Tips ?

Tvillingmamma91

Forumet er livet
Aprilbarna`15
Jenta mi på snart 5 mnd, har begynt å våkne hver 2 time på natta for mat. Jeg ammer like ofte på dagtid. Burde jeg begynne med grøt på kvelden ? Eller er det en periode ?

Jenta mi på snart 5 mnd, har begynt å våkne hver 2 time på natta for mat. Jeg ammer like ofte på dagtid. Burde jeg begynne med grøt på kvelden ? Eller er det en periode ?
Jeg ville begynt litt forsiktig med grøt:)

Jeg ville prøvd med litt grøt:)

Det anbefales ikke fullamming til 6 mnd lenger, så hadde nok prøvd med litt grøt eller velling. :)

Vi begynte med grøt når hun var 4 mnd. Ikke fordi hun la på seg for lite, men fordi hun var så interessert i mat. Helsesøster sa at d var bare å la henne få smake og spise.

Det anbefales ikke fullamming til 6 mnd lenger, så hadde nok prøvd med litt grøt eller velling. :)

Ikke??

Trodde ikke det blei justert like vel??

Hadde samme problem med eldste. Hs anbefalte meg faktisk å gi flaske på natta for å se om det hjalp. Det gjorde det.

Men ville nok prøvd grøt på kvelden også.

Da prøver jeg det :) hvor lang tid må det gå før de kan få 1 hel porsjon ?

Du kan også prøve med litt grønnsaker i stede for grøt. Det er gjerne litt mildere for magen å starte med. Eller frukt feks.

Det anbefales å fullamme de 6 første levemånedene - står på helsedirektoratet sine sider, sjekket det akkurat :)
Frøkna har hatt noen slike perioder, hun er straks 6 mnd, men jeg bare ammer hele natta om så er :) men det er meg og alle er forskjellige :)
Om du ikke vil amme annen hver time og det bare blir ork så kan du jo begynne med grøt.
Personlig er jeg fast bestemt og urokkelig på å fullamme til hun er 6 mnd. Elsker det, og det er så lettvint at om jeg så må amme hele natta og opp å rape/pumpe ut promp på henne hele tiden er det verdt det for meg :)
Men fyyyyyyyyyyyyyyyyy det skal bli godt når hun sover natta gjennom :rolleyes::D

Back
Topp