Tips mot kvalme?

000live000

Blir kjent med forumet
Jeg sliter sånn med kvalmen :( starta på fredag og ser ut til å bli verre hver dag.. spiser epler, drikker vann småspiser når jeg klarer. Noen gode tips her? Noen andre som har det sånn?

Sist jeg gikk gravid var det ikke så mye som hjalp, jeg kastet aldri opp. Jo, eneste som hjalp var å trene, men kunne ikke gjøre det hele dagen ;) ellers så brukte jeg seaband som hadde noe god effekt

:grumpy: Samme greiene her. Kvalm jevnt over. Var periodevis første veka etter IKM, no har det eskalert til jevnt over. Viste det kom, hadde det sånn i dei to forrige graviditetane.. skulle tru kroppen kunne lært seg å takle hCG litt betre etterkvart. Men ney..:rolleyes:

Verre når eg er svolten, blir utsatt for masse lukter (td på butikk) eller når eg er sliten (og det skal jammen ikkje mykje til for tida..).

Veit ikkje så mykje som hjelp dessverre. Små måltid hjelp, men ofte berre der og då. Seabands og ingefær merka eg like effekt av, men det er verdt å teste iallefall.

Sist jeg gikk gravid brukte jeg seaband som tok det verste. Tok av og til postafen og afipran og, men det var heller sjeldent

Spis lite og jevnlig. Ta 1-2 Postafen om dagen, hør gjerne med legen din først selv om denne er reseptfri. Ta akupunktur.

Postafen og/eller akupunktur har hjulpet meg.

Ikke noe hjalp sist [emoji29]

synes litt søt granola hjelper (bare tørr uten melk eller annet), og litt frukt-te.

Ellers mye hvile, og litt tørre rundstykker

Spis lite og jevnlig. Ta 1-2 Postafen om dagen, hør gjerne med legen din først selv om denne er reseptfri. Ta akupunktur.

Postafen og/eller akupunktur har hjulpet meg.

Faren min er akupunktør så kanskje jeg skulle spurt om hjelp. Meeeen det innebærer å si ifra mye tidligere en jeg hadde tenkt! Hehe

Takk for råd :)

Og DER starta kvalmen min! Kommer jo bare helt akutt og ut a det blå jo?? Var ikke kvalm sist i det hele tatt!! Men nå er jeg skikkelig uggen! Og jeg som hadde tenkt meg på trening

Og DER starta kvalmen min! Kommer jo bare helt akutt og ut a det blå jo?? Var ikke kvalm sist i det hele tatt!! Men nå er jeg skikkelig uggen! Og jeg som hadde tenkt meg på trening

Uff, venter på at det samme skal skje med meg, men håper jo i det lengste at jeg skal være i fin form. Var nemlig mye kvalm i de to forrige svangerskapene.

Håper kvalmen din gir seg raskt. Hvor langt på vei er du?

Uff, venter på at det samme skal skje med meg, men håper jo i det lengste at jeg skal være i fin form. Var nemlig mye kvalm i de to forrige svangerskapene.

Håper kvalmen din gir seg raskt. Hvor langt på vei er du?

Ikke mer enn 4+3 tror jeg! Men har hatt veldig uregelmessig menstrasjon, så kan jeg er litt lengre.. hakke peiling :-) men er sånn småuggen hele tiden og kjempetrøtt

Ikke mer enn 4+3 tror jeg! Men har hatt veldig uregelmessig menstrasjon, så kan jeg er litt lengre.. hakke peiling :-) men er sånn småuggen hele tiden og kjempetrøtt

Mye hormoner i sving vet du! [emoji28]

Back
Topp