Tips til dåpsgave til gutt?

Baby070117

Betatt av forumet
Skal i barnedåp neste helg, og kjæresten min er fadder. Og vi trenger veeeeldig tips til hva vi kan gi den lille gutten :) Noen som har?
 
Jeg vet ikke helt hvilken prisklasse du ønsker bevege deg i.
Men jeg gikk sammen med et par andre og kjøpte tid hos fotograf til barna til min nærmeste venninne.
 
Tursekk i barnestørrelse er kjekt. :)

Evt. eventyrbok/sangbok, ting fra gullsmeden, noe til barnerommet?
 
Barnehagesekk
 
Sovepose for barn, sølvkniv til bunad, mansjettknappar, eventyrbøker, barnehagesekk, gåbil, gyngesau, gavekort på fotografering. Dette er noko av det me vart mest glad for til våre gutar:)
I tillegg fekk me masse sånne sølvting, men syns fort det kan bli for mykje dill;)
 
Vi gir sparebøsse med penger til alle vi skal i dåp til, de en av oss er fadder til gir vi mer penger til enn de andre. Vi kjøper forskjellige sparebøsser som passer barnet. Må alltid gi litt penger i de, for tomme sparebøsser betyr uhell i økonomien :)
 
Vi gir sparebøsse med penger til alle vi skal i dåp til, de en av oss er fadder til gir vi mer penger til enn de andre. Vi kjøper forskjellige sparebøsser som passer barnet. Må alltid gi litt penger i de, for tomme sparebøsser betyr uhell i økonomien :)

tusen takk for tips! Hvor mye penger gir du oppi da? :)
 
Sovepose for barn, sølvkniv til bunad, mansjettknappar, eventyrbøker, barnehagesekk, gåbil, gyngesau, gavekort på fotografering. Dette er noko av det me vart mest glad for til våre gutar:)
I tillegg fekk me masse sånne sølvting, men syns fort det kan bli for mykje dill;)

takk for mange fine tips :D
 
Jenta mi fikk en stjerne i dåpsgave.. elsker den YO7BRDwi6Stp7T296ABEiQAD6iWMUgqUv__3sn6nW0JjhQ7VuvfHM5GPPpXxgcfkjF4FCgaAmSs8P8HAQ
 
tusen takk for tips! Hvor mye penger gir du oppi da? :)
Kommer an på hva sparebøssen koster, vi gir tilsammens 500kr når ingen er fadder og tilsammens 1000kr når en eller begge er fadder :) Vi kjøper alltid sånne sparebøsser i tinn og de koster fra rundt 200kr og opp. De har mange fine i gullsmeder og hvis vi ikke finner den rette der bestiller vi på chanti, men de har litt leveringstid
 
Min standard faddergave er alltid pledd fra http://www.pledd.net/ og bok fra http://www.eventyrboka.no/ ellers er det hyggelig med feks sangbøker eller barnebibel. Vet om en som fikk redningsvest og da ble mor veldig glad. Greit å styre unna de typiske sølvdingsene synes jeg. Koslig å overlate det til besteforeldre - for mange blir bare støvsamlere. Men hver sin smak ;)
 
Jeg fikk et sånt album til vesla når hun ble døpt, og jeg elsker det.

5b7862fc0f775257ae230da73c341fa5


Husker ikke helt hvor mye det koster, men om det koster for lite tror jeg det går an å få gravert inn navn/fødselsdato på albumet også.
 
Jeg gir pledd fra pledd.net til tantebarna mine. De har alle fått hvert sitt :) til faddergutten og som tilleggsgave til tantebarn har vi opprettet fond til dem hver hvor vi satt inn 300kr til dåp, og så setter vi inn 300kr hver bursdag og jul.

Dette får de enten til konfirmasjon eller 18-årsdage, har ikke helt bestemt oss enda :)
 
Vi har kjøpt slikt : http://www.babydesign.no/ Veldig popp med egne fat med navn på og de holder seg fin enda ( 2 og 5 år og hyppig brukt)
 
- en liten lommekniv i sølv.
- sparebøsse
- barnesmykke
- tallerken og bestikk

Det var det jeg kom på i farten! :)
 
Back
Topp