Tirsdag 10.juni.

Heiheihei :)

I dag har vi slappa av her hjemme. Simone er i bhg. Nathaniel sov helt til 05.17 i natt, fikk mme og sov til 09.00. Deilig! Skal snart ut og bestille gjerde til hagen vår. Det kommer noen som skal støpe platting til oss denne uka (dvs at de sikkert kommer neste uke for den bransjen lover alltid for mye).

Simone hadde feber fredag og lørdag, men har vært frisk siden lørdag kveld. Vi har satt opp trampoline til hun, og hun elsker å hoppe/løpe rundt på den :) i går var vi i fjøra sammen med store deler av familien til sambo. Vi grilla pølser og pinnebrød på bål og koste oss. Simone bada (med og uten klær/sko), kasta stein, fant krabber, og var i sitt ess :-D Haha! Hun elsker baller. Da vi kom til fjøra, så setter hun kursen mot vannkanten, og før vi vet ordet av det, så er hun ut i vannet, med klær på, og peker på en ball langt ute i sjøen (en blåse som båten er fortøyd i). I dag måtte hun ha sandaler i bhg, for begge para med joggesko og støvlene var klissklass ;-p

Her er nydelig sommervær og varmt og godt i dag. Deilig! Men i dag blir det ikke grilling, for nå har vi hatt lyst på fiskeboller lenge :) tenkte å prøve havremelk i sausen...noen som har prøvd det? Er det i så tilfelle den som heter havredrikk man bruker?

Sent from my iPhone using BV Forum

Høres ut som dere koser dere:-)

Vi bruker den havremelka som Marianne nevnte, den er kjempegod i saus og som drikke:p

Helluu!

God natt her å, og jeg sto opp med Liana kl 6:30, så våkna Leoh kl 7. Så jeg tok han å og lot sambo prøve å sove lenger ;) fikk stelt alle og smurt nister før jeg sendte Emira inn for å vekke pappan kl 8:15:)

Sambo har vasket skapene nå og holder på å sparkle igjen hullene fra de gamle håndtakene:D

Jeg har lyst på noe med ris til middag idag:p men får ikke bestemt meg for resten! Haha..

Buste-trollet! :D haha..
Vis vedlegget 64740

Og hun skal absolutt ha på capsen denne veien:rolleyes: snur vi den rett vei, så sier hun "neeeei, ikke sånn" :)
Vis vedlegget 64741

Også tok jeg noen bilder av ungene sammen..men Liana syns ikke noe om at Leoh "lente" seg over på hun:p "iiiiikkeeeee ola" kom det;)
Vis vedlegget 64742
Vis vedlegget 64743
Vis vedlegget 64744

Nydelige barn:p:rolleyes::rolleyes:

Her skinner sola, og det er 22 grader i dag. Lillesøster og jeg har vært på en liten trilletur, ellers har vi tatt livet veldig med ro i dag. Nå nyter vi musikk fra Depeche mode, det er favoritt bandet, så blir alltid i godt humør når jeg setter det på:D
Snart kommer mannen og nasse hjem, vi har hatt noen gode dager nå, håper det fortsetter slik en stund. Nasse har også vært veldig kosete enn hun pleier, spørs om noe har plaget henne den siste tiden.

Er de flinke i bhg å ta hun ofte med på do? Kjempekjekt at hun selv vil bli bleiefri da! Kan godt forstå at det er enklere å glemme seg i bhg enn hjemme ;)

Hehe..ja tror nok du kun har mycoplasma ;) jeg hadde kun det først, og så div andre luftveisinfeksjoner. Bra du får antibiotika som hjelper deg :) penicilin er noe dritt i forhold..blir så dårlig i magen av det jeg. 6måneders karantene faktisk..da er den nok hard ja! Jøss!

Jada, de er flinke der. De følger våre instrukser :) Har henne på do en gang i timen, idag hadde hun hatt ett uhell inne. Ute hadde de bleie på henne, noe jeg ikke liker men de orker ikke å ha henne inn på do i utetida :confused: ...iallfall ikke når ungene har tre lag klær på :P Skal gå over til tøybleier ute, så hun ikke blir så forvirra!

Du er langt i fra noen dårlig mamma, enn jeg som sovnet fra nasse på sofan mens vi satt og så på tv på formiddagen. Det var da hun beit meg:(

Lurt i å ta en tur til legen, så blir du kvitt f***skapen:confused: Det blir godt med sommerferie nå, håper dere får en fin tur:p:cool::)
Haha, hun mente vel at det var det du fortjente for å sovne fra henne :P ;)

Har sendt Mail til legen, regner med hun skriver ut resept ja!

