Tips til bilferie?

Muffins81

Forelsket i forumet
Januarskatter 2015
Har kjøpt ny bil, og begynner å planlegge bilferie til sommeren. Noen som har tips om reisemål, opplevelser, annet? Har to barn på 1 og 3 år.

Har kjøpt ny bil, og begynner å planlegge bilferie til sommeren. Noen som har tips om reisemål, opplevelser, annet? Har to barn på 1 og 3 år.
Norgesferie eller utlandet?

Jeg ville foreslått Lofoten, men er mest for å oppleve den nydelige naturen den, så er nok ikke særlig givende for små barn. :)

Vi var i Danmark for 1,5 pr siden. Det var veldig barnevennlig. Det kan eg anbefale :) evt dyreparken i Kristiansand. Men dei har mer i gjenn for det senere kanskje?

Å Lofoten er fantastisk! Vi må helt klart ta med barna dit en gang.

Jeg vil virkelig anbefale Lofoten på det høyeste! Har familie oppi der og jeg elsker plassen, bare synd det er så langt unna der vi bor. :/ vil isåfall anbefale å dra til Reine bl.a da. Min yndlingsplass oppi der ;)

De er ikke litt små enda? 1 og 3 år. Har ingen erfaring med opplevelsesparker, så jeg aner ikke.

Eldste vil nok ha mye glede av det. Første gng jeg var i Legoland var jeg 2. Jeg koste megvisstnok og dt var noen ting jeg kunne gjøre, så pappa kjørte noen biler osv med meg, g jeg gikk rundt og så på alt med stoooore øyne :P Skjønte nok ikke mye, men koste meg der og da.

Vi var i Danmark for 1,5 pr siden. Det var veldig barnevennlig. Det kan eg anbefale :) evt dyreparken i Kristiansand. Men dei har mer i gjenn for det senere kanskje?
Ja, tenker Kristiansand passer bedre når de har blitt litt eldre. Ligger nok kanskje an til å bli Danmarkstur.

Jeg vil virkelig anbefale Lofoten på det høyeste! Har familie oppi der og jeg elsker plassen, bare synd det er så langt unna der vi bor. :/ vil isåfall anbefale å dra til Reine bl.a da. Min yndlingsplass oppi der ;)
Har bare vært i Svolvær, så har mye å utforske i Lofoten enda :-)

Eldste vil nok ha mye glede av det. Første gng jeg var i Legoland var jeg 2. Jeg koste megvisstnok og dt var noen ting jeg kunne gjøre, så pappa kjørte noen biler osv med meg, g jeg gikk rundt og så på alt med stoooore øyne :P Skjønte nok ikke mye, men koste meg der og da.
Toåringen vår er lang. Mange ting å gjøre går kanskje på høyde?

Vi var i Hunderfossen da storebror var 3 og det var virkelig suksess!!!! Kristiansand dyrepark og legoland er kjempedyrt så ville ha drøyd det til de får mer utbytte av det.
Hunderfossen derimot hadde han på 3 masse utbytte av. Rett ved er jo også Lilleputthammer og barnas gård, så her får dere mange opplevelser :)

Vi kjørte til Danmark i fjor sommer med vår da 1,5 åring. Ble 200 mil i bil til sammen. Vi hadde mange pauser, men likevel ble det for mye tid i bilen. Kunne ikke falt meg inn å gjort det igjen.

Back
Topp