Tips til å bli komfortabel med off. Amming

Eg legg "gulpekluten" under haka og kinnet på babyen når han får mat, den e såpass stor at eg lar det ligge en go lengde i nerkant.. Den tar eg opp mot ansiktet hans og lar hvile over pupp/delvis ansikt.. Om han trekke seg unna, e d fort gjort å trykke den mot spruten Ingen har noe med hvordan ongen får mat, eller hva.. Men, er det ett sensitivt tema for deg, føler du deg sikkert ganske fort truffet av kommentarer/ spørsmål selv om hensikten ikke er vond., alle er forskjellig, alle har sine tanker og teknikker, ingen fasit.! Øv deg hjemme? Foran speilet omså, husk at ingen ser brystet så godt som du fra din ammevinkel

Jeg skjønner deg godt! Jeg gruer meg også for å amme offentlig fordi jeg må bruke brystskjold for å få til ammingen. Det er litt knotete og jeg føler også at "alle" lurer på hva det er og om ikke jeg får til ammingen (uten gjør vi jo ikke det). Jeg har også, som deg, pumpet ut melk og hatt med på flaske, eller timet de få kafébesøkene vi har vært på med å forte meg hjem når han skal ha mat. Jeg har enda ikke ammet offentlig og litt usikker på når jeg kommer til å gjøre det. Jeg tenker å ikke stresse med å presse meg til det og fortsette å ha med flaske. Hvis jeg er ute en dag og han blir akutt sulten og jeg ikke skal hjem må jeg nok bare til pers og da tenker jeg at jeg får det til! Mitt råd, ikke stress med det. Det gjør ingen ting å gi flaske, se det positive i det, du holder flaskeferdighetene ved like ;) (Jeg er også helt enig med de andre om at folk som går forbi bryr seg nok fint lite og det er helt naturlig og det er veldig positivt at du ønsker å få det til, men ikke se på det som et stort nederlag at du ikke gjør det enda, plutselig en dag er du der også! Er det jeg håper om meg selv) :)

Jeg skjønner deg godt! Jeg gruer meg også for å amme offentlig fordi jeg må bruke brystskjold for å få til ammingen. Det er litt knotete og jeg føler også at "alle" lurer på hva det er og om ikke jeg får til ammingen (uten gjør vi jo ikke det). Jeg har også, som deg, pumpet ut melk og hatt med på flaske, eller timet de få kafébesøkene vi har vært på med å forte meg hjem når han skal ha mat. Jeg har enda ikke ammet offentlig og litt usikker på når jeg kommer til å gjøre det. Jeg tenker å ikke stresse med å presse meg til det og fortsette å ha med flaske. Hvis jeg er ute en dag og han blir akutt sulten og jeg ikke skal hjem må jeg nok bare til pers og da tenker jeg at jeg får det til! Mitt råd, ikke stress med det. Det gjør ingen ting å gi flaske, se det positive i det, du holder flaskeferdighetene ved like ;) (Jeg er også helt enig med de andre om at folk som går forbi bryr seg nok fint lite og det er helt naturlig og det er veldig positivt at du ønsker å få det til, men ikke se på det som et stort nederlag at du ikke gjør det enda, plutselig en dag er du der også! Er det jeg håper om meg selv) :)

Ååååh så godt å høre om andre i samme situasjon! Føler alle får det til og at jeg er den unormale og at folk ser på meg som en dårlig mor ! Jeg hadde ikke ofret tanken for hva andre hadde gjort ! Er vi på babysang så legger jeg fint lite merke til slike ting..men kunne tenke meg at det kunne vert en til der som også brukte flaske! Da hadde det vert litt lettere! Selv om jeg ikke føler at de dømmer meg! Men føler liksom på det uansett! Samboer er utrolig støttende! Baby får jo din mat og om det er flaske eller pupp er vel egentlig det samme! Så lenge han får det han skal ha så er det ikke så nøye hvordan! Bare det fungerer for dere begge! Så godt å ha en så forståelsesfull og snill samboer!

Helt enig! Flaske med morsmelk eller rett fra puppen spiller ingen rolle! Vi skal bare være glad vi har melk å gi! Ikke stress, gjør det som passer for deg. Det har jeg bestemt meg for! :)

Back
Topp