Tips til renselse

jahoo

Glad i forumet
Novemberlykke 2015
Vil gjerne dele tips med dere for å gjøre denne tiden kort og smertefritt uten sopp og infeksjoner. Husker selv jeg ble litt sjokka både hvor lang tid renselsen tar og hvor mye som skal ut. Føler seg IKKE fresh :) det første du gjør er å gå til innkjøp av barnegens medisinsk grønnsåpe og en billig vid badebalje (rund og lav) hvis du ikke har. Bøtte funker dårlig. Når du kommer hjem fra sykehuset så setter du av 15-20 min til deg selv hver kveld i en ukes tid. Ta lunket vann med en god sprut av grønnsåpen og sett hele stussen oppi. På en krakk i dusj el badekar. Sitt slik en god stund og bare klapp forsiktig med håndkle. Etterpå føner du deg helt tørr nedentil. Dette gjør at sår gror og du unngår sopp. Ofte går man våt og fuktig nedentil i flere uker. Fikk tipset av min svigerinne som er overlege og født tre barn. Lykke til! Ble inspirert av å lese på septemberforum nå ;)

Dette skulle jeg gjøre sist, men jeg hadde så problemer med både bekken og svie at jeg ikke klarte å sitte meg nedi den der helt nede på gulvet.... Hahaha

Takk for tips ;)
Får man kjøpt grønnsåpen på apotek eller?

Barnegens heter den og finnes på apoteket. Hvis problemer å sitte på gulvet så bruk krakk eller plaststol i dusjen. :)

Når jeg fødte Nr 1 fikk jeg ikke tisset.. Det var så sårt og vondt... Men jeg skjønte etterhvert at jeg kunne holde et kaldt omslag der nede, sprute på vann eller faktisk tisse i dusjen.. Godt tips jeg gjerne skulle visst før fødsel.

Når jeg fødte Nr 1 fikk jeg ikke tisset.. Det var så sårt og vondt... Men jeg skjønte etterhvert at jeg kunne holde et kaldt omslag der nede, sprute på vann eller faktisk tisse i dusjen.. Godt tips jeg gjerne skulle visst før fødsel.

Haha du er eneste utenom meg jeg har hørt si det... Jeg sprutet varmt vann med en Olden flaske hver gang jeg tisset... Det var krise hvis jeg gikk tom for vann før jeg var ferdig og tisse :-P Hehe

Jeg hadde bare aldri tid til dette sist:p kanskje denne gang:) med en veldig skrikete baby med kolikk som kun ville bo pp puppen og en stresset nybakt far så vart det lyn dusjer mens man hørte baby gråte fælt uten mammaen sin..:/

Haha du er eneste utenom meg jeg har hørt si det... Jeg sprutet varmt vann med en Olden flaske hver gang jeg tisset... Det var krise hvis jeg gikk tom for vann før jeg var ferdig og tisse :-P Hehe
Er så herlig å bare si det som det er. Ingen fortalte meg om frykten for å slippe en fis etter fødsel, eller om hvordan i alle dager skal jeg få tisset. Og tisse må man.,,,,. Tilslutt. Jeg klarte ikke... Og for meg var det krise hvis ikke jeg hadde noe kaldt der og da når jeg måtte på do... Ingen snakket eller fortalte meg om det. Hatt noen første gangs fødende venninner som jeg har snakket mye med, blandt annet fortalt om dette med tissingen... Og de har takket meg i ettertid.,. For at jeg var ærlig..

Er så herlig å bare si det som det er. Ingen fortalte meg om frykten for å slippe en fis etter fødsel, eller om hvordan i alle dager skal jeg få tisset. Og tisse må man.,,,,. Tilslutt. Jeg klarte ikke... Og for meg var det krise hvis ikke jeg hadde noe kaldt der og da når jeg måtte på do... Ingen snakket eller fortalte meg om det. Hatt noen første gangs fødende venninner som jeg har snakket mye med, blandt annet fortalt om dette med tissingen... Og de har takket meg i ettertid.,. For at jeg var ærlig..

