Bekkenplager er noe veldig mange opplever i svangerskapet. Bekkenløsning kommer av hormoner og kan ramme tidlig eller sent i svangerskapet. Har du hatt bekkenløsning tidligere eller ryggplager/hofteplager er det større sannsynlighet for å få bekkenplager i svangerskapet. Bekkenløsning er sterke smerter som setter seg enten foran i symfysen (skambeinet) eller bak nede i ryggen med strålinger opp i ryggen. Jeg har opplevd begge deler, og smerten i symfysen vil jeg sammenligne med knivstikk eller noe i den duren.. Jeg har også fått gangsperre. 
Les mer om bekkenløsning her http://lkb.no/about-2
Så hva kan du gjøre for unngå dette? Dessverre er det fint lite å gjøre til eller fra.. Det du kan er å lindre smerten, og jeg ønsker tips i denne tråden
Hva gjør du for å lindre bekkenplagene?
Tips jeg har fått rundt om kring er:
- Sov med en pute mellom beina, f.eks en lang ammepute. Jeg har en doomoo large som jeg har tatt frem igjen.
- Hold deg mest mulig i ro, ikke sett ut på langtur, selv om bevegelse er bra! Har du først fått bekkenløsning gjør mye gåing bare vondt verre.
- Trening med fysioterapeut eller bassengtrening kan lindre. Ta kontakt med jordmor for å få tips om hvor du kan trene.
- Sov med silkepysj så du lett kan snu deg i senga
- Bruk bekkenbelte når du skal gå, f.eks på tur eller på butikken. Jeg opplever at smertene blir verre om jeg går i bakker og kjører derfor til et flatt område der jeg kan lufte hunden min og trille storesøster.
Har du noen gode tips?

Les mer om bekkenløsning her http://lkb.no/about-2
Så hva kan du gjøre for unngå dette? Dessverre er det fint lite å gjøre til eller fra.. Det du kan er å lindre smerten, og jeg ønsker tips i denne tråden
Tips jeg har fått rundt om kring er:
- Sov med en pute mellom beina, f.eