tips

Hoppedåsa

Forelsket i forumet
Januarhula 2014
hva funker for kvalmen!? jeg holder på å bli sprøøøø!! aldri vært så kvalm noen av de andre svangerskapa

Akupunktur! Jeg har ikke blitt så kvalm som jeg var forrige gang (ennå iallfall), men akupunktur var det som funka best for meg sist.

Jeg fikk tips om å suge på ingefærrot...visstnok mange som det funker for, men jeg ble bare mer kvalm av den smaken:eek:

Jeg har begynt med ingefærtabletter og seabands.. Har hatt det noe greiere etter dette.. Var til og med ute av huset en tur igår kveld :P

Ingefærbrus... fås i sverige ;)

Syns det lindre litt med ein kopp te! Frukt funker også, men veldig umiddelbart, ikkje i lengden liksom.. Og småspise litt heile tida. Saftis er og bra syns eg! Friskt og lett!

ingenting som funker med andre ord :P har nåleskrekk, så akupunktur kan jeg bare glemme. liker ikke brus, kaster opp av te og vil ikke ta legemidler :P
jaja. jeg er gjerne kvalm jeg assa. så lenge jeg kan få noe bra ut av det denne gangen :)

ingenting som funker med andre ord :p har nåleskrekk, så akupunktur kan jeg bare glemme. liker ikke brus, kaster opp av te og vil ikke ta legemidler :p
jaja. jeg er gjerne kvalm jeg assa. så lenge jeg kan få noe bra ut av det denne gangen :)

Jeg har også den innstillinga.. Veeeldig skeptisk til å ta legemidler, så da er jeg heller kvalm ;) Selv om innimellom skulle ønske jeg ikke var så pysete ;)

Det står i fellekatalogen at man skal være forsiktig med postafen når man er gravid, ikke brukes mer enn 50 mg om dagen,og i samråd med legen. Så ville hørt med legen først ang legemidler. Hva med mariekjekse? Ritz kjekse? Eple funker også. Spis lite men ofte, ikke drikk til måltidene,men mellom måltidene(vann,sitronvann,eplejuice-tynn drikke). Syrlig mat hjelper. Hold deg unna fettrik mat, spis tørr mat som fisk,kylling,ris,potet +++ Er de tipsene jeg har lest meg frem til nå.. Spiste nettopp ostesmørbrød, ALDRI igjen!!! maaageeen miiin

Åååååå blir gal selv- helt utmatta av denne spyinga og konstante kvalmen !! Aldri opplevd lignende :/:/

Jeg tok det som finnes av kvalmestillende som er greit for gravide sist, og ut kom en helt frisk og velskapt prinsesse :) men jeg hadde ganske alvorlig hyperemesis, det er kanskje litt annerledes :)

Utover det så er det eneste jeg føler hjelper mot sv.skapskvalme å føde :p og det skal vi ikke før om veldig lenge!! :) lykke til

Alt forøvrig i samråd med lege og sykehus :)

Jeg har også den innstillinga.. Veeeldig skeptisk til å ta legemidler, så da er jeg heller kvalm ;) Selv om innimellom skulle ønske jeg ikke var så pysete ;)
Jeg var også sånn første svangerskapet. Hadde den innstillingen i andre også - til jeg virkelig fikk erfare hvor kvalm man kan bli... Afipran funket ikke engang :(

<3 sønn nov 07 og ny spire på vei <3

Jeg tok det som finnes av kvalmestillende som er greit for gravide sist, og ut kom en helt frisk og velskapt prinsesse :) men jeg hadde ganske alvorlig hyperemesis, det er kanskje litt annerledes :)

Utover det så er det eneste jeg føler hjelper mot sv.skapskvalme å føde :p og det skal vi ikke før om veldig lenge!! :) lykke til
det blir annerledes :)
jeg fulgte alle råd og retningslinjer, tok alle vitaminer, spiste riktig, holdt meg i form og fikk ikke babyen min med meg hjem.. så det er ikke noe man råder over uansett tror jeg. men gud så godt det var å vite at det hvertfal ikke var min feil på noe som helst vis. jeg trengte ikke tenke at hva om det var derfor

Back
Topp