Tips om legging

Morph&lillebille

Elsker forumet
♡Junigull 2016♡
Hjelp!! Vi har gjort oss sjølv ei bjørnetjeneste når det kjem til legginga på kvelden. S må holde hånda heilt til han sovner, noko som kan ta 1-2 timer :( greit nok det er koselig, men begynner å bli tungvint om eg skal legge han aleine. Har jo lillebror på 3 mnd som må være med og det hender jo at han må ha litt oppmerksomhet i løpet av tida på soverommet.
Så vi må få storebror til å sovne på egenhånd, tips??
 
Vi sier god natt og går ut. Sitter utenfor med døra åpen. Blir hun urolig i form av leking eller gråt sier legg deg å sove, det er natta nå. Ofte hjelper det bare at hun hører stemmen vår. Noen ganger fortsetter hun å gråte. Da venter vi litt før vi går inn. Stryker, gir smokk, sier natta og går ut igjen. Så gjentar vi det til hun har sovnet. Startet med å bare nekte å holde på henne (hun ville helst ha ei hånd på hodet). Det tok mye lenger tid før hun sovnet da så må smøre seg med tålmodighet ;) Hun kunne gråte i protest over at hun ville ha hånda der, men da var det bare å stå på sitt. Jeg eller pappaen stod jp rett ved senga så hun var ikke alene så da måtte hun bare finne ut at det ikke var noe vits i å protestere på at hun ikke fikk ei hånd på hodet. Nå koser hun heller med huden sin og kaninen sin :)
 
Vi prøvde mye forskjellig, men fant ut at det beste for alle parter var og si tydelig god natt og gå ut av rommet og lukke døra. så gikk vi inn etter 5min og sa at nå er det natta, vi er her, også gå ut igjen. Tok 2dager så la han seg fint. Prøver fortsatt på et par klynk av og til men det stopper i det døren blir lukka eg var veldig opptatt av at mitt barn ikke skulle gråte seg i søvn, men etter mye slitt med innsovning orket vi ikke mer. Senga er en god plass fortsatt og han sover mye bedre.
 
Takker for tips :) rommet hans er nesten klart, gjenstår kun å møblere. Så tenker kanskje det er lurt å ta "kampen" når han skal flytte inn dit (?) eller? Burde vi få skikk på sovinga først.. ?
Hmm, vet ikke helt, men tipper det er lurt å ha en madrass inne på rommet hans iallefall! Hadde en del våkenetter hvor vi lå og holdt på henne for å slippe å ta henne opp, men hun var jo så mye yngre da vi drev med dette og unger er jo så forskjellige.. Dere må ha lykke til iallefall! Stålsett dere og ikke gi dere! :)
 
Hmm, vet ikke helt, men tipper det er lurt å ha en madrass inne på rommet hans iallefall! Hadde en del våkenetter hvor vi lå og holdt på henne for å slippe å ta henne opp, men hun var jo så mye yngre da vi drev med dette og unger er jo så forskjellige.. Dere må ha lykke til iallefall! Stålsett dere og ikke gi dere! :)
Hvor gammel var hun da?
 
Vi har noen kvelder der han er vanskelig å legge. Da sitter en av oss ved siden av sengen, og over ser han helt. Han vil helst opp i armene, men er tydelig trøtt. Han står i sengen og skriker, og ja det er like grusomt å høre på som det sikkert virker å lese det. Men vi går ikke ut før han innser at han ikke kommer opp, og etter en stund legger han seg ned. Når han er helt rolig sir vi god natt, glad i deg og går ut. Dette skjer heldigvis Skjeldent, men det er tungt der og da.

Kanskje dere kan starte med å sitte vedsiden og ikke holde hånden. Teste det ut, og ta det der fra Vi har bare en unge, og han var 4mnd da han fikk eget rom. Da hadde vi gjestesengen oppreid, men jeg natt ammet da. Jeg kunne også sove litt lenger på morgenen om jeg flyttet han over og la meg med han der. Min erfaring er at en bare må bestemme seg for kampene, og gjennomføre dem. Det er egentlig det samme om dere tar det nå eller når h.n flyttes på eget rom. Lykke til!!!!!!
 
Har dere prøvd å svøpe? Det er det som fungerer her. Gjør det hver kveld :)
 
Back
Topp