Tips til bedre netter?

Prøve2019

Betatt av forumet
Kjenner virkelig på kroppen nå at eg er gravid!
Eg har alltid vært et menneske som rett og slett hater å ligge på rygg, så jeg kan bare sove på sidene, å siden magen e blitt såpass stor så vokner eg 100 ganger om natta for å snu meg! Men ikke bare det, jeg kjenner jeg får vondt i sidene, ryggen å hoften så jeg ligger vondt uansett hvordan jeg ligger!!
Noen som har noe gode tips som muligens kan hjelpe?! :-)

Har du prøvd gravidpute eller en sammenrullet dyne som du kan støtte opp med mellom beina, under magen, holde rundt? Jeg sover mye bedre nå enn jeg gjorde før jeg prøvde dette :)

Jeg støtter Evita sitt forslag! Jeg også er en magesover, sover aldri på ryggen og har i tillegg mye vondt i bekkenet. Så hadde ganske vanskelig for å sove når jeg ble gravid og magen ble for stor å ligge på. Kjøpte en Doomoo-ammepute (finnes helt sikkert andre merker også), som jeg har mellom bena og foran magen/brystet. Da føles det faktisk nesten som å ligge på magen :)

Og hvis du har vondt i bekkenet når du må snu deg om natten, så finnes det noe som heter Mini-slide! Den får du gjennom henvisning fra JM til hjelpemiddelsentralen, og er en "glatt stoffbit" du har under rompa, sånn at du sklir lettere rundt uten å få vondt i bekken:) de er helt supre!

Men vet ikke om det var sånn type vondt du beskrev, eller bare generell verking... Den har begynt her også, så våkner flere ganger hver natt! Blæ... Bare 3mnd igjen nå:P

Jeg støtter Evita sitt forslag! Jeg også er en magesover, sover aldri på ryggen og har i tillegg mye vondt i bekkenet. Så hadde ganske vanskelig for å sove når jeg ble gravid og magen ble for stor å ligge på. Kjøpte en Doomoo-ammepute (finnes helt sikkert andre merker også), som jeg har mellom bena og foran magen/brystet. Da føles det faktisk nesten som å ligge på magen :)

Jeg anbefaler også doomoo-ammepute. Har bekkenløsning og ligger med den mellom beina. Det hjelper godt :)

Og hvis du har vondt i bekkenet når du må snu deg om natten, så finnes det noe som heter Mini-slide! Den får du gjennom henvisning fra JM til hjelpemiddelsentralen, og er en "glatt stoffbit" du har under rompa, sånn at du sklir lettere rundt uten å få vondt i bekken:) de er helt supre!

Men vet ikke om det var sånn type vondt du beskrev, eller bare generell verking... Den har begynt her også, så våkner flere ganger hver natt! Blæ... Bare 3mnd igjen nå:P
Du kan imitere en sånn mini-slide ved å bruke silke-pysj.

Tusen takk for gode tips! :-)
Ser ut til at jeg må invistere i en ammepute som jeg kan bruke, så får jeg snakke litt med jordmor! ^^

Back
Topp