Tips ?

Mm hjelper å utvikle tarmsystemet, og det tar tid, så det er en av grunnene til at man anbefaler å fullamme i 6 mnd, da systemet har fått god tid på å utvikle seg.
Mm gir også barnet bedre immunforsvarbeskyttelse, og pga at smaken påvirkes i en liten grad av hva mor spiser, vil ofte barn som blir ammet godta annen mat lettere :)
Jeg må si jeg tror på kroppen og at den klarer å lage et uslåelig godt produkt :) allergier, astma og andre ting blir påvirket av så ufattelig mange faktorer som svangerskap, vagnal/keisersnitt, omgås noen som røyker, utsetting for bakterier, sterilisering av smokk osv. Jeg tror mer på å fullamme med den gode melka vi produserer mens babyen gjør det babyer gjør, putter alt i munnen og spiser støv, med god immunforsvarbeskyttelse :) heller det enn å begynne med grøt tidligere :)

Jenta mi på snart 5 mnd, har begynt å våkne hver 2 time på natta for mat. Jeg ammer like ofte på dagtid. Burde jeg begynne med grøt på kvelden ? Eller er det en periode ?

Kan være øke periode, men du kan jo begynne med litt velling på kvelden. Tynn, tynn grøt

For tidligere bedre er det. For meg er dette viktig, og etter å ha lært masse om allergi for ha et normalt liv så sier dette seg selv for meg.
Det skjer mye med en babykropp på 2 måneder. Og man fullammer ikke en baby på 6 måneder, man bør i hvert fall ikke gjøre det.
Ingen har skrevet her slutt med pupp gi fast føde, men begynn med små smaksprøver mens man fullammer.
Du må tro det du vil, jeg tror på noe annet :)
Såklart. Det er jo anbefalinger. Ikke noe som man må følge. Men jeg stusser litt når det linkes til studier som er "kastet" vekk pga for lite tyngde. Det er synd at flere ser på den som god fisk og velger å starte med fast føde for tidlig på feil grunnlag. Jeg har iallfall enda til gode å lese noe som indikerer at fullamming til 6 mnd ikke er godt nok.

Back
Topp