Tips til barnevogn

Vaffelhjerte85

Forelsket i forumet
Januarlykke 2020
Jeg smugtitter litt på barnevogn, mest for gøy foreløpig, men lurer på om noen har tips til barnevogner som er gode å trille i byen og på turveier i marka?

Jeg tenker 4 hjul i alle fall, gjerne lufthjul. Jeg har en Brio happy fra før. Den er nå ute av produksjon men er en god vogn.
Ellers vet jeg emmaljunga city cross er en utrolig populær vogn.

Viss vi trenger ny (har problem med et hjul) så har jeg falt litt for Stokke trailz, men har ikke prøvd den selv. Vi er ikke så mye i "skog og mark", så vurderer store svingbare hjul fremme denne gangen [emoji846]

Jeg tenker også fire hjul og lufthjul for god trillekomfort når man går på tur i marka. Synes også det er greit med en stabil vogn med like store hjul på hele når det er mye snø.

Blir Brio duo her :)

Vi har Britax Go Next, med ekstra terreng/vinterhjul, har fungert ypperlig her! Vi går en del turer langs skogsstier da vi har hund, og god demping i vogna! Også veldig liten og nett å legge sammen [emoji6][emoji1360]

Jeg har emmaljunga Edge duo fra førstemann, god å trille men tar stor plass i bagasjerommet på bilen. Edge duo og city cross sine sittedeler er ikke gode for de minste synes jeg, babyene siger ned og sitter dårlig. Babyjogger city elite er opphausa synes jeg, helt utrooolig dårlig demping i den, og den er veldig bred mellom bakhjulene, så jeg synes den er dårlig både i butikker og på grusvei. Kjekk kalesje og fold sammen teknikk men det veier ikke opp for det negative. Jeg solgte min.

Bugaboo og Stokke synes jeg er litt for stive å trille, synes sportsdelene til Stokke ser litt rar ut - ser for meg at den kan bli styrete med vognpose som sklir i den?[emoji848] (men vet ikke)

Mountain buggy blir laaaang sammenlagt, kan ikke justere fotstøtte slik at beina henger ned i sportsdelen og sportsdelen er vendt fra deg.

Jeg ville sett på britax go next, god kalesje, super demping, god sportsdel, relativt liten sammenlagt ift eks emmaljunga, styret ser rart ut men er digg å holde i. Og så er sportsdelene vendt mot deg, det er positivt. Hadde kjøpt denne om jeg skulle kjøpt vogn nå, men den jeg har fungerer godt, så kan ikke forsvare ny vogn synes jeg [emoji51][emoji12]

Emmaljunga super viking ser og kjekk ut, men tror den tar større plass en go next? (Vet ikke.)

Vi kommer til å gå for Emmaljunga Super Nitro, enten den vi allerede har etter minsten eller en ny [emoji4]

Vet ikke helt ka det ende med her. Kjøpte billig vogn sist å den e helt ubrukelig nu.. trenger en vogn med 4 store hjul som e lett å trille når det blir mye sne. [emoji14] syns det ser ut som de aller fleste vognan nu har dreibare hjul å veldig småe hjul. Passer nok dårlig ilag med finnmarksvinteren [emoji14]

Vet ikke helt ka det ende med her. Kjøpte billig vogn sist å den e helt ubrukelig nu.. trenger en vogn med 4 store hjul som e lett å trille når det blir mye sne. [emoji14] syns det ser ut som de aller fleste vognan nu har dreibare hjul å veldig småe hjul. Passer nok dårlig ilag med finnmarksvinteren [emoji14]
Sniker litt fra prøvere.
Folk her har nesten bare emmaljunga eller stokke trailz når det er snø, har sett en god del av de City joggerene også, men ikke utendørs. Stod på amfi alta i to timer og så fem stokke trailz, den er nok ikke så uegnet som man skulle tro[emoji23] synes jeg ser den hele tiden faktisk.

Sniker litt fra prøvere.
Folk her har nesten bare emmaljunga eller stokke trailz når det er snø, har sett en god del av de City joggerene også, men ikke utendørs. Stod på amfi alta i to timer og så fem stokke trailz, den er nok ikke så uegnet som man skulle tro[emoji23] synes jeg ser den hele tiden faktisk.
Får se ka det ende med til slutt :) bor i Austertana. [emoji14] et stykke fra tana bru. Ingen fortau og gangstier, og siden æ ikke har bil lappen treng æ en god vogn :) har ikke behov for å ta med vogn på længere tura heller siden d som oftest e til min bestemor eller mamma æ fær da å der har vi de gode gamle Simo vognan fra da æ blei født ;p sku egentlig ønske æ kunne brukt dem. Kanskje æ må forhandle med mamma [emoji14]

Jeg ender opp med en emmaljunga egde duo, men usikker på understellet. Vurderer veldig med svingvare hjul, men vet ikke hvor praktisk dette er på vinteren.. de kan jo låses, men må sjekke det ut litt. Jeg syns det er litt tungvindt å vri hele vognen i skarpe svinger og i butikker og sånn :/

Får se ka det ende med til slutt :) bor i Austertana. [emoji14] et stykke fra tana bru. Ingen fortau og gangstier, og siden æ ikke har bil lappen treng æ en god vogn :) har ikke behov for å ta med vogn på længere tura heller siden d som oftest e til min bestemor eller mamma æ fær da å der har vi de gode gamle Simo vognan fra da æ blei født ;p sku egentlig ønske æ kunne brukt dem. Kanskje æ må forhandle med mamma [emoji14]
Da ville jeg gått for en emmaljunga med nitro-understell, de har kjempegode dekk og jeg vil tro de er fantastiske på dårlig brøyta veier som vi sikkert ikke er kjent med overhode [emoji51]

Back
Topp