Tips til nei-mat

Gir negativ rating , fordi jeg blir så lei meg over at du velger å nyte alkohol selv om konsekvensene kan være så store.
Hvis du ikke kjenner til FASD, så bør du lese deg opp.
https://www.korus-sor.no/barn/fasd-barn-skadet-alkohol-svangerskapet/

Legen min sa det var helt ok!
Er ikke som om jeg drikker ei flaske om dagen.
Men å smake på en gang i blant.

Men greit altså, skal begynne å leve opp til den ideelle gravide og ikke skrive ærlig jeg. Synes ikke det er hyggelig med negativ rating.
 
Legen min sa det var helt ok!
Er ikke som om jeg drikker ei flaske om dagen.
Men å smake på en gang i blant.

Men greit altså, skal begynne å leve opp til den ideelle gravide og ikke skrive ærlig jeg. Synes ikke det er hyggelig med negativ rating.

Det er helt utruli at en lege kan si noe sånt, når det ikke finnes nok forskning på området!

Man vet rett og slett ikke hvor mye alkohol fosteret tåler før det skades, samtidig som det er individuelle forskjeller hos hvert foster. Konsekvensen for barnet kan være så store. Forsinket utvikling, de formasjon, sosiale vansker og lærevansker. Dette for å nevne noe.

Du må gjerne synes det er lite trivelig med negativ rating, men det må du nesten leve med når du tar slike valg for ditt barn.
 
Men det er også viktig å ikke være belærende. Hvis Ørkenrev selv mener det er greit, så er det opp til henne å vurdere.

-Men den linken som ble sendt med informasjon, var fin å lese.

Rakfisklag:
Vi skal holde vårt årlige rakfisklag om noen uker. Vi pleier å ha litt oster og røkelaks som alternativ til rakfisk, ikke alle spiser rakfisk.
Noen andre forslag?

Jeg har tenkt å lage en elgstek, den kan serveres lun, og spises med det samme tilbehøret som rakfisk.
Flere tips?
Til gravide meg og venner
 
Men det er også viktig å ikke være belærende. Hvis Ørkenrev selv mener det er greit, så er det opp til henne å vurdere.

-Men den linken som ble sendt med informasjon, var fin å lese.

Rakfisklag:
Vi skal holde vårt årlige rakfisklag om noen uker. Vi pleier å ha litt oster og røkelaks som alternativ til rakfisk, ikke alle spiser rakfisk.
Noen andre forslag?

Jeg har tenkt å lage en elgstek, den kan serveres lun, og spises med det samme tilbehøret som rakfisk.
Flere tips?
Til gravide meg og venner

Ja, det er klart det er hennes valg. Det er vanskelig å ikke bli belærende når informasjon er så lett tilgjengelig, men man har ikke tatt seg bryet med å sjekke. Husk også at det er mange på dette forumet som har prøvd i mange år å få barn, mange som bekymrer seg for om barnet i magen har det bra, og mange som bekymrer seg for SA eller MA.

Men lykke til med rakfisklag, har desverre ikke tips til deg der, og jeg skal melde meg ut av diskusjonen videre slik at dere får svar på det dere lurer på.
 
Hadd egentlig ikke tenkt å skrive noe, men siden du reagerer på å få «ikke liker» rating så kan jeg ikke dy meg.

Helt ufattelig at det ikke er straffbart spør du meg, når man vet hva konsekvensene kan være. Vi er i 2019 og det er informasjon lett tilgjengelig og vi burde da vite bedre. Hadde valget kun påvirket en selv så ok, skad deg selv for all del. Men her påvirker ikke valget kun en selv, da blir det noe helt annet.
 
Det er ørkenrev sitt valg for henne og hennes baby, og selv om jeg er sterkt uenig i hennes valg så er det opp til henne selv. Jeg skal ikke belære overnevnte, hun vet selv hva hun gjør og hvilke konsekvenser det kan gi.
Men at en lege sier at det er Ok er for meg uforståelig.
 
Setter uansett pris på info, og en god diskusjon.
Husk at det ikke er snakk om ett glass engang.

Men hittil har den gode infoen hjulpet meg og fått meg til å tenke, så setter pris på det.

Husk at det er alltid mer til hjelp å gi gode råd istedenfor å «hugge hodet» av den det gjelder.
 
Back
Topp