Tips mot kvalme?

EA89

Forelsket i forumet
Novemberlykke 2015
Oktoberlykke 2019
Pumpkin Bumps 2025
d4dd6f68ea60933d79c82c41d78eaa1c
Sliter med kvalme som henger over meg hele dagen, men jeg har hittil (!) ikke kastet opp. Det er verst om morgenen. Har noen gode kvalmedempende tips? Kjøpte sea band i går og lurer på om noen har erfaring med det. Ellers føler jeg det hjelper litt å spise salte kjeks og lakris.

Huff, det er slitsomt! Var dårlig lenge i forje svangerskap, men fant aldri noe som hjalp:-( de seabandene hjalp meg ingenting, var bare ubehagelig å ha på egentlig.. er vel bare det å spise jevnlig og holde blodsukkeret stabilt kanskje. Kan jo være noe som funker på deg da:-) har ikke fått kvalmen enda selv, så går nesten bare å venter på det siden jeg var så dårlig sist:o hehe.
Hold ut og tenk på premien:)

Jeg knasker lakris, og forsøker å spise ofte. Har også noen salte kjeks liggende, pluss litt cola.

Prøver å spise lite men ofte :) ikke alltid set hjelper men :/ så tar fjerne i mot tips selv

Jeg er superkvalm HELE tiden!:hungover: Har heldigvis ikke kastet opp enda, men det kjennes liksom ut så det hele tiden er like før..
Syns dette er utrolig slitsomt, og føler at det går ut over jobb og dagene ellers:( og det blir bare enda værre når jeg fæler at jeg må gå rundt å late som ingenting, aller helst med et stort smil klistra i ansikte:arghh:

Jeg er superkvalm HELE tiden!:hungover: Har heldigvis ikke kastet opp enda, men det kjennes liksom ut så det hele tiden er like før..
Syns dette er utrolig slitsomt, og føler at det går ut over jobb og dagene ellers:( og det blir bare enda værre når jeg fæler at jeg må gå rundt å late som ingenting, aller helst med et stort smil klistra i ansikte:arghh:
Føler det akkurat sånn!

Jeg sliter ikke med kvalme nå i svsk, men blir lett reisesyk og de sea bandene fungerer greit på meg. Tar bort toppen på kvalmen slik at det ikke føles ut som jeg må spy liksom.. Håper de funker på deg!

Jeg var kvalm hele forrige svangerskap fra ende til annen :S Helsigvis ikke kommet nå (eller enda.. :P ) Men eneste som hjalp for meg da var å alltid ha en kjeks/nøtter/salt lakris i veska, også ta en bit så jeg ikke ble sulten. Ofte da jeg ble kvalm.. Ellers måtte jeg holde meg unna sterke lukter, særlig eksos.. Og salami faktisk :P

Jeg lurer på om det er kvalmen jeg har fått idag! Sa til typen at enten er jeg kvalmen, eller så er jeg ekstremt sulten! Ikke så lenge siden jeg spiste så kan nok ikke stemme! Føles ut slik det gjør rett før jeg begynner med omgangssyka!! Men fant meg to appelsiner - så ble litt bedre! Fått helt dilla på appelsiner.

Hvordan kjennes deres morgen kvalme ut egentlig?
Er ikke kvalm foreløpig, men forje svangerskap var jeg det og det var ikke bare morgenkvalme. Heledagen og av og til natta kvalme i mange uker:/ tror jeg reagerte så mye på alt av lukter og at det var derfor det ble så ille. Håper jeg slipper unna nå!

Er ikke kvalm foreløpig, men forje svangerskap var jeg det og det var ikke bare morgenkvalme. Heledagen og av og til natta kvalme i mange uker:/ tror jeg reagerte så mye på alt av lukter og at det var derfor det ble så ille. Håper jeg slipper unna nå!
Uff ja navnet er vist undervurdert har jeg hørt! Har nettopp tatt på meg negle lakk - å var mens jeg satt med mobilen og neglene veldig nærme ansiktet jeg begynte å bli kvalmen - lukta helt sinnsykt!!

Er kvalm fra tidlig ettermiddag og utover. Ikke spyklar, men den er helt klart der og bobler...

Hehe og i dag er det ganske ille, for mannen vasket gulvteppene i går med en sånn teppevasker, så her stinker det våt sau, teppene er av ull :P

Last edited:
Har nå prøvd disse sea bandene siden jeg kom hjem fra jobb, og tror ikke di hjelper på meg :/

Denne dagen har vært helt pyton! Har ikke klart å gjøre noen ting, og har konstant hatt den "NÅ må jeg kaste opp!"- følelsen. Har ikke kasta opp(før nå..) men har brekt meg litt nå og da, og får ikke i meg noe særlig mat å drikke.

Nå har jeg akkurat kasta opp(kun litt veske, helt tom i magen.. og nydelige detaljer ;) ) og vet dere hva?? Kvalmen er BORTE :D :D håper bare det holder seg slik!

Glemte å skrive at ritz-kjeks og vann med kullsyre hjelper meg gjennom kvelden;)

Kvalmen har komme her og i løpet av helga. Har heldigvis bare kastet litt opp en gang mens jeg pusset tenner, men går rundt og brekker meg hele dagen. Blir mye verre hvis jeg er sulten, men blir kvalm av nesten all mat, så er ikke så lett å få spist noe særlig heller. Spiser en del appelsiner og fant ut i går at grønnsakssuppe tok vekk kvalmen for ei stund.

Etter at jeg hadde Hyperemesis med førstemann så lært jeg meg noen triks, de funket på meg. Kanskje de han hjelpe deg... Bland Farris og Ingefærøl brusen, saltstenger eller ritz-kjeks, og føler du deg sulten spis.
Hjalp også å sove mye ;) hehe...

Reiseskyetablettene Postafen skal være effektive mot kvalme, men man må ta dem før man faktisk har blitt kvalm. Så hvis det er en tid på døgnet du ikke er så kvalm, så må du ta det da, for å motvirke at kvalmen skal komme :)

Ellers vet jeg at noen får kvalmen under kontroll med akupunktur.

Back
Topp