Tips mot kvalme

Lily2019

Glad i forumet
Junilykke 2020 ♡
Hei alle sammen:happy:
Er det noen som har noe tips mot kvalme? Har hørt å spise lite men ofte, men imellom jobb og utpakking etter flytting så har det en tendens til å gå i glemmeboka. Så lurte på om noen hadde noen andre triks på lager:angelic:

Hei alle sammen:happy:
Er det noen som har noe tips mot kvalme? Har hørt å spise lite men ofte, men imellom jobb og utpakking etter flytting så har det en tendens til å gå i glemmeboka. Så lurte på om noen hadde noen andre triks på lager:angelic:
For min del hjelper det å ligge flatt, og ta det helt med ro. Men ikke så enkelt det heller, mellom jobb og aktiviteter for de eldste barna .

For min del hjelper det å ligge flatt, og ta det helt med ro. Men ikke så enkelt det heller, mellom jobb og aktiviteter for de eldste barna .
Nei nå har jeg kveldsvakt ikveld også har jeg heldigvis nesten 2 uker ferie:happy:
Men står jo masse igjen hjemme:hilarious: Samboer kommer hjem fra 2uker på jobb imorra så da får jeg ihvertfall litt mere hjelp, så skal prøve å legge meg litt mere nedpå:)

Å ligge rolig hjelper for meg også. Og mat selvsagt. Gjerne bare lyse rundstykker uten pålegg :)

Baguett uten pålegg og ritz kjekse har alltid vært funka for meg☺️

Så lenge kvalmen kommer og går, sånn som nå, hjelper det å ha mat klar, feks en godmorgen yoghurt, bake horn ect.

Samarin er min livredder disse dagene Funker som bare fy og raskt! Klarte til og med litt husarbeid kort tid etter jeg tok en igår.

Andre ting:
Farris, gjerne med en sitronskive
Det nye knekkebrødet som heter 100 har litt salt på så god å spise uten pålegg. Spiser en i timen for tiden noen ganger med ost
Mannen har fått « stekebacon nekt» hjemme for det tok meg skikkelig
Saus med en god dose smør i funker også dårlig her.

Bukser som stramme feil plass ga meg økt kvalme, kan kun ha regular waist disse dagene. Ikke behagelig det heller siden det er ømt i magen og ser allerede ut som jeg er 4 mnd på vei pga tabletter jeg må ta i et par uker (prøverør).
Må visst på shopping etter kontorvennlige og kundemøtevennlige kosebukser

Jeg må ha noe å spise ca en gang i timen. Holder med noen ritzkjeks eller et rugsprø med brunost, men noe for å holde magen i gang. Jeg blir så sulten at jeg blir kvalm, og så kvalm at jeg ikke orker å spise :hungover: Så prøver å spise ofte, slik at jeg slipper å gå å være uggen.

Slet med hyperemesis forrige svangerskap og kler veldig kvalm denne gangen også men foreløpig trolig ikke hypremesis. Lollipop hjelper meg Viktig å prøve å slappe av og ikke stresse. Jeg går med løse bukser evt smekken åpen for å ikke ha press på magen. Ellers synes jeg mandariner og druer eg godt for tiden. Nøytral og enkel mat er også en favoritt.

Back
Topp