Her skinner sola, og det er 22 grader i dag. Lillesøster og jeg har vært på en liten trilletur, ellers har vi tatt livet veldig med ro i dag. Nå nyter vi musikk fra Depeche mode, det er favoritt bandet, så blir alltid i godt humør når jeg setter det på:D
Snart kommer mannen og nasse hjem, vi har hatt noen gode dager nå, håper det fortsetter slik en stund. Nasse har også vært veldig kosete enn hun pleier, spørs om noe har plaget henne den siste tiden.
Så bra at ting roer seg hos dere :D Herlig å slappe av sammen :) Kanskje ferie og fri gjør dere alle godt ;)

Ja, jo...han sover vanligvis ikke så lenge, men kanskje trenden snur ;-)

Herlige Hermine! Ville ha det kosli hun :) mye spennende i fjøra!

Her er det aaaaaaltfor varmt i dag faktisk..synd å klage, men 27grader i skygge. Blir for mye for meg med småbarn ;-p

Har brukt soyafløte og melk her også, men fikk anbefalt å ikke bruke soyaprodukter, for de som har melkeproteinallergi kan også bli allergiske mot soya. Så da spurte jeg om rismelk, men det skulle man helst ikke gi til barn under tre år pga den kan inneholde noe giftig fra der risen vokser. Så da sa de at havremelk var best. Så da tenkte jeg at jeg får prøve det da ;) men helt ærlig så bruker vi så sjelden slikt at jeg ikke tror mengden soya blir for mye heller. Føler det er mye man liksom skal passe seg for nå til dags, men det ble da folk av oss også. Tror man kommer langt med sunn fornuft jeg :) ser at det er mer enklere å få tak i havremelk enn soyamelk/fløte osv her i bygda.

Skal teste ut den melka :) kanskje hun liker å drikke den også :)

Så lenge hun ikke reagerer er det ikke noe problem å bruke soya;) Hermine tåler soya helt fint :) Heldigvis!!! Hun får både yoghurt, fløte og is laga på soya ;)

Haha, hun mente vel at det var det du fortjente for å sovne fra henne :p ;)

Har sendt Mail til legen, regner med hun skriver ut resept ja!

Ja, tror nok hun synes det var på sin plass:-)

God kveld. Ungene sover og jeg har syklet til byen for å møte ei god venninne :-D
Håper alle får en fin kveld!

Surfer mobilt!

Deilig at han sov helt til 9 :) legg ut bilder av gjerdet etter hvert. Spennende å se :)
Trampoline er morro. Stor eller? Vurderer å kjøpe en slik vi og hehe..
Koselig å grille,å være ute :)

Fiskeboller er sååå digg :) nam nam.. Spesielt kalde haha...

Sent from my iPad using BV Forum bsq

Så deilig med mye bading og kos! Og å bli kjent med naboene :) Er det mange rundt dere? Spennende med dyr da!
Skal legge ut bilder når det blir ferdig ja, men det kan ta litt tid pga barnedåp neste uke og så skal jeg på behandling. Men det blir i hvert fall :p Trampoline er moro ja:D Kjøpte den på gmax. Vi ville ha ei med sikkerhetsnettet innenfor fjørene, så ikke foten henger seg fast i de. Den er ganske stor ja 3,9 meter i diameter.
Ble fiskepudding her..haha...handla men glemte den melka:p

Jada, de er flinke der. De følger våre instrukser :) Har henne på do en gang i timen, idag hadde hun hatt ett uhell inne. Ute hadde de bleie på henne, noe jeg ikke liker men de orker ikke å ha henne inn på do i utetida :confused: ...iallfall ikke når ungene har tre lag klær på :p Skal gå over til tøybleier ute, så hun ikke blir så forvirra!

Kjekt at de er med på notene da! Har hørt at det er varierende hvor oppmerksomme de er i de forskjellige bhg. I "vår" er det god bemanning, men i nabokommuna er det alltid mangel på folk og ofte vikarer.
Lurt å bruke tøybleier ute da ja. Greit å bli minst mulig forvirra:)

Så utrolig skjønne trekløveret ditt er :) :) ikke ola hehe ;)

Vi tok en tidlig middag,ble tikka masala .. Hvis du ville ha noe med ris hehe...

Flinke dere er til å jobbe :) Spent på å se før og etter bilder :)

Hehe takk:D hun kaller Leoh for Ola:P haha..