Ja det var grusomt. Spiste en del smertestillende nettopp pga det der... Denne gangen er Olsen flasken pakket i bagen ;-)

Barnegens heter den og finnes på apoteket. Hvis problemer å sitte på gulvet så bruk krakk eller plaststol i dusjen. :)
Okey :) skal prøve dette når den tid kommer :)

Ja det var grusomt. Spiste en del smertestillende nettopp pga det der... Denne gangen er Olsen flasken pakket i bagen ;-)
He he.. Samme her!
Fortalte de ikke jm noe om dette da?
Da jeg fødte mi første for 10år siden hadde de en slange med enganghetter man skrudde på så man kunne skylle samtidig som du tisset... da jeg kom hjem gikk faktisk dusjslangen akkurat til do så jeg klarte å skylle... nå derimot,gjør det ikke det. Så blir vell enten å koble på en slange på vasken på do,bruke flaske eller tisse o dusjen ;)

Så kjekt med tips! Skal prøves:)

Leste her om dagen om ei som anbefalte å ta med engangskopper i fødebagen. Når man må tisse etter fødsel, så kan man fylle opp koppen med vann helt til kanten og presse opptil mens man tisset. Dette skulle visstnok nøytralisere urinen så det ikke svei. Noen som har prøvd og synes dette fungerte like bra som flaske?

På føden/barsel her har de sånne smådusjer ved siden av alle doene, som man kan spyle med mens man dusjer. Veldig kjekt! Gikk i imsdalflaske her også når jeg kom hjem. Merka fort når jeg kom hjem at det funka ikke like bra og tisse uten den dusjen, så løsninga ble flaske :p

Så kjekt med tips! Skal prøves:)

Leste her om dagen om ei som anbefalte å ta med engangskopper i fødebagen. Når man må tisse etter fødsel, så kan man fylle opp koppen med vann helt til kanten og presse opptil mens man tisset. Dette skulle visstnok nøytralisere urinen så det ikke svei. Noen som har prøvd og synes dette fungerte like bra som flaske?
Funker sikkert på samme måte med kopp :-) men syns det hørtes mer tungvindt ut enn og bare sprute med flaska kanskje?

På føden/barsel her har de sånne smådusjer ved siden av alle doene, som man kan spyle med mens man dusjer. Veldig kjekt! Gikk i imsdalflaske her også når jeg kom hjem. Merka fort når jeg kom hjem at det funka ikke like bra og tisse uten den dusjen, så løsninga ble flaske :p
Her har de også det. Hadde heldigvis kun problemer med å tisse rett etter fødselen. Ellers på barsel og hjemme ja det svei men orket ikke styre med vann.. ikke verste smerten jeg har opplevd :p

Her har de også det. Hadde heldigvis kun problemer med å tisse rett etter fødselen. Ellers på barsel og hjemme ja det svei men orket ikke styre med vann.. ikke verste smerten jeg har opplevd :p
Hadde ikke veldig store smerter jeg heller. Bare noen få pyntesting hvor tisset traff, så svei noe innmari :p men kunne absolutt vært verre!

Hadde ikke veldig store smerter jeg heller. Bare noen få pyntesting hvor tisset traff, så svei noe innmari :p men kunne absolutt vært verre!
Hadde sydd en del så jeg hadde mere vondt og plager med stingene. Det gnisset mot hverandre. Hadde også store smerter i underlivet og magen så kanskje det tok oppmerksomheten bort fra tissingen:p Var overrasket over hvor mye plager og vondt man hadde I tiden etter fødsel. Alle snakker bare om ammingen og det kom jo bare på toppen av alt annet. Mye førstegangs ikke får beskjed om altså:p Alle sa det var grusomt å gjøre nummer to etterpå. Det gikk heldigvis fint.

Back
Topp