Tips til dåpsgave til gutt?

En tråd i 'Januar 2017' startet av Baby050117, 15 Jun 2016.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Baby070117 Betatt av forumet

Skal i barnedåp neste helg, og kjæresten min er fadder. Og vi trenger veeeeldig tips til hva vi kan gi den lille gutten :) Noen som har?

2. unknownP Elsker forumet Sommerfuglene Januar 2017

Jeg vet ikke helt hvilken prisklasse du ønsker bevege deg i.
    Men jeg gikk sammen med et par andre og kjøpte tid hos fotograf til barna til min nærmeste venninne.

3. Oh Dear Forumet er livet VIP Januar 2017

Tursekk i barnestørrelse er kjekt. :)

Evt. eventyrbok/sangbok, ting fra gullsmeden, noe til barnerommet?

• Liker Liker x 1
  4. Synne89 Forelsket i forumet Himmelbarn

Barnehagesekk

• Liker Liker x 1
  5. sogn78 Forumet er livet VIP

Sovepose for barn, sølvkniv til bunad, mansjettknappar, eventyrbøker, barnehagesekk, gåbil, gyngesau, gavekort på fotografering. Dette er noko av det me vart mest glad for til våre gutar:)
    I tillegg fekk me masse sånne sølvting, men syns fort det kan bli for mykje dill;)

• Liker Liker x 1
  6. Gutt2015Jente2016Lille2019 Forumet er livet Tilgangsansvarlig It's gonna be May 2019 VIP Desemberskatter 2016 Junibarna 2019 Januar 2017

Vi gir sparebøsse med penger til alle vi skal i dåp til, de en av oss er fadder til gir vi mer penger til enn de andre. Vi kjøper forskjellige sparebøsser som passer barnet. Må alltid gi litt penger i de, for tomme sparebøsser betyr uhell i økonomien :)

• Liker Liker x 2
  7. Baby070117 Betatt av forumet

tusen takk for tips! Hvor mye penger gir du oppi da? :)

8. Baby070117 Betatt av forumet

takk for mange fine tips :D

9. guttemamma3 duttamor Desemberskatter 2016

Sekk, navnepledd, speiderkniv, ei god eventyrbok, termos, matboks

• Liker Liker x 1
  10. sogn78 Forumet er livet VIP

Berre hyggeleg:)

11. sogn78 Forumet er livet VIP

Med gåbil meinar eg ein slik:
    ImageUploadedByBV Forum1466012358.954256.jpg

• Liker Liker x 2
  12. Håndballmamma * Lykke * Novemberskattene 2014 <3 Påskekyllingene 2020

Jenta mi fikk en stjerne i dåpsgave.. elsker den YO7BRDwi6Stp7T296ABEiQAD6iWMUgqUv__3sn6nW0JjhQ7VuvfHM5GPPpXxgcfkjF4FCgaAmSs8P8HAQ

• Liker Liker x 1
  13. Mamma-03-06-13-17 Forumet er livet

Barneservice med bestikk? :)

• Liker Liker x 1
  14. Gutt2015Jente2016Lille2019 Forumet er livet Tilgangsansvarlig It's gonna be May 2019 VIP Desemberskatter 2016 Junibarna 2019 Januar 2017

Kommer an på hva sparebøssen koster, vi gir tilsammens 500kr når ingen er fadder og tilsammens 1000kr når en eller begge er fadder :) Vi kjøper alltid sånne sparebøsser i tinn og de koster fra rundt 200kr og opp. De har mange fine i gullsmeder og hvis vi ikke finner den rette der bestiller vi på chanti, men de har litt leveringstid

• Liker Liker x 1
  15. LykkeligGift Forumet er livet Desemberskatter 2016 Januar 2017

Min standard faddergave er alltid pledd fra http://www.pledd.net/ og bok fra http://www.eventyrboka.no/ ellers er det hyggelig med feks sangbøker eller barnebibel. Vet om en som fikk redningsvest og da ble mor veldig glad. Greit å styre unna de typiske sølvdingsene synes jeg. Koslig å overlate det til besteforeldre - for mange blir bare støvsamlere. Men hver sin smak ;)

• Liker Liker x 1
  16. StineH Elsker forumet

Jeg fikk et sånt album til vesla når hun ble døpt, og jeg elsker det.

Husker ikke helt hvor mye det koster, men om det koster for lite tror jeg det går an å få gravert inn navn/fødselsdato på albumet også.

• Liker Liker x 1
  17. Steinbukken'90 Forelsket i forumet

Jeg gir pledd fra pledd.net til tantebarna mine. De har alle fått hvert sitt :) til faddergutten og som tilleggsgave til tantebarn har vi opprettet fond til dem hver hvor vi satt inn 300kr til dåp, og så setter vi inn 300kr hver bursdag og jul.

Dette får de enten til konfirmasjon eller 18-årsdage, har ikke helt bestemt oss enda :)

• Liker Liker x 1
  18. Baby070117 Betatt av forumet

De er utrolig kule :D skikkelig fine å ha på barnerommet!

19. nancy drew Forumet er livet

Vi har kjøpt slikt : http://www.babydesign.no/ Veldig popp med egne fat med navn på og de holder seg fin enda ( 2 og 5 år og hyppig brukt)

• Liker Liker x 1
  20. -Lillemor- Flørter med forumet

- en liten lommekniv i sølv.
    - sparebøsse
    - barnesmykke
    - tallerken og bestikk

Det var det jeg kom på i farten! :)

Del denne siden