Tips

Tinkiwinky1990

Elsker forumet
Hei :) er det noen som har tips til hvordan babyen tar smokk? Har kjøpt narresmokk, men hjelper ikke. Virker som at'n får smokken i halsen, brekker seg. Av og til med litt trening tar han den - men så spytter han den ut.

Tålmodighet ;) prøv evt å bytte smokk... Kanskje det er et annet merke som aksepteres lettere? :)

Vår frøken vil bare ta mam smokkene,brekker seg av de andre..

Se inne på navnesmokken. Der har de forskjellige typer og alder.

Til nr 2 kjøpte jeg 1 av alt jeg kom over. Ser ut til at jeg må det denne gangen. Har da kjøpt hos babyshop, barnas hus, rudo og matbutikken.

Er det normalt å brekke seg i starten? Skal prøve iherdig videre:-) Kansje bytte merke også :)
Min lille brakk seg i starten og kan fortsatt gjøre det innimellom... Har prøvd så smått å få henne til å bruke sutt i 4 uker, og er de siste uken hun har ordentlig begynt å ta det syns jeg...

Vår foretrekker også mam. Virker som den andre han har er litt lengre i selve smokken. Det liker han tydeligvis ikke.

Hs anbefalte meg å skylle smokken i lunket vann slik den ikke var kald når jeg skulle gi den til mini samt holde den litt opp mot ganen. Jeg måtte også selv ut å kjøpe nye smokker da han absolutt ikke ville ha de som jeg fikk i babyshower til han. Men han er ikke alltid like interessert i smokk allikevel hos meg - vil helst ligge uten, men av og til bruker han den; -)

Forrige gang brukte jeg å dyppe tutten i litt sukkervann etter anbefaling fra helsestasjonen.. Hadde en liten som var veldig urolig på kvelden men roet seg når han fikk tutt, men slet med å få han til å ta den.. Etter noen uker hvor vi dyppet den i litt sukkervann tok han den selv:)

Back
Topp