Tirsdag 04.02.

Her er det 0 grader og regner:o Er såå trist når det er grått og regnvær ute:( VIl mye heller ha kuldegrader og snø, framfor "høstvær"! Hahaha, dakar været:D Du ass;):)
Uff da, kanskje hu har drømt også egl fortsatt sover? Lille soveløven din våken ennå?:)
Ha en god dag du også^^
+5 og plaskregn her :eek: Kjedelig!!!

Ja, jeg tror det er tenner på vei. Hun har bare fire så langt og jeg kjenner de bakerste jekslene gjennom tannkjøttet, så jeg tipper at de popper frem en etter en nå.

Skolen har ikke lagt ut opptaket av forelesninga (dårlig av dem, siden de visste at forelesere var syk allerede for en uke siden), så da blir det egenstudie og arbeid med innleveringsoppgave for min del. Flott det! :)

Jeg er så imponert over hva du greier å få til på morran asså.. Kan du ikke komme på besøk og shine opp litt her også? ;)
Håper Emmeth får en god og lang dubb, og at du får hvilt deg litt mellom øktene.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Jeg er så heldig som har mannen hjemme, så jeg får nok av hjelp:) Så jeg skal absolutt ikke klage:) Ikke hver morgen i det siste jeg har fått til og gjøre så veldig mye, så var bare idag jeg var i den gamle tralten;)

Ja, det vil jeg påstå og si er for dårlig av skolen:( Rart de ikke har gjort det? men har du ikke opplevd det før? at ikke skolen gjorde som de skulle? Kan godt hende det er meg som blander dere studentene litt og:o;)

Stakkars, er noe skikkelig herk når de små får tannabisser, mange som får vondt:(
Har hu kun 4? Så søtt:)<3 Emmeth har 12;) hehe, men så har han og fått 3 eller flere samtidig;) så kun hatt tannframbrukk 3 ganger;)

Ja, jeg tipper at det er tenner på vei. Hun har bare fire stk så langt, så nå kommer de vel på rekke og rad sikkert. Jeg fikk også tennene seint som barn, så da er det bare å smøre seg med tolmodighet.:)

Haha..DEN likte jeg!! "Jeg studerer, så jeg rekker ikke alt jeg burde gjort.." ;)

WOW, for et sovehjerte den gutten har!! Har han sovet hele natta også?

"Idag har jeg vært så bissi med studiene så jeg har ikke rydda kjøkkenet"
Mannen: -hvor mye har du fått lest da?
Jeg: -ehm...3 sider ped. Og 15 tråder på BV :oops: :eek: :p

Jeg er så heldig som har mannen hjemme, så jeg får nok av hjelp:) Så jeg skal absolutt ikke klage:) Ikke hver morgen i det siste jeg har fått til og gjøre så veldig mye, så var bare idag jeg var i den gamle tralten;)

Ja, det vil jeg påstå og si er for dårlig av skolen:( Rart de ikke har gjort det? men har du ikke opplevd det før? at ikke skolen gjorde som de skulle? Kan godt hende det er meg som blander dere studentene litt og:o;)

Stakkars, er noe skikkelig herk når de små får tannabisser, mange som får vondt:(
Har hu kun 4? Så søtt:)<3 Emmeth har 12;) hehe, men så har han og fått 3 eller flere samtidig;) så kun hatt tannframbrukk 3 ganger;)
Hermine har også 12 tenner, venter spent på hjørnetennene nå ;) :p

Mmm, mammatid!
Vis vedlegget 49400

Hermine og "apa" hennes :p
Vis vedlegget 49401

Er så morro for nå snakker hun i hele setninger:D "Mamma, æ bæsja i bleia, stå opp nu mamma". "Hemine køre bestemor, spise miggag å tejne, apa (Tigergutt) være me". Hun gjør seg godt forstått!

