daglig her. Simone snakker om at vi må dra på lekeland med Jenny, og mamman til Jenny kosa han Brooooor (sikkert sett et bilde) og: "Bade ilag med Jenny var gøy!" "Jenny fin på håret"....og sånn går no dagan :D

Det ble ikke vindusvask, men tur istedenfor ;) Hehe..husker langrennski med skrekk og gru jeg også! Men Simone har veldig god kontroll på kroppen og balansen er det ikke noe å si på, så hun blir nok flinkere enn jeg noen gang var ski ;-p Men skal kikke litt på bredden visst det blir ski til jul...har egentlig kjøpt julegave til hun :p
 
Dagen har gått superfort som vanlig. Fatt
Ski er stas og få, har ingen erfaringer med langrennski med bindinger for vanlige sko, her har vi kun hatt de vanlige med skisko du klikker på:)

Moro de små snakker og blir merkbart større:) Emmeth sover ennå lur på dagen, men det kan og være fordi han er våken hver natt pga astmaen, at han da trenger en pust i bakken på dagen:) Så effektiv du er som tar husvask:D koselig du stikker innom<3<3<3
[/QUOTE

Astma er slitsomt, så skjønner godt at han trenger en dubb på dagtid! Hvordan går det med dere? Er her ofte og leser, men har så sjelden tid å skrive. Trenger flere timer i døgnet:p
 
Vi ble anbefalt å bruke vanlige ski med skisko og bindinger helt fra starten av. Dette var visst pga balansen og at det var like greit å lære seg det vanlig med en gang :)
Men vi har ikke prøvd slike andre da, så jeg kan ikke si noe om det :p

Ja det er kanskje lurt det. Jeg får ta en tur på butikken og kikke litt :)
 
Flink student du :) Hvordan går det ellers med dere? Du og Jenny er omtalt daglig her. Simone snakker om at vi må dra på lekeland med Jenny, og mamman til Jenny kosa han Brooooor (sikkert sett et bilde) og: "Bade ilag med Jenny var gøy!" "Jenny fin på håret"....og sånn går no dagan :D

Det ble ikke vindusvask, men tur istedenfor ;) Hehe..husker langrennski med skrekk og gru jeg også! Men Simone har veldig god kontroll på kroppen og balansen er det ikke noe å si på, så hun blir nok flinkere enn jeg noen gang var ski ;-p Men skal kikke litt på bredden visst det blir ski til jul...har egentlig kjøpt julegave til hun :p
Skrekk og gru indeed!:p Vrikla foten maaange ganger og var RASENDE hver gang det skjedde. Ser du det for seg?!:p

Jeg er ikke flink student skjønner du, men jeg liker at jeg fremstår slik.:p Så koselig å bli omtalt!:) Det spørst om vi får ta oss en tur til på badeland om ikke så lenge. ♡
 
Det ble en veldig fin dag for T!
:)
Mange til middag og enda litt fler til kaffen!
Begge ungene var ganske slitne til kvelden.
Nå legger vi voksne oss også, helt utkjørte :)
 
Back
Topp