Tips til bilstol?

Men det er jo altfor tidlig og over i bilstol nr 2 når barnet er 3 mnd. Det burde iallefall kunne sitte litt? Anbefaler uansett bakovervendt til minst 4 år og prøv setene i bilen før kjøp!

Min yngste ble jo målt til 13,2 på fireårskontrollen, så man kan jo ikke alltid sitte i babysete til man er 13 kilo, selvfølgelig. Men mine kunne ha det til de var over året.

Nei selvsagt må de ikke sitte til de er 13, men tolket det til at vedkommende trodde det var til 9 kg. Siste barnet mitt har alltid ligget høyt på vekt men hun satt fortsatt i babystol til hun var sterk nok i kroppen til å bytte sete.

Flytta denne til vårt forum for Barneutstyr og Mammautstyr :-)

Nei er ikke helt, helt komfortabel med tanken jeg heller. Ville aldri kjøpt et sete som kan brukes begge veier å sette forovervendt, eller et vanlig 5-punktsete forovervendt. Men dette er liksom noe annet føler jeg. Det er magepute, den er laget for å vende forover og har høy sikkerhet i div tester. Er ikke helt det samme.
Unnskyld... Jeg lagde det kjefte-innlegget før jeg så at du hadde bestemt deg for et fornuftig sete... :(

Vi har også det problemet her, minstemann er 4,5 mnd og ALT for lang for setet sitt, og veier 10kg nå. Føler han er for liten til større stol, men han må trykkes på plass i babysetet, samt beltene er langt nedover ryggen! Så her har vi akuratt montert ett bakovervendt besafe izi plus sete :-)

Back
Topp