Så knallgodt ut med den latte`n der:D
Ntåååh, se lille kosetrollet kose seg skikkelig med apa`n sin;):p Tigergutt er best, ingen protest;) Emmeth digger tigergutt, synd han ikke prater omtrent. Håper den språklige delen kommer seg en del nå framover, må innrømme det plager meg litt! Men heldigvis har han begynt og gå:) Tar 5 skritt og setter seg ned, men han går da:D hehe. Synes Hermine er SÅ flink både motorisk og språklig:)<3

Hahahahaha;) Sånn kan det gå når man er for nysgjerrig vettu;) Koselig det skrives litt innpåher og, da;)

Hihi..Det er dessverre slik det blir med selvstudie!;)
Jeg kartlegger hvordan jeg skal forme PEL-oppgava mi. Dette arbeidet inkluderer en episode med Charmed, en banan-og kaffepause ooooog noen turer innom BV.:P

Så knallgodt ut med den latte`n der:D
Ntåååh, se lille kosetrollet kose seg skikkelig med apa`n sin;):p Tigergutt er best, ingen protest;) Emmeth digger tigergutt, synd han ikke prater omtrent. Håper den språklige delen kommer seg en del nå framover, må innrømme det plager meg litt! Men heldigvis har han begynt og gå:) Tar 5 skritt og setter seg ned, men han går da:D hehe. Synes Hermine er SÅ flink både motorisk og språklig:)<3
Så flott at han går! :D Det er kjempebra da!
Vi var på besøk hos ei venninne i går, gutten hennes blir 2 år i mai...han sier stort sett "øh, øh, øh" så tror ikke du trenger å stresse med språket ;( Jenter pleier vel å være litt før gutter med sånt :p

Du, kom til å tenke på Emmeth som har gått ned i vekt. Vi skal akkurat til å begynne å bruke Neocate Active, melketilskudd. Det får man på blåresept når man har allergibarn. Det finnes også Neocate Advance, som er en ernæringstilskudd. Litt usikker på om det er en grøt eller drikke, men det er iallfall for barn som ikke får i seg nok næring og taper vekt ;) Hvis dere har vedtak fra Helfo på næringsmidler (det har vi) kan du be om å få blåresept på næringsmidler fra fastlegen (vi har åpen resept som kun står næringsmidler i) og hente ut Neocate Advance til Emmeth ;)

Neocate er helt melkeproteinfritt, laktosefritt og glutenfritt. Vi har brukt det før, Neocate Spoon som er en slags yoghurt, og Hermine som har reagert på alt mulig (også Althera mme) tåler den :D

...fant forresten ut hvorfor Hermine har reagert på Althera, den er det laktose i :eek: Det er ikke melkeprotein, men laktose, tydelig at Hermine reagerer på laktose også.

Så, ville bare tipse om den der Advance, det gir masse kalorier og ekstra næring til at han kan legge på seg ;)

http://nutricia.no/upload_dir/docs/Produktark-Neocate/Neocate_Advance_1012.pdf

Ja sååå enig! Hvertfall med tanke på at det nesten ikke har vært snø i vinter! Så er det bare teit at det skal regne nå!:(:p hehehe.. må jo syns synd på været som er der ute å furter :p haha..

Tror nok det er drøm ja, eller så er det flere tenner på vei..men de er hun ikke plaget av på dagen, så da er sjansen stor for at det er litt drømming..for er ikke ordentlig gråt heller ;):)
Hahahaha NEI:eek: gutten sover enda! Og klokka er 10:40:p men tror han er i ferd med å våkne nå;)

Ja, veit, snøen kom jo først endelig nå i januar også regner den bort igjen og bli til is:o Er så skummelt med den dumme holka og isen.. Blir livsfarlig glatt her vi bor, da vi bor på en bratt bakketopp på en måte! Da er det ikke lov og leke ute for de små, dessverre.

Ånei, trodde ikke hu reagerte på og få tenner lenger? Kanskje drømming da ja, er jo godt tenkelig det hvis hu opplever en del, noe hu nok gjør siden hu går i bhgen:) Eller om det skjer mye på utviklingsfronten en liten periode? WHAT? da snakker vi om godt sovehjerte eller?:O:D Akkurat som M da hu var mindre, kunne glatt sove til 11;) Ikke nå lenger for og si det sånn;)

Hermine har også 12 tenner, venter spent på hjørnetennene nå ;) :p
yes, samma her, har trodd de har vært på vei flere ganger, men de har stoppa opp igjen av en eller annen grunn;)

Så flott at han går! :D Det er kjempebra da!
Vi var på besøk hos ei venninne i går, gutten hennes blir 2 år i mai...han sier stort sett "øh, øh, øh" så tror ikke du trenger å stresse med språket ;( Jenter pleier vel å være litt før gutter med sånt :p

