Tips mot kvalme?

Lynn87

Snart mamma til to <3
Tilgangsansvarlig
Mailykke <3
VIP
Noen som har funnet ut noe nytt mot hva dom hjelper dere mot kvalme?
Jeg er desperat etter å prøve noe nytt. Er utslitt av å kaste opp.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

-Spis FØR du beveger deg på morgen. Hvis ikke jeg gør det så er hele dagen ødelagt. Jeg har alltid kjeks, saltstenger eller potetgull på nattbordet. Går jeg på do før jeg har fått i meg noe er det gjort.. så spis noe idet du åpner øynene omtrent :) Tror dette er det viktigste for min del, det hjelper å holde kvalmen litt stabil
-spis frokost med engang du er ute av senga. Rista brød med pålegg funker ganske greit for meg, det må helst være "fast" form på maten.
-ta prostafen til frokosten. Jeg tar to om dagen. En morgen og en ettermiddag.
-jeg bruker seaband hele tiden
-akupunktur! Sverger til dette. Det har hjulpet veldig. For min del trengte jeg 4 behandlinger.
-spis, spis, spis! Jeg putter noe i munnen hver 2 time. Går mye i appelsiner. Holder jeg ikke rytme så blir jeg garantert dårlig. Hjelper på å ikke legge på seg også, hvis man får i seg mange små måltider:)
-holder meg unna fet mat. Tunghetsfølelse trigger halsbrann og kvalmen.

Det er mine tips. Maten er som sagt trikset for det meste. Tidligere var jeg uggen konstant og fikk ikke i meg mat, alt jeg sposte kom opp igjen.. men etter jeg begynte med denne rutinen her har det hjulpet betraktelig. Noen dager er verre enn andre, men nå slipper jeg å bo på do.

Takk skal prøve å bli flinkere til å spise mer og mannen skulle se etter seaband. Er virkelig desperat etter å slippe denne spyingen snart. Blir jo ikke frisk fra urinveisinfeksjonen heller om jeg ikke drikker nok :-(

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Syns så synd på deg!!! Håper du slipper unna snart!!:) føle meg virkelig heldig da j ikke har spydd el vært kvalm i d hele tatt, men føler virkelig med deg, det er ingenting som er verre enn å være konstant kvalm å spy!!

Her har spyen tatt overhånd, så jeg gikk til legen og fikk afipran :) å nå er jeg nesten ikke kvalm og ingenting oppkast

Jeg og var helt på felgen og følte jeg ikke greide og ta vare på storebror.. Så jeg ringte legen og fikk komme inn der til en samtale..Hun ville legge meg inn på sykehuset men det var ikke mitt største ønske..Men hun foreslo det p.g.a forrige svangerskap..men nå har jeg jo ikke bare meg selv og ta vare på,har jo en 5 åring i hus..

Så jeg fikk skrevet ut Afipran men det funket ikke noe særlig,så postafen er min redning akkurat nå. Tar 1 om dagen om det trengs..Formen er fortsatt litt kvalm og svimmel men kaster ikke opp hvertfall;)

Ellers går det i å spise, epler, klementin, gulerot og litt salt potetgull..

Føler med deg for å si det sånn. Urettferdig at noen skal bli sååå dårlig, mens andre hopper seg gjennom svangerskapet :P Får håpe det går over ved 2.trimester, og at vi ikke ligger hele svangerskapet!!! da vet jeg ikke hvordan jeg skal komme meg gjennom dette.. huff!

kjøpte meg sae band,og da letta det som bare det! :)
men må spise ofte og lite.

Ja mannen kjøpte i går. Håper det ordner seg. Litt usikker på om de fungerer eller om jeg bare har en ok dag enda. For vært litt kvalm og det er så slitsomt å spise så ofte !!

Sent from my iPad using BV Forum

Ingefær i iskaldt vann med isbiter ... Hjelper veldig kjerring råd . Skal være forsiktig med å knaske ingefær når en er gravid med i te og vann har vist å ha effekt på gravide som er kvalme. Hjelper meg. God bedring.

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp