Tips mot kvalme

regnbue

Betatt av forumet
Marsboerne 20 18
Hva kan hjelpe mot kvalme? Kaster heldigvis ikke opp, men er så kvalm jeg får bare så vidt i meg litt vann.
Ligger rett ut og fungerer ikke i hjemmet, gruer meg til jobb neste uke!

Hva kan hjelpe mot kvalme? Kaster heldigvis ikke opp, men er så kvalm jeg får bare så vidt i meg litt vann.
Ligger rett ut og fungerer ikke i hjemmet, gruer meg til jobb neste uke!

Hører mange sier sykling og andre slike aktiviteter hjelper for dem.
Hadde ei vennine der kvalmen kun slapp taket ved spinning.

Skulle akkurat til å spørre om det samme. Ser nå at jeg har lagt på meg 3 kg allerede.. eneste som hjelper på kvalmen min er å spise, og jeg kan ikke fortsette sånn :(
Hørt at ingefærkapsler skal funke bra, så skal prøve det fra i morgen :)

For meg fuunker det med kvalmearmbånd som er kjøpt på apoteket. Sea band tror jeg det heter. Det tar det ikke helt bort, men demper det noe.

Skulle akkurat til å spørre om det samme. Ser nå at jeg har lagt på meg 3 kg allerede.. eneste som hjelper på kvalmen min er å spise, og jeg kan ikke fortsette sånn :(
Hørt at ingefærkapsler skal funke bra, så skal prøve det fra i morgen :)

Hvor får jeg tak i desse kapslene? [emoji3]

Jeg brukte seaband forrige graviditet og tok litt postafen de første ukene (etter å vært hos lege). Det gjorde at jeg nesten klarte meg som normalt.

Klarer ikke å spise og liker ikke lakris [emoji23] kan prøve de armebånda [emoji5]️
Lever på isbiter, er konstant sulten [emoji24]
Du må tvinge i deg mat selv om det ikke frister, hvis ikke ender du opp med å bli innlagt. jeg har det på samme måte som deg, det er helt forferdelig og ingen ting frister men man må få i seg noe næring... Dra til legen det finnes medisiner en kan prøve også...

Har vært så kvalm at jeg ikke har klart å stå opp de siste dagene, verken spist eller klart å holde vann nede.. fikk i dag tips om å drikke sitronvann å spise sitron, nå klarer jeg å sitte oppreist fårran tv-en og få i meg mat! Har til og med klart å vaske gulvet xsmile9

Ananasbrus fra Oscar Sylte. Den uten sukker. Den hjelper meg veldig når det står på som verst[emoji120]

Kan man spise lakris[emoji1]? Jeg har hørt/lest at det ikke er bra, men blir lettet hvis man kan det. [emoji4]
Du kan spise litt lakris, men ikke store mengder. Lakris gjør at man får litt høyere blodtrykk. Har du lavt kan du med fordel spise litt for å ikke svime av. Har du høyt og fare for svangerskapsforgiftning ville jeg holdt meg unna.

Okei. Greit å vite. Jeg ligger på 105/60. Så kanskje jeg skulle spist litt lakris da[emoji4]

Kan man spise lakris[emoji1]? Jeg har hørt/lest at det ikke er bra, men blir lettet hvis man kan det. [emoji4]

Det skal ganske store mengder til før det påvirker noe. Jeg spiser feks tyrkisk pepper drops etter hver gang jeg har spist, og litt innimellom ellers også. Tror ikke det gir noe utslag.

I fjor/tidlig i år gikk de ut i Finland å frarådet gravide å spise lakris. De var innom å snakket om det i Norge også, men her syns de ikke det var noen grunn til å gjøre det.
(Finland er "lakris-land" og de spiser store mengder der)

Spise ofte - noe du liker. Feks salte nøtter, kjeks, iskalde druer, vannmelon - anbefaler ting som ikke er for "sterke" eller sure i smak siden det kan trigge magesyre. Drikk melk om du orker, det bidrar til å stabilisere i magen - activia er og bra. Ellers er ingefær rå supert og kalde epler. Ellers tar jeg afipran for å kunne spise noe. Masse lykke til [emoji170][emoji170]

Har funnet at at det eneste som egentlig hjelper er å ta det helt med ro på sofaen. Er ikke et tips for å fungere i hverdagen, men er et tips for å takle kvalmen uten å måtte spise/drikke noe :)

Har funnet at at det eneste som egentlig hjelper er å ta det helt med ro på sofaen. Er ikke et tips for å fungere i hverdagen, men er et tips for å takle kvalmen uten å måtte spise/drikke noe :)

Er de jeg gjør nå [emoji23] eller prøver, men to små i hus er de vanskelig å slappe av og få ro [emoji6]

Back
Topp