-Spis FØR du beveger deg på morgen. Hvis ikke jeg gør det så er hele dagen ødelagt. Jeg har alltid kjeks, saltstenger eller potetgull på nattbordet. Går jeg på do før jeg har fått i meg noe er det gjort.. så spis noe idet du åpner øynene omtrent

Tror dette er det viktigste for min del, det hjelper å holde kvalmen litt stabil
-spis frokost med engang du er ute av senga. Rista brød med pålegg funker ganske greit for meg, det må helst være "fast" form på maten.
-ta prostafen til frokosten. Jeg tar to om dagen. En morgen og en ettermiddag.
-jeg bruker seaband hele tiden
-akupunktur! Sverger til dette. Det har hjulpet veldig. For min del trengte jeg 4 behandlinger.
-spis, spis, spis! Jeg putter noe i munnen hver 2 time. Går mye i appelsiner. Holder jeg ikke rytme så blir jeg garantert dårlig. Hjelper på å ikke legge på seg også, hvis man får i seg mange små måltider
-holder meg unna fet mat. Tunghetsfølelse trigger halsbrann og kvalmen.
Det er mine tips. Maten er som sagt trikset for det meste. Tidligere var jeg uggen konstant og fikk ikke i meg mat, alt jeg sposte kom opp igjen.. men etter jeg begynte med denne rutinen her har det hjulpet betraktelig. Noen dager er verre enn andre, men nå slipper jeg å bo på do.