Tips til gode løgner for å skjule svangerskapet

Soffi23

Elsker forumet
Hei! Nå begynner jeg å bli ganske dårlig. Vil derfor ha tips til hva dere sier til kolleger, venner etc om dere blir hjemmeværende pga kvalme? Vet at de ikke har grunn til å vite noe om hvorfor jeg er syk, men jeg er til vanlig en åpen bok, så nå ønsker jeg å LYVE :D Tips?

Her har jeg litt "flaks" da jeg allerede har vært sykemeldt 60-100% siden i sommer :bag: ikke så gæli at det ikke er godt for noe, si:hilarious:

Jeg har fortalt det- er ikke komfortabel med å lyve rett ut :whacky011 Men de første dagene sa jeg bare at jeg kastet opp (og ga inntrykk av at jeg hadde omgangssyke). Men det varer jo bare så lenge:p men var innom tanken å si at jeg hadde migrene, eller noe slikt. Har du en fysisk jobb kan jo du også skylde på vond skulder eller rygg:)

Jeg har kronisk migrene, så jeg skylder bare på det :hilarious: Nærmeste kollegaer vet det alt, da er det lettere å tilrettelegge for meg i hverdagen.

Jeg kommer til å bruke alle løgner jeg kan:hilarious:

Sitter i åpent kontorlandskap med alt for mange mennesker ( rundt 60 stk + andre etg på bygget som huser totalt rundt 250 mennesker) alle kjenner alle, vi er en godt sammensveiset gjeng på mitt team, men det er også mye sladder pådr på teamet og i hele bygget og jeg orker ikke å forholde meg til at alle kollega overalt skal vite noe før etter jeg er sikker på det her blir noe av, og stoler ikke på at informasjonen blir holdt tett.

Får en vite om det får brått alle i bygget vite om det. ORKER ikke forholde meg til alle folk jeg ikke har særlig relasjoner med skal stoppe meg i heisen å gratulere ( skjedde sist med en gang nyheten var ute, hjelp hvor fort alle viste det)

De kan spekulere så mye de vill, får ingen bekreftelser av meg:-)

Jeg har nå melket hjemmekontor for alt det er vært (har egentlig begrenset tid hjemme med mindre det er spesielle grunner, sykdom etc) kommer til å si det til sjefen etterhvert om det er behov for å sitte hjemme mer en periode.

Kunne ønske jeg hadde noe å skylde på med helsa, men dessverre ikke :( Haha. Men jeg kan jo selvsagt late som at jeg reagerer på noe mat, men tenker at om det drar seg ut så kommer nok mistankene:hilarious: 4+6 i dag, og har liksom lyst å holde det hemmelig til familie til uke 12 egentlig. Men vi får jo bare se.. :)

Kunne ønske jeg hadde noe å skylde på med helsa, men dessverre ikke :( Haha. Men jeg kan jo selvsagt late som at jeg reagerer på noe mat, men tenker at om det drar seg ut så kommer nok mistankene:hilarious: 4+6 i dag, og har liksom lyst å holde det hemmelig til familie til uke 12 egentlig. Men vi får jo bare se.. :)
Jeg holdt det hemmelig sist også frem til uke 12, å for all del mange hadde mistanker, men det var greit. Jeg var ikke klar for å bekrefte dette før jeg var mer sikker på at dette kom til å gå bra.

Til sjefen ville jeg kanskje vært ærlig, spesielt fordi du ønsker tilrettelegging i form av hjemmekontor :) så kan du kanskje si til andre at du går gjennom noe personlig, som du ikke ønsker å gå i dypden på nå:Heartred

Til sjefen ville jeg kanskje vært ærlig, spesielt fordi du ønsker tilrettelegging i form av hjemmekontor :) så kan du kanskje si til andre at du går gjennom noe personlig, som du ikke ønsker å gå i dypden på nå:Heartred
Har dessverre ikke noe mulighet til hjemmekontor :( Men det er sant, jeg kan si det! Men da vet jeg spekulasjonene kommer og det liker jeg ikke tanken på…

Back
Topp