Tips til katt/hund

MTDC

Forumet er livet
VIP
Ønsker oss et kjæledyr, helst hund, men vurderer også katt.. Problemet er bare at jeg kan ikke fordra dyrehår.. Men de er jo ikke pene uten heller.. Finnes det hund eller katt som ikke røyter/røyter minimalt??

Håper noen vet, ønsker meg skikkelig en turkamerat eller kosepus:-)

Bichon havanaise. Bichon frise. Dw røyter lite og er allergifrie. Foretrekker havanaise jeg da. :)

Puddel, doodle, bishon frisee/havanaise er hunder som ikke røyter. Katter har jeg ikke greie på, men sphinx katten er jo råkul;) naken og med en sinnsyk personlighet;)

har en bichon havanais og den er røytefri. ellers er vel hele bichon slekten røytefri. Løwchen er en nydelig rase med fantastisk gemytt og den er røytefri. labbetuss er røytefri. skal dere se på en bichon så anbefaler jeg tispe. har selv en hannhund og angrer på at jeg ikke valgte tispe istede.

Jeg syns shih tzu er fine hunder, de røyter ikke og har en super personlighet. Klipper du dem er det også lite pelsstell, pluss at de er mye finere da;) Det er ihvertfall rasen jeg kommer til å satse på hvis jeg skal ha ny hund:)

Det er btw. ofte mye pelsstell med en røytefri hund!

derfor er det greit å klippe dem ned 3 eller 4 ganger i året. hvis man ikke skal ha en utstillingshund selvsagt. jeg ga opp og klipper min istede. men heller en hund jeg må klippe enn hår alle plass....

Finnes det noen korthårede raser som røyter lite? Tror ikke jeg vil klippe selv og finnes ikke hundefrisør her på bygda:-P Også vil jeg at det skal være en hund som liker å kose:-)

har en bichon havanais og den er røytefri. ellers er vel hele bichon slekten røytefri. Løwchen er en nydelig rase med fantastisk gemytt og den er røytefri. labbetuss er røytefri. skal dere se på en bichon så anbefaler jeg tispe. har selv en hannhund og angrer på at jeg ikke valgte tispe istede.
Så fin:-) må den klippes?

Så fin:) må den klippes?

løwchen du mener? ja den må klippes i løveklipp. må blir vel ikke riktig men rasestandaren tilsier løveklipp. Havanais må ikke klippes men orker man ikke pelsstellet så er det lettest å klippe. klipper ned min selv uten problemer. en oster klippemaskin eller annet velkjent merke så er det enkelt å klippe ned en havanais. tar ikke lange tiden eller.

Jeg har Yorkie mix, (50%Yorkshire terrier,25%shi tzu og 25%cotton de Havanaise)hun er litt under to kg,20 cm og 100% røytefri. Klippes ved behov,pelsen tover ikke,så det holder å børste en gang eller to i uka. Hun har også en pels som ting ikke setter seg fast i, rimelig lettvint! Men terriere er jo litt tøffere enn mange av de andre små rasene....

Finnes det noen korthårede raser som røyter lite? Tror ikke jeg vil klippe selv og finnes ikke hundefrisør her på bygda:-P Også vil jeg at det skal være en hund som liker å kose:-)
Når det kommer til røyting har du nok bare to valg, ja eller nei;) alle korthårete raser har røyteperioder, grunnen til at de som ikke røyter er langåret er jo av den opplagte grunn at de ikke røyter:p men når det er sagt kan man på de fleste hunder unngå den verste røytinga ved å bruke skikkelig for:)

Jeg har hatt en mops, og han røyta nesten ikke! Ble ganske så overraska egentlig. Ei venninne hadde ei mopsejente, hun røyta mye mer, uten at jeg vet om kjønnet skal ha noe å si altså...

Og som de sier her: ordentlig for er viktig! Og jevnlig vask og børsting :)

Har ei som kan lære meg å klippe, så det bør jeg få til.. Tittet litt rundt på nett og har funnet ut at dvergpuddel hadde vært perfekt til vår familie:-) Nå gjenstår bare å overtale mannen;-) Har til og med funnet en ikke langt herfra som omplasseres på grunn av sykdom.. Elsk<3

Back
Topp