Tips mot kvalmen?

Makene94

Andre møte med forumet
Jeg holder på å pådra meg diverse psykiske lidelser av denne forbaskede kvalmen, blir snart gaaaal:woot:hva hjelper dere andre som kanskje er i samme båt?

Salte chips, Marie kjeks eplejuice. Sett en del som sier det hjelper å spise ofte og lite :)

Føler med deg! Er helt grusomt!
Er ikke så veldig mye som hjelper meg... Men noe av det jeg kan få i meg er mango biter, plomme (var veldig godt i går), salte kjeks, og rundstykke med ost,skinke og tomat, avocado som smør. Jeg sliter veldig fortiden. Er ikke enkelt.. Drue juice, appelsin juice,iskaldt vann med sitron går også ned. Men absolutt ikke noe annet av drikke.

Jeg starter dagen med toast med ost og skinke og et glass eller to med sjokolademelk. Det er det som funker aller best her :happy:

Føler med deg! Er helt grusomt!
Er ikke så veldig mye som hjelper meg... Men noe av det jeg kan få i meg er mango biter, plomme (var veldig godt i går), salte kjeks, og rundstykke med ost,skinke og tomat, avocado som smør. Jeg sliter veldig fortiden. Er ikke enkelt.. Drue juice, appelsin juice,iskaldt vann med sitron går også ned. Men absolutt ikke noe annet av drikke.

hvor deilig det er å vite at jeg ikke er alene! takk for tips :)

Skulle akkurat inn å spørre om det samme! Dette er uutholdelig snart..... kvalm hele døgnet! Og når jeg er kvalm så spiser jeg. Og da blir jeg bare enda mer kvalm! :hilarious::dead:

Jeg holder på å pådra meg diverse psykiske lidelser av denne forbaskede kvalmen, blir snart gaaaal:woot:hva hjelper dere andre som kanskje er i samme båt?

Afripan xsmile3 fikk det var legen i går. Ikke vært kvalm siden. Tar det når jeg begynner å føle meg uvel

Jeg må spise noe hver andre time. Spiser ritzkjeks før jeg står opp og blir liggende i 10-15 minutter (hvis jeg klarer det før jeg må tisse, hehe), mye ristet brød (uten frø og nøtter i) med syltetøy, druer og epler, rett i koppen grønnsakssuppe til lunsj ofte, vann, Farris med smak, litt cola på ettermiddagen gjør godt, supper og pizza får jeg i meg til middag (den langpanne fra Grandiosa er nøytral og ganske ok syns jeg).
Så sover jeg mye, legger meg til fast tid hver kveld og sover i løpet av dagen. Hvis jeg blir sliten og trøtt blir jeg mer kvalm.
Jeg syns kvalmenivået er det samme, ganske ille, men disse rutinene gjør det lettere å håndtere syns jeg.

Det er så ufattelig deilig og lese at andre er i samme båt. Selv om jeg ikke unner denne kvalmen til min verste fiende Jeg har ingen tips, men føler sånn med deg. Jeg er konstant kvalm, og det går virkelig utover livskvaliteten Orker såvidt noe, og det tærer på med familie og en 4 åring i hus❤ 8+6 i dag og har ett håp om at ting skal snu snart❤❤

Føler med deg. Jeg har etter en periode med sykmelding og mye søvn klart å bli bedre av kvalmen (godt mulig tiden har vært til hjelp også). Har ikke barn fra før av, og har derfor kunne prioritert og ikke bli sliten (sliten = da blir jeg kvalm). Det har blitt mye takeaway og husarbeid på samboeren. Og vekten har gått nedover, trolig bare muskler dessverre

Druer, Farris og rugsprø/knekkebrød med ost - og 1-2 pizzastykke til middag var min diett. Har også innført sen kveldsmat, som har hjulpet på nattesøvnen.

Jeg fant tilfeldigvis ut at kanelgifler hjelper hvis jeg er kvalm. Har ikke vært veldig kvalm enda. Men de gangene jeg er så spiser jeg rolig en eller to sånn og så pleier det å roe seg. Kanel hjelper vist på kvalme.
Ble "tvunget" til å spise det en gang jeg var kvalm og ikke hadde spist eller lyst på noe. Så begynte kvalmen å lette. Har det derfor liggenede her hele tiden nå.
Jeg ble så lei ritz kjeks at bare tanken på de gjorde meg kvalm :p

Back
Topp