Tips til vogn?

Mams1987

Elsker forumet
Sommerfuglene 2017
Januarlykke 2020
Oktoberbarna 2021♡
Hei alle sammen!
Sniker fra juni/juli 2017 forumet. Anser dere som erfarne nå og ønsker gjerne tips om vogn:)

Bor i Nord-Norge og har termin i slutten av juni.
Innebærer at det blir en del snø på vinterstid.
Ønsker en praktisk vogn som er enkel og lett å legge sammen. Bor i leilighet uten heis, så bilen blir å fungere som lagring når jeg har gått tur.

Har i hovedsak sett på TFK og babyjogger city elite med bag. Grunnen er at man kan bruke sportsdelen mye lenger enn feks sportsdelen til NXT90 og Stokke.. Positive med TFK er at man kan kjøpe den multi-x bagen, som kan benyttes i overgangen mellom bag og sportsvogn og som kan vendes mot meg. Men er dette et must?:)

Mulig det blir en billig vogn som kan stå fast i barnehage etterhvert.

Har dere noen erfaringer med vogner?:)
 
Veldig fornøyd med babyjogger! Tar liten plass når den er lagt sammen og super å trille med :)
 
Har tfk med multi x. Super vogn men ikke så egnet til mye ubrøyta snø [emoji28] litt bedre om man låser hjulet på slikt føre.

Syns kanskje den er litt åpen og lite lun for kalde vinterdager. Har en simo duo som sovevogn til min.

Elsker multi x baggen. Har brukt den fra start denne gangen (forrige hadde jeg quick fix de første 7 mnd).
 
Babyjogger skal være bra, skulle gjerne hatt den og multi x bagen selv! Jeg har en moutain buggy terrain (veldig fornøyd), følger med større hjul. Perfekt med store hjul når det er masse snø, særlig i kombinasjon med å låse forhjulet :)
 
Vi er veldig fornøyd med Emmaljunga super nitro med city bag [emoji5]
 
Tfk med multi x bag :) vet dog ikke hvordan den fungerer på mye snø osv. Bor midt i havgapet på Vestlandet, så vi har kanskje 3 dager i året med noe snø/slaps :D men vi har ofte is og da er det supert med håndbrems ihvertfall.
 
Gratulerer med baby på vei!

Veldig fornøyd med babyjogger city elite. Har ikke hatt særlig med snø her til nå, så ikke testet den så mye på det underlaget. den ene dagen vi hadde snø var den litt humpete å trille, men vet ikke om det ville vært standard eller kun forholdene den dagen. Tro jeg kunne brukt den i nord hvor vintrene er litt mer snørike :)

Den er lett, høy, enkel å slå sammen, fint å bære i kalesjen f.eks opp trapper til en leilighet.

Eneste minus er at sportsdelen kun vender ut, som du sier.

Hvis ikke, ville jeg nok gått for en med fore hjul :)
 
Jeg går litt mot strømmen, fordi jeg liker ikke babyjogger vognen... Har bare brukt sportsdelen å da blir det vanskelig å komme til under kurven.. vognen er veldig forhold til emmaljunga som jeg var vant til.. Synes også at vognen virket veldig stiv :/
En annen negativ ting er jo at man har barnet framover vent når man bytter fra bag til sportsdel..

Etter å h vært igjennom noen vogner, faller jeg alltid tilbake på emmaljunga vognen...
 
Bor også i nord, og har tfk nå. Den er for det meste god å trille med (så lenge det er nok luft i hjulene), men kan være tung om det er mye løs snø. Hadde simo duo til førstemann, og det var vogn for oss nordboere! Den er tung da, så det er kjipt om man skal ha den mye inn og ut av bil eller opp og ned trapper. Bagen til tfk er mer åpen enn på simo, men jeg pleier å ha regntrekk på.
 
Bor også i nord, og har tfk nå. Den er for det meste god å trille med (så lenge det er nok luft i hjulene), men kan være tung om det er mye løs snø. Hadde simo duo til førstemann, og det var vogn for oss nordboere! Den er tung da, så det er kjipt om man skal ha den mye inn og ut av bil eller opp og ned trapper. Bagen til tfk er mer åpen enn på simo, men jeg pleier å ha regntrekk på.
Jeg syns også simoen er fantastisk god trillekomfort på og stor bag og lun og god. Men hadde trapper der vi bodde med første, alt for tung å drasse opp og ned og inn og ut av bil. Ypperlig som sovevogn og om man bare kan trille rett ut døra :) vil tro emmaljunga er samme sort.
 
Jeg syns det er et absolutt must å ha foreldrevendt sportsdel den første tiden, ja.
Mountain buggy er i samme sjanger som de du vurderer og har en sånn liten foreldrevendt sportsdel å sette på. Vet ikke om man får den i norge da, men det finnes. Ellers ville jeg gått for tfk og multi-x.
 
Sniker litt. Om man liker babyjogger men vil ha foreldrevendt sportsdel kan jeg foreslå city premier (tidligere versa). Har ikke prøvd den selv, men vurderer den som sportsvogn til babyen som kommer i mars.
 
Det er et "vindu" på babyjogger sportsdelen, så du har full oversikt over babyen mens du går tur forresten. Selv om den er forovervendt som mange synes er så skummelt :p
 
Det er et "vindu" på babyjogger sportsdelen, så du har full oversikt over babyen mens du går tur forresten. Selv om den er forovervendt som mange synes er så skummelt :p
Er vel mer for at babyen skal kunne se foreldrene? At folk vil ha foreldrevent. I alle fall er det det for min del.
 
Er vel mer for at babyen skal kunne se foreldrene? At folk vil ha foreldrevent. I alle fall er det det for min del.

Han kikker opp på oss han :p

Men skjønner ;)
 
Vi har emmaljunga edge duo og er fornøyde med den. Litt tung er selvfølgelig vogna, men med understell med gode, tjukke og låste dekk kan vi trille mer eller mindre hvor som helst:)
Kjempe pluss at man kan velge hvem veit man vil ha sportsdelen. Enten utover eller inn mot foreldrene:)
 
Back
Topp