Tips til bker om f en lillbror/sster

Anne G

Første møte med forumet
Er det noen som har tips til hvilke bker vi br lese sammen med vr 3-ring for forberede han p bli storebror?
 
Jeg fikk en bok hos jordmor,svangerskapsboken.Den viser hvordan barnet vokser imagen osv.vi kikket mye på den.Ellers er det jo bare å ta frem bilder fra 3 åringen var liten å prate om de.Kjenne på å snakke til babyen i magen.Ta frem litt babyting osv.Lykke til,det gikk veldig bra her.
 
Fant en bok på biblioteket: I magen bor en baby. Husker ikke hvem som hadde skrevet den, men den likte jaffal jenta mi godt, og hun snakker ofte om den ennå, vi lånte den lenge før jul...[:)]
 
Hei..
Jeg leste aldri noen bok om det til jenta mi da hun skulle bli storesøster, men forklarte henne hele tiden at mamma hadde bebi i magen og at hun skulle bli store søster, hun fikk kjenne sparkene og til og med være med meg til jordmor for og høre hjertelyden..
Hun visste godt at mamma hadde bebi i magen. Og da lille krabaten kom til verden var hun den første som fikk se han! De to knyttet et bånd med en gang, fra første gang hun så han kallte hun han for bror... Det var så søtt, og hun har aldri gjort han noe vondt(med vilje)!
Før lille Fredrik kom til verden, var jeg veldig obs på at det var hun som skulle få oppmerksomheten (han lå jo bare der uansett), og det var hun som åpnet alle gavene, og nesten alle hadde med en liten ting til henne(om det bare var en sjokolade), for det var like mye hennes dag, hun hadde jo blitt STORESØSTER, det er stort det...[:D]
Er så glad jeg gjorde det jeg gjorde, for det forholdet de to har, er noe helt spesiellt EKTE SØSKENKJÆRLIGHET!

 
ORIGINAL: lisemor81

Fant en bok på biblioteket: I magen bor en baby. Husker ikke hvem som hadde skrevet den, men den likte jaffal jenta mi godt, og hun snakker ofte om den ennå, vi lånte den lenge før jul...[:)]


Den boken anbefaler jeg også.... Fungerte kjempefint!
 
Back
Topp