Tirsdag 04.02.

Jeg slang med en link til info om Neocate ;) Jeg driver og søker og leiter på nett etter melkefrie alternativer og slikt vettu, snubler over så mangt da ;) :p
http://nutricia.no/upload_dir/docs/Produktark-Neocate/Neocate_Advance_1012.pdf

Utenmelk.no der finner man masse nyttig info og tips om allergi,mat og ernæring ;)

Apoteket her hadde det ikke inne, men jeg fikk de bare til å bestille det inn så fikk vi det etter 5 dager :)

Takk søta<3
Du er en engel;) Kommer med så mye bra info om melkefrie ting og masse andre bra ting. F.eks mat uten tilsetningsstofferog flott tøy;)
Skal jeg printe det ut og ta det med til legen. han ringer meg etterpå, så skal høre med han da:)
Ah, men så bra de kunne bestille det inn, så har du det om ikke mange dagene:)

Ååå,så søt maskin da! :)

Jeg bruker å si "BRAAAA" til Hermine når hun er ferdig med "puste-pust", nå sier hun "braaaa" inni pusterøret mens hun sitter med det :rolleyes: :p

hehehe, noe må man jo si;)
Jeg sier "nå er du FLIIIINK gutten min" og koser på han. Også det samme som deg" puste, puste"
Ja, synes og den er fin:) Koselig de lager noe sånt til barna:) Så virker det ikke så skremmende heller:)

Takk søta<3
Du er en engel;) Kommer med så mye bra info om melkefrie ting og masse andre bra ting. F.eks mat uten tilsetningsstofferog flott tøy;)
Skal jeg printe det ut og ta det med til legen. han ringer meg etterpå, så skal høre med han da:)
Ah, men så bra de kunne bestille det inn, så har du det om ikke mange dagene:)
Bare hyggelig å kunne være til nytte ;)

Legen min sendte meg bare en e-resept på næringsmidler på blåresept. Jeg forklarte bare at det finnes mange ulike næringsmidler med ekstra kalsium som er viktig for barn med melkefritt kosthold, og hun syntes det var bra at jeg ba om det ;)

hehehe, noe må man jo si;)
Jeg sier "nå er du FLIIIINK gutten min" og koser på han. Også det samme som deg" puste, puste"
Ja, synes og den er fin:) Koselig de lager noe sånt til barna:) Så virker det ikke så skremmende heller:)
Det er litt morro hvor fort de infinner seg og godtar nye ting. Nå er hun SÅ klar hver gang jeg kommer meg pusterøret, selv om det er 6 ganger for dag :)

Bare hyggelig å kunne være til nytte ;)

Legen min sendte meg bare en e-resept på næringsmidler på blåresept. Jeg forklarte bare at det finnes mange ulike næringsmidler med ekstra kalsium som er viktig for barn med melkefritt kosthold, og hun syntes det var bra at jeg ba om det ;)

snille legen din:)
Du er fantastisk:):D And you belive it:)<3<3<3<3 Jeg har virkelig lært mye av deg:)

Det er litt morro hvor fort de infinner seg og godtar nye ting. Nå er hun SÅ klar hver gang jeg kommer meg pusterøret, selv om det er 6 ganger for dag :)

Hehehe, synes jeg ser lille søte Herminemor:) Så blid og fornøyd:)

Prøver på nytt å opprette tråd først jeg :p

Snuppelupp er hjemme idag også, er så lite og turbulent søvn når hun hoster så på natta så da er det deilig å ha fri! Hun skal til bestemora si i formiddag, så jeg får hvilt meg litt!

Ellers skjer det lite her idag. Jeg skal til apoteket og hente Nutramigen og Neocate melkeerstatning. Sistnevnte fant jeg akkurat ut at eksisterte, den skal visstnok være god å drikke kald på kopp. Så da skal vi prøve det, så kan hun ha det i bhg og drikke til maten :) Må jo utnytte det vi får gratis på resept :p

Så fint bestemor kan trå til litt så du får hvilt deg:-)

Den siste melkeerstatningen har ikke jeg hørt om heller, kan man velge hvilken melk man vil ta ut selv, står bare althera på vår resept:-)

Jo, jeg burde helt klart ta det med ro:)
Men kun nå jeg har gjort litt, så tar det stort sett med ro:) Må rett og slett det, kroppen vil ikke mer så:(
Ja, men Emmeth begynner og bli syk igjen virker det som. Han er varm og tett i brystet, men ellers har han sovet godt i natt:) Og pusten hans er mye bedre etter han sittet med forstøver maskina
Sånn ser den ut!

Vis vedlegget 49405

Jøss, den var jo søt, ting har kommet seg siden 80-tallet:-) Bra han har sovet godt, huff håper han ikke blir syk igjen.