Du, kom til å tenke på Emmeth som har gått ned i vekt. Vi skal akkurat til å begynne å bruke Neocate Active, melketilskudd. Det får man på blåresept når man har allergibarn. Det finnes også Neocate Advance, som er en ernæringstilskudd. Litt usikker på om det er en grøt eller drikke, men det er iallfall for barn som ikke får i seg nok næring og taper vekt ;) Hvis dere har vedtak fra Helfo på næringsmidler (det har vi) kan du be om å få blåresept på næringsmidler fra fastlegen (vi har åpen resept som kun står næringsmidler i) og hente ut Neocate Advance til Emmeth ;)

Neocate er helt melkeproteinfritt, laktosefritt og glutenfritt. Vi har brukt det før, Neocate Spoon som er en slags yoghurt, og Hermine som har reagert på alt mulig (også Althera mme) tåler den :D

...fant forresten ut hvorfor Hermine har reagert på Althera, den er det laktose i :eek: Det er ikke melkeprotein, men laktose, tydelig at Hermine reagerer på laktose også.

Så, ville bare tipse om den der Advance, det gir masse kalorier og ekstra næring til at han kan legge på seg ;)

Jeg har kjørt på med avokado i flere mnder for at han skulle få næring i seg med mye sunt fett, men de siste 3 ukene har jeg knapt nok fått i han noe som helst og etter det har han rast ned en kg i vekt:o Så han veier like mye nå som han gjorde for 8 mnder siden:(

Ojj, det visste jeg ikke at vi kunne få, da skal jeg få det fra fastlegen min, han skal jo ringe etterpå idag så;) Har aldri hørt om Neocate før, faktisk? Må få i han noe ekstra, fikk beskjed av legen igår om og kjøre på med grøt også, siden han spiser svært lite og ikke får i seg nok næring, for Nutamigen får vi omtrent ikke i han lenger!:(
TUSEN TAKK, for mnage gode tips og info om produktene:) Hva er det du ikke veit a, snupp?:)<3

Vel, synes han sier så lite:( Går for det meste i pappa om dagen;) og masse babling bare..

Althera trodde jeg var en melkefritt mme uten melk i? og da selvsagt fritt for laktose også?

Mmm, mammatid!
Vis vedlegget 49400

Hermine og "apa" hennes :P
Vis vedlegget 49401

Er så morro for nå snakker hun i hele setninger:D "Mamma, æ bæsja i bleia, stå opp nu mamma". "Hemine køre bestemor, spise miggag å tejne, apa (Tigergutt) være me". Hun gjør seg godt forstått!

Hehe søta!:) må være gøy når man forstår hun så godt! hehe.. også så fin "ape" hun har:D her er det "bæ/bæbæ" som skal være med overalt :P en Liten sau ;)

Hahahahah du har hvertfall lest :P

Burde ikke du slappe av og ta livet med ro? :p *flinka*..
Hvordan har natten vært? Virker Emmeth bedre nå med større doser av astmamedisin? :)

Ha en fin dag du også! :) deilig med hjemmekosedag♡

Jo, jeg burde helt klart ta det med ro:)
Men kun nå jeg har gjort litt, så tar det stort sett med ro:) Må rett og slett det, kroppen vil ikke mer så:(
Ja, men Emmeth begynner og bli syk igjen virker det som. Han er varm og tett i brystet, men ellers har han sovet godt i natt:) Og pusten hans er mye bedre etter han sittet med forstøver maskina
Sånn ser den ut!

upload_2014-2-4_12-6-36.jpeg

Ja, veit, snøen kom jo først endelig nå i januar også regner den bort igjen og bli til is:o Er så skummelt med den dumme holka og isen.. Blir livsfarlig glatt her vi bor, da vi bor på en bratt bakketopp på en måte! Da er det ikke lov og leke ute for de små, dessverre.

Ånei, trodde ikke hu reagerte på og få tenner lenger? Kanskje drømming da ja, er jo godt tenkelig det hvis hu opplever en del, noe hu nok gjør siden hu går i bhgen:) Eller om det skjer mye på utviklingsfronten en liten periode? WHAT? da snakker vi om godt sovehjerte eller?:O:D Akkurat som M da hu var mindre, kunne glatt sove til 11;) Ikke nå lenger for og si det sånn;)

Ja huff, blir farlig glatt av sånt vær!:oops: og hvertfall når dere har en bakke også! Her smeltet alt som var på gata hvertfall, så det ble bart og ikke glatt! Verre der det ikke er brøyta like bra..