Mmm tikka masala! Det er godt:) det ble gryterett med ris ved siden av her:P rakk ikke å handle før jentene skulle hjem fra bhgen:)

Ja jeg er også spent på resultatet:D skal begynne å grunne og male imårra:) er mest sambo som har holdt på da, mens jeg har passet Leoh;)

Pjuh! Hektisk dag! Har egentlig ikke gjort så mye, men lille Nathaniel er ikke i kjempehumør for tida, for han har fått tann...i hvert fall bittelitt av den. Trodde først at det var sopp eller hva som helst annet, men det er spisst og hardt. Litt vanskelig for han å bite på biteleker, for han bare suger om han får noe i munnen. Dentinox skal vi helst ikke gi når han er så liten, men sine egne hender er visst gode å gnage på.
Og Simone er ikke i kjempehumør om ettermiddagene for tida. Hun blir så sliten av varmen. Skjønner hun godt.
I hvert fall så ble det hektisk med besøk og to slitne unger, men har lest gjennom. Orker bare ikke å svare alle.

Nå skal jeg ringe og bestille cheeseburger til oss, så skal jeg henge opp litt klær og opp på loftet med vinterklærne våres (litt på etter skudd).

Ha en super duper kveld folkens!

Ungene har badet siden 10 idag.. Populært :) spist middag å dusja ,deilig å vekk solkremen :)
Kom en nabo på 4 hjulingen sin og ønsket oss velkommen i området,og at vi er hjertelig velkomne når som helst til å se på sauene/lammene,hesten og ponnien hans :) koselig med hyggelige mennesker :) :)

Khalid har fjernet all gresset mellom flisene idag,og flyttet på utemøblene.. Ble veldig fint :)

Alt bra med dere idag? :)

Å så koselig av naboen å komme bort for å både ønske dere velkommen og at dere kan komme bort for å hilse på dyrene:D det er sikkert stas for barna;)

Kjekt at de er med på notene da! Har hørt at det er varierende hvor oppmerksomme de er i de forskjellige bhg. I "vår" er det god bemanning, men i nabokommuna er det alltid mangel på folk og ofte vikarer.
Lurt å bruke tøybleier ute da ja. Greit å bli minst mulig forvirra:)
Ja, er vel endel vikarer innimellom her også. Men er alltid en fast på jobb som jeg instruerer, ringer de om det ikke er noen kjente på jobb om morran, så videreformidler de beskjedene til de andre :) ...jeg er nok litt kontrollfreak og en sånn "slitsom og krevende" mor som alltid har en hel haug med beskjeder og formaninger :p ;)

Pjuh! Hektisk dag! Har egentlig ikke gjort så mye, men lille Nathaniel er ikke i kjempehumør for tida, for han har fått tann...i hvert fall bittelitt av den. Trodde først at det var sopp eller hva som helst annet, men det er spisst og hardt. Litt vanskelig for han å bite på biteleker, for han bare suger om han får noe i munnen. Dentinox skal vi helst ikke gi når han er så liten, men sine egne hender er visst gode å gnage på.
Og Simone er ikke i kjempehumør om ettermiddagene for tida. Hun blir så sliten av varmen. Skjønner hun godt.
I hvert fall så ble det hektisk med besøk og to slitne unger, men har lest gjennom. Orker bare ikke å svare alle.

Nå skal jeg ringe og bestille cheeseburger til oss, så skal jeg henge opp litt klær og opp på loftet med vinterklærne våres (litt på etter skudd).

Ha en super duper kveld folkens!
Jøsses, skal si mini-mini var tidlig ute med tenner :eek: Han er jo bare nyfødtbaby jo :) Du får fryse biteringer og holde de i munnen hans så han får sutte på de ;) Evt fyll vann i ei tåteflaske og sett den opp ned i fryseren så vannet fryser i tutten, så kan han sutte/gnage på den :)

Skjønner godt barna blir preget av varmen! :( Jeg er egentlig glad til med 11 grader og overskyet :p

Kos dere med cheeseburger, hørtes uforskammet fristende ut!!!

Hallo hallo :)

Jeg har ukeshandlet og laget smoothies + kokt fruktmos.

Hermine ELSKER fruktmos, og jeg bruker det mye i havregrøten hun spiser hver morgen til frokost. Men det er blitt så innmari dyrt for de fra butikken :confused: 28kr for en 4pk :eek: Så da lager jeg heller selv når jeg har tid og endel frukt som holder på å bli dårlig :p ;) I tillegg har hun smoothie med i matpakka hver dag, så det er også billigere og bedre å lage selv :)

Nå har jeg landet i sofaen med vannmelon og tv. Like utkjørt som jeg har vært hele dagen :p

ImageUploadedByBV Forum1402428295.290550.jpg

Back
Topp