Så fint bestemor kan trå til litt så du får hvilt deg:-)

Den siste melkeerstatningen har ikke jeg hørt om heller, kan man velge hvilken melk man vil ta ut selv, står bare althera på vår resept:-)
Er ikke resepten som avgjør, men vedtaket fra Helfo. I vårt vedtak står det at vi har innvilget næringsmidler til hun blir 10 år. Så bestilte jeg en ny resept fra fastlegen, blåresept på næringsmidler. Da kan du hente ut mme (uansett merke), Neocate o.l. På sammen resepten :)

Er ikke resepten som avgjør, men vedtaket fra Helfo. I vårt vedtak står det at vi har innvilget næringsmidler til hun blir 10 år. Så bestilte jeg en ny resept fra fastlegen, blåresept på næringsmidler. Da kan du hente ut mme (uansett merke), Neocate o.l. På sammen resepten :)

Ah, visste ikke det jeg:-) Da er det jo bare å høre om de har den du snakker om, så den var med banansmak også:-)

Ah, visste ikke det jeg:-) Da er det jo bare å høre om de har den du snakker om, så den var med banansmak også:-)
Advance egner seg best til barn som sliter med næringsinntaket og behøver tilskudd for å legge på seg. Til normale barn, som bare behøver melkeerstatning anbefales Active. Det er mer som melk, finnes i nøytral og med solbærsmak ;) Så for oss som har unger som legger på seg normalt er sikkert active mest aktuelt ;) :p

Lillemor hadde feber nå i kveld :( Hadde håpet hun skulle bli bedre av å være hjemme, ikke verre...huff, håper ikke det er en ny ørebetennelse på vei altså!

Lillemor hadde feber nå i kveld :( Hadde håpet hun skulle bli bedre av å være hjemme, ikke verre...huff, håper ikke det er en ny ørebetennelse på vei altså!
God bedring.. :-) håper hun slipper unna øreverk.
Høy feber?

Mammatil....: godt å høre at de har funnet ut av alt med Emmeth. Håper han sover godt i natt :-) Stakkars liten :(

Kålormen Wael 14.10.11♡
Linseloppa Mina 03.10.12♡

God bedring.. :-) håper hun slipper unna øreverk.
Høy feber?

Mammatil....: godt å høre at de har funnet ut av alt med Emmeth. Håper han sover godt i natt :-) Stakkars liten :(

Kålormen Wael 14.10.11♡
Linseloppa Mina 03.10.12♡
Neida, bare 38.1 så er ikke særlig høy feber, håper det bare er forkjølelsen som herjer og at det gir seg med noen dager til hjemme bare ;)

Jeg må gjøre ting med en gang ja;) Holdt på med skapet i gangen og skapene på kjøkkenet igår kveld til 21.30;) Begynte kl 19.00;) Blir til at jeg bare MÅ gjøre et ferdig når jeg først er igang;) hahaha..
Han er litt redd for lyden av selve selen, eller maskina, men går greit, vi holder han rolig fast, det må vi bare. viktig han får det. Synes og den var fin og morsom:)

Ja det nytter ikke å begynne på noe sånt og bare gjøre det halvferdig:p hehe.. flink du er da! Jeg skulle også ha rydda i resten av skapene på kjøkkenet :P

Han vender seg sikkert raskt til lyden også :) kansje han etterhvert merker at han blir bedre når han sitter med den?:)

god kveld, jenter :)

Idag måtte jeg spørre mamma om hun kunne hente jentene i bhgen for meg (da pleier hun å levere dem her hjemme, eller hvertfall Liana), men idag ville hun ha med begge to hjem til seg! Så ds ble det noen ekstra rolige timer i heimen :P:)
Snuppisene sovna for lege siden, og jeg har fått ryddet ut og inn av oppvaskmaskina, laget flasker til Liana og Leoh, og sett dagens dose med hotel cæsar:P nå har jeg ikke noe å finne på:eek::P haha..

Hva gjør dere ikveld?

Har legen ringt deg??? Er så spent på resultatene ;)

Takk som spør:)

Legen ringte i stad!
Jeg har 11 i jernnivå og skulle ligge på 50-70 for og være greit for meg(?) Så jeg har for lite jern og dermed for lite blod når det var så lavt. Og har og D-vitaminmangel. Så skal ut i morgen og kjøpe jern og D-vitaminer(kosttilskudd) Og han lurte og veldig på og jeg hadde blod i avføringa, han tenker da på magesmertene mine, men mener ikke og ha observert det, nei;) Uansett, skal levere avføringsprøve for og utelukke tarmkreft og magesår!
Har litt nerver angående morgendagen. Skal på møte i bhgen mht N og diverse;)

Back
Topp