Ja hun opplever jo en del i bhg, de har forskjellig aktiviteter og tema for hverdag ;) også har hun begynt å bli bitte litt bedre i språket igjen :) hermer mer og virker mer ivrig på å lære..men fortsatt myyyyye bableskravling:rolleyes: og hun var sliten etter bhg igår, så kan være en blanding av alt når det kom til gråten i natt ;):P

Haha deilig med sovebarn:D Liana var (og er fortsatt) sånn..sov hele natta fra tidlig alder:) derfor amminga skjærte seg med hun, for jeg fikk ikke ammet på 8-10 timer :P

Men kun nå jeg har gjort litt, så tar det stort sett med ro:) Må rett og slett det, kroppen vil ikke mer så:(
Ja, men Emmeth begynner og bli syk igjen virker det som. Han er varm og tett i brystet, men ellers har han sovet godt i natt:) Og pusten hans er mye bedre etter han sittet med forstøver maskina
Sånn ser den ut!

Vis vedlegget 49405

Bra du lytter til kroppen din ;) men jeg er som deg, gjør ting så fort energien er der! Det blir nok bedre om du får vite hva som plager kroppen din, og når alle er friske og raske;) skulle ikke du til legen idag foresten? :)

Ånei:( ikke syk igjen:( sannelig godt at dere fikk mer medisiner til han! Også såååå morsom og fin den forstøver maska er :D visste ikke at dem lagde sånt med morsomt utseende:D men han er virkelig samarbeidsvillig med å ha på maska? Hadde aldri funka på Liana :P

Jeg har kjørt på med avokado i flere mnder for at han skulle få næring i seg med mye sunt fett, men de siste 3 ukene har jeg knapt nok fått i han noe som helst og etter det har han rast ned en kg i vekt:o Så han veier like mye nå som han gjorde for 8 mnder siden:(

Ojj, det visste jeg ikke at vi kunne få, da skal jeg få det fra fastlegen min, han skal jo ringe etterpå idag så;) Har aldri hørt om Neocate før, faktisk? Må få i han noe ekstra, fikk beskjed av legen igår om og kjøre på med grøt også, siden han spiser svært lite og ikke får i seg nok næring, for Nutamigen får vi omtrent ikke i han lenger!:(
TUSEN TAKK, for mnage gode tips og info om produktene:) Hva er det du ikke veit a, snupp?:)<3

Vel, synes han sier så lite:( Går for det meste i pappa om dagen;) og masse babling bare..

Althera trodde jeg var en melkefritt mme uten melk i? og da selvsagt fritt for laktose også?
Jeg slang med en link til info om Neocate ;) Jeg driver og søker og leiter på nett etter melkefrie alternativer og slikt vettu, snubler over så mangt da ;) :p
http://nutricia.no/upload_dir/docs/Produktark-Neocate/Neocate_Advance_1012.pdf

Utenmelk.no der finner man masse nyttig info og tips om allergi,mat og ernæring ;)

Apoteket her hadde det ikke inne, men jeg fikk de bare til å bestille det inn så fikk vi det etter 5 dager :)

Sånn ser den ut!

Vis vedlegget 49405
Ååå,så søt maskin da! :)

Jeg bruker å si "BRAAAA" til Hermine når hun er ferdig med "puste-pust", nå sier hun "braaaa" inni pusterøret mens hun sitter med det :rolleyes: :p

Bra du lytter til kroppen din ;) men jeg er som deg, gjør ting så fort energien er der! Det blir nok bedre om du får vite hva som plager kroppen din, og når alle er friske og raske;) skulle ikke du til legen idag foresten? :)

Ånei:( ikke syk igjen:( sannelig godt at dere fikk mer medisiner til han! Også såååå morsom og fin den forstøver maska er :D visste ikke at dem lagde sånt med morsomt utseende:D men han er virkelig samarbeidsvillig med å ha på maska? Hadde aldri funka på Liana :p

Jeg må gjøre ting med en gang ja;) Holdt på med skapet i gangen og skapene på kjøkkenet igår kveld til 21.30;) Begynte kl 19.00;) Blir til at jeg bare MÅ gjøre et ferdig når jeg først er igang;) hahaha..
Han er litt redd for lyden av selve selen, eller maskina, men går greit, vi holder han rolig fast, det må vi bare. viktig han får det. Synes og den var fin og morsom:)

Back
Topp