Tips til Emmaljunga vogn? :)

Mammato

Termin 5. september 2015
Septemberlykke 2015
Hei! Vi har det meste til babyen etter storebror, men ikke vogn. Jeg ønsker meg ny Emmaljunga vogn (det er jo svindyrt så har tenkt å spare og så dra til Sverige og kjøpe til sommeren) :) Men nå lurer jeg på hva slags vogn jeg burde velge? Er det noen som har noen favoritter?

Her er kriteriene mine:
* Den må ha fire hjul
* Den må kunne brukes som dypvogn og senere sportsvogn
* Kurven under må være av metall eller hardplast og helst ikke så liten

Anbefaler deg bare å dra å se på understell, f. Eks på rudo :) det er kommet en masse nye understell det siste året :)

Vi har Edge og er kjempefornøyd, brukte dypbagen til ungen var 10 Mnd :)

Mondial har vell det understellet du er ute etter hvertfall :) Kan jo anbefale deg å ta en titt på finn.no også. Mange som selger vognene før de omtrent har brukt de

Vi har city cross. Litt mindre enn Mondial, men perfekt til liten bil og bybruk med inn og ut av kollektiv da den er veldig lett. Som nevnt tidligere så kan jeg også anbefale å se og og kjenne på de forskjellige vognene!

Og et lite tips ang. kjøp i Sverige. Billigere ja, men må innrømme at det var veldig kjipt å måtte ta seg tilbake til Sverige når vi måtte reklamere på vognen. De var veldig imøtekommende, men veldig tungvint å måtte dra frem og tilbake dit. Bare et lite tips, som vi ikke tenkte så veldig mye på.

Takk for gode tips :) Nå skal jeg Google og lese om de forskjellige vognene dere har nevnt :)

Jeg har fortsatt city bagen etter sønnen min, men city crossen ble ødelagt, har lyst å kjøpe ny, men samtidig tenker jeg at city bagen kanskje blir for liten siden det skal være vognpose oppi vogna hele vinteren.... Sist måtte jeg bytte allerede da han var 4 mnd gammel... Jeg vil ha en stor bag, men samtidig lett vogn siden jeg liker å trille på skogsveier... Er ikke Mondial og Edge ganske tunge?

Du kan velge litt understell sjøl, ihvertfall på de store..

Vi har citycross og brukte bagdelen med urban, gikk kjempefint :) og jeg er så glad for at jeg ikke hadde tyngre vogn og løfte ut/inn av bil og dra på i snøføre :)

Jeg har Mondial med DuoS hjul. Elsker den vogna, stor bag og fint med ryggstøtte i bagen. Jeg ville ha classic hjul fordi syntes det er så fint, men fikk ikke lov av samboer da jeg har rygg/skulder plager, å han mente jeg ville slite med å "løfte" vogna i bratte svinger. Så da kjøpte han duoS, å det er den letteste vogna jeg noen gang har trillet, kan bare snu vogna med lillefingern omtrent. Å alle som triller sier for en drøm å trille. Jeg har trillet i snø/grus/skog og like fornøyd :) jeg kjøpte vogna i sverige og sparte 3000 kr pluss fikk gratis matchende stelleveske :)

Jeg ser nå at jeg også vil ha stor bag ;) For meg er det viktig at vogna er stabil på kollektivtransport. Jeg har sett en trehjuling velte på bussen og fikk helt skrekken for det da... Jeg har ikke bil så derfor er kurven under veldig viktig. Vogna må også tåle litt "last" på styret siden matvareposene blir å henge der. Vi har hatt en City Scooter som sportsvogn til storebror og har vært veldig fornøyd med den, men nå er den helt ødelagt av belastende bruk (har bl.a. flyttet et bord med den :-P )

Last edited:
Vi har City Cross fra forrige, kommer til å bruke den, ihvertfall bagdelen. Er ikke så fornøyd med sportsdelen, så vurderer å kjøpe en annen sportsvogn når den tid kommer.

vi har city cross, 2012 modell, så sikkert litt forandret fra den gang. Men kjempe fornøyd ihvettfall

Vi har også City cross. Er veldig fornøyd med den :-)

Nå har jeg funnet en ganske rimelig Emmaljunga Edge Duo Combi på Finn :) skal se på den i morgen. Jeg vet den er tung, men den er bra på alle de andre områdene jeg synes er viktig. Jeg har forresten ikke bil, så den skal ikke løftes ut og inn av bil.

Har noen/har noen hatt denne vognen?

Anbefaler deg bare å dra å se på understell, f. Eks på rudo :) det er kommet en masse nye understell det siste året :)

Vi har Edge og er kjempefornøyd, brukte dypbagen til ungen var 10 Mnd :)
Ser du sier du har Edge :) Er det det det samme som Edge Duo Combi? :)

Nå har jeg funnet en ganske rimelig Emmaljunga Edge Duo Combi på Finn :) skal se på den i morgen. Jeg vet den er tung, men den er bra på alle de andre områdene jeg synes er viktig. Jeg har forresten ikke bil, så den skal ikke løftes ut og inn av bil.

Har noen/har noen hatt denne vognen?
Jeg hadde den til førstemann og frem til andremann begynte med sportsdel. Da solgte jeg den. Syntes den ble litt tung når jeg skulle opp og ned trappen, og så var teloskopstyret litt løst slik at det skle opp hele tiden. Utenom det var jeg kjempefornøyd. Stor, god og lun vogn. Perfekt på alle fører. Med førstemann var det snø i tre måneder i strekk, men det stoppa meg aldri :D

Back
Topp