Så braHar akkurat skiftet en GIGA bleie! Hurra!! Men vurderer å prøve å lage sånn selv å ha, har lest og hørt flere plasser at det skal være ganske effektivt!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Så braHar akkurat skiftet en GIGA bleie! Hurra!! Men vurderer å prøve å lage sånn selv å ha, har lest og hørt flere plasser at det skal være ganske effektivt!
Så braja jeg laga til guttungen. Har kjøpt inn nå og, men hun har så løse bleier at jeg drøyer det.
Jeg bare hadde oppi sviskene og vann til det dekket, kokte til de var myke , tok ut vannet og moste. Hadde i en del av vannet igjen til passe konsistens. Så silte jeg det (det var drittjobb og tok lang tid, så neste gang lager jeg den tynnere) og hadde det i isbitformerHar du oppskrift da kanskje?![]()
Silte det? Jeg har også laget sviskemos på samme måten, men uten silingen. Synes konsistensen ble ganske fast, selv om jeg hadde oppi alt kokevannet underveis i stavmiksingen. Hva er vitsen med å sile det?Jeg bare hadde oppi sviskene og vann til det dekket, kokte til de var myke , tok ut vannet og moste. Hadde i en del av vannet igjen til passe konsistens. Så silte jeg det (det var drittjobb og tok lang tid, så neste gang lager jeg den tynnere) og hadde det i isbitformerda kan du ta så mange terninger du vil i grøten, så får du svisker oppi, og grøten får passe temp
![]()
Håper det funker daVirker som banan kan virke motsatt på denne tøtta..
Har kjøpt pærer idag, så får lage en mos i morgen..
Jeg husker ikke, men tror kanskje jeg leste det et sted at det kunne følge med små steinbiter i de. Men vet ikke. Også var det vel for å få bort evt klumperSilte det? Jeg har også laget sviskemos på samme måten, men uten silingen. Synes konsistensen ble ganske fast, selv om jeg hadde oppi alt kokevannet underveis i stavmiksingen. Hva er vitsen med å sile det?
Her har vi ca en solid bleie i uken, og det virker som småen synes det er helt greit![]()