Tips til å bli komfortabel med off. Amming

Jeg ønsker så sårt tips til å bli mer avslappet til off. amming!
Når vi skal noe så pumper jeg opp for å ha med meg så det går greit! Men kunne tenkt meg å slappet av med det! Noe jeg ikke gjør og føler meg nesten litt ugle sett. ..melka er jo den samme!
Får ikke helt til den diskre metoden for han er litt styrete under amming og snur og kikker rundt om, ofte når det begynner å renne...så det blir så sølete ...
Og hvor Gjør jeg av amme innlegget? Hvordan pakke brystet diskre inn mens du skal bytte til neste side ?

Jeg ønsker så sårt tips til å bli mer avslappet til off. amming!
Når vi skal noe så pumper jeg opp for å ha med meg så det går greit! Men kunne tenkt meg å slappet av med det! Noe jeg ikke gjør og føler meg nesten litt ugle sett. ..melka er jo den samme!
Får ikke helt til den diskre metoden for han er litt styrete under amming og snur og kikker rundt om, ofte når det begynner å renne...så det blir så sølete ...
Og hvor Gjør jeg av amme innlegget? Hvordan pakke brystet diskre inn mens du skal bytte til neste side ?
jeg er nok ikke den mest diskre når jeg ammer, men jeg bryr meg rett og slett ikke. Opplever heller ikke at folk glor.. i så fall legger jeg ikke merke til det. Kan jo forstå at ikke alle er som meg og det er jo flere måter å gjemme seg litt på. Ammetopper under store gensere, sette seg med ryggen mot folk og litt bak barnevogna. Dra genseren ned før du bytter side. Evt ha en lite skjerf over skukder og barnets hode.

Jeg gir faen og ammer som jeg vil,når jeg vil og hvor jeg vil.
Har ikke opplevd å bli "uglesett" som du sier, men er ofte de eldre damene kikker og kommer med kommentarer som "å som ho koser seg" "ja,det var nok godt" osv. Aldri opplevd noe negativt! :-)
Ammeinnlegget legger jeg en plass, som regel ikke midt oppå bordet om jeg er på kafé.
Har du en hånd ledig kan du legge den over ansiktet til babyen og skjerme for lys og forstyrrelser samtidig som du skjuler puppen?
Legge et skjerf over dere går også an :-)

Tusen takk for tips!
Har ikke lyst å bry meg, men er alt det sølet og det å føle seg litt naken! Har liksom ikkje heilt komforten med det! Irriterende at jeg skal vere så stressa for det!

Tusen takk for tips!
Har ikke lyst å bry meg, men er alt det sølet og det å føle seg litt naken! Har liksom ikkje heilt komforten med det! Irriterende at jeg skal vere så stressa for det!
Starte med å sette deg et sted som ikke er så utsatt? Snu ryggen til hvis det er folk som sitter mot deg? Du får bare tenke at baby må ha maten sin og er han/hun sulten nok så mister de ikke fokus så lett heller.

Ammeinnlegget kan være lurt å ha i fanget eller i hånda kanskje, når spruten står og baby ikke spiser så er det greit å være rask med å legge den over :-)

Jeg har alltid på singlet og en genser over d. Trekker opp gensern og trekker ned singletten og åpner bhn. Ammeinnlegget ligger alltid igjen i bhn. Er ikke mye pupp som vises da. Men kan å ha på et skjerf som du kan dekke til når han snur seg bort fra puppen. Sett deg på et bord inntil en vegg første gangen så prøver du bare.. Når du først har gjort d en gang så ser du at d ikke er så farlig! Barnet må jo ha mat!!!

Jeg har alltid på singlet og en genser over d. Trekker opp gensern og trekker ned singletten og åpner bhn. Ammeinnlegget ligger alltid igjen i bhn. Er ikke mye pupp som vises da. Men kan å ha på et skjerf som du kan dekke til når han snur seg bort fra puppen. Sett deg på et bord inntil en vegg første gangen så prøver du bare.. Når du først har gjort d en gang så ser du at d ikke er så farlig! Barnet må jo ha mat!!!

Banet får jo mat! Får på flaske når me er vi er på farta! Helgarderer meg ofte så står ikke på det! Lar ikke baby sulte viss du trodde !

Singlet og genser over fungerer best synes jeg. Drar ned singlet og lar innlegget ligge igjen eller putter det i lomma. Jeg er nok heller ikke den mest diskré, men pleier å sette meg litt strategisk til så folk slipper å ha brystet mitt midt i fjeset. Er ikke det mulig ammer jeg uansett der jeg er. Skjønner at det er vanskeligere hvis det er litt uro rundt måltidet. Mini her kan finne på å dra i brystvorten og slippe gjentatte ganger hvis det er litt uro rundt oss, og da er det jo helt umulig å være diskré :p Blir det bare tull avslutter jeg, for tenker han umulig kan være så sulten da.

Singlet og genser over fungerer best synes jeg. Drar ned singlet og lar innlegget ligge igjen eller putter det i lomma. Jeg er nok heller ikke den mest diskré, men pleier å sette meg litt strategisk til så folk slipper å ha brystet mitt midt i fjeset. Er ikke det mulig ammer jeg uansett der jeg er. Skjønner at det er vanskeligere hvis det er litt uro rundt måltidet. Mini her kan finne på å dra i brystvorten og slippe gjentatte ganger hvis det er litt uro rundt oss, og da er det jo helt umulig å være diskré :p Blir det bare tull avslutter jeg, for tenker han umulig kan være så sulten da.

Og jeg har lagt en sjal over min skulder og hodet hans noen få ganger. Ikke for å skjule, men for at han skulle få ro.

Jeg var veldig skeptisk til off amming i starten og ikke komfortabel i det hele tatt. Men etterhvert har det blitt så mange ganger hvor mini må ha mat NÅ og jeg har vært på off plasser at jeg rett og slett bare har innfunnet meg med det. Om folk kikker, det aner jeg ikke for jeg "leter" heller ikke etter blikk ig ser heller andre plasser enn på folk. Babyen er tross alt viktigere enn andre folk og hva de måtte mene.

Søl vil det bli mindre av etterhvert:)

Ja! Er vel litt sårt for meg å ikkje føle meg komfortabel med det! Og blir fort irritert viss folk på ein måte antyde slikt selv om det kanskje ikke var ment slik! Hormoner og slikt...

Jeg var veldig skeptisk til off amming i starten og ikke komfortabel i det hele tatt. Men etterhvert har det blitt så mange ganger hvor mini må ha mat NÅ og jeg har vært på off plasser at jeg rett og slett bare har innfunnet meg med det. Om folk kikker, det aner jeg ikke for jeg "leter" heller ikke etter blikk ig ser heller andre plasser enn på folk. Babyen er tross alt viktigere enn andre folk og hva de måtte mene.

Søl vil det bli mindre av etterhvert:)

Godt å høre noen som faktisk har følt det slik. Føler ofte at eg er den eneste som ikke tørr og at jeg er pinglete liksom !

Jeg trodde aldri jeg skulle amme offentlig.. Men bryr meg ikke så mye lenger!! Lillemann må få mat når han er sulten:)

Du kan sette deg steder som er litt bortgjemt, bruke sånn gulpeklut o.l til å henge over skulderen.. Jeg har gjerne en glidelåsgenser eller genser over singlet, tar ned singleten under genseren, legger ned lillemann "foran" puppen og tar av ammebhen til sist.. Ammeinnlegg følger liksom bare med bhen, ned under puppen.. Hvis du skjønner;) når han er ferdig, drar jeg bhen opp og hvis ikke jeg klarer å få den på, så legger jeg han ned i vogna før jeg fikser meg selv..
Hvis du har en genser over en singlet, så er det jo så og si ingenting som vises når du ammer! Hvis baby snur seg vekk o.l, så kan du bare ta å holde gulpeklut eller noe på nippelen, da stopper det å sprute (snakker av erfaring;)) det blir grisete på kluten, men heller det enn å flashe puppen for alle:)

Jeg tror det er vanskelig å tvinge seg selv til å bli komfortabel med det, dette er følelser du ikke kan noe for! Syntes det er så fint at du søker råd og tips i stedet for å bare ikke amme...det gjorde nemlig søstra mi og det får jeg inntrykk av at hun angrer på.

Jeg har alltid vanlig singlet på og genser over, helst en genser som lett kan trekkes opp og ikke er tettsittende, men det funker det og.
Det første jeg gjør er at jeg tar hånden under genseren, knepper opp BHen og bretter ned sammen med ammeinnlegget. Alt dette under genseren. Så når jeg er ferdig henger puppen løs under genseren. Så tar jeg lillemor og legger gulpekluten over skulderen hennes, den som er nærmest puppen. Og da henger jeg den sånn at mesteparten av kluten faller over brystet hennes og er lang nok til at jeg kan ta den opp til puppen ved behov. Så lener jeg henne inn til puppen, tar genseren opp og lirker ut brystvorten sånn at hun får tak.
Hvis (les: når) hun trekker seg unna av en eller annen grunn så tar jeg gulpekluten og dekker til brystet. Eller det jeg egentlig gjør er å hindre at jeg spruter ned den som måtte sitte ovenfor meg, utdrivningsrefleksen min går nemlig på steroider:meh:, men funker også til å dekke seg litt til. Selv om jeg bryr meg fint lite :P
Når hun er ferdig trekker jeg bare ned genseren og tar hånden under genseren, knepper igjen og "danderer"...

Det fins også ammesjal. Jeg brukte det noen ganger med storebror for han var så utrolig nysgjerrig på alt og alle.... Men funker også for å dekke seg til :)

Lykke til!! :D

Godt å høre noen som faktisk har følt det slik. Føler ofte at eg er den eneste som ikke tørr og at jeg er pinglete liksom !

Jeg pleier å tenke at for folk som passerer så er jeg bare "nok en ammende person" og ingen verdenssensasjon - de har sett det før og har garantert andre ting å tenke på ;) Vi som ammer derimot sitter nå bare der og venter på å bli ferdige og innbiler oss at vi er midtpunktet på kjøpesenteret eller hvor vi måtte være. Ikke stress med, når jeg har klart å få et så avslappet forhold til det klarer garantert du også det :)

Tusen takk alle sammen! Setter pris på hver og en!
Er så utrolig fortvilende når jeg ser ørten andre som ammer og slapper helt av ! Føler meg som en dårlig mor når jeg drar frem flaska da! Melka er den samme men føler liksom at jeg svikter og er dårligere ! Helt grusomt!
Og så føler jeg at jeg må forklare alle at flaska inneholder morsmelk og ikke erstatning ! Selv om sikkert ingen bryr seg om det ! Det hadde ikke jeg gjort iallefall!
Så lenge sønnen min får mat når han vil så er jo det det viktigste ! Og det får han jo! Men føler meg bare regelrett dårlig for at jeg ikke er like flink som de andre! Slitsomt å ha det slik! Og så er det liksom så tema ! Når du får spm som : "er det mme?" pumper du fremdeles?
Slet før amminga kom i gang pga tette melkeganger og når amminga endelig var i orden var jeg så letta. ..og da er det slitende med spm for å bevise at JA, sønnen min får morsmelk og ja, jeg ammer! Er det opplysningsplikt på det liksom ?
Virker av og til som om det store temaet er om du ammer eller ikke!

Banet får jo mat! Får på flaske når me er vi er på farta! Helgarderer meg ofte så står ikke på det! Lar ikke baby sulte viss du trodde !
Hehe ro ned.. Var ikke sånn jeg mente... Mente at barnet må ha mat så ikke vær redd for å amm... Er såå naturlig å gi barnet pupp at du skal ikke tenke på at d er ekkelt! Hiv deg i d bare:) glem den flaska med vilje neste gang så har du ikke d valget

Hehe ro ned.. Var ikke sånn jeg mente... Mente at barnet må ha mat så ikke vær redd for å amm... Er såå naturlig å gi barnet pupp at du skal ikke tenke på at d er ekkelt! Hiv deg i d bare:) glem den flaska med vilje neste gang så har du ikke d valget

Beklager!
Er berre eg som overreagerer! Er et sårt tema og skal så lite til om du forstår! :)

Back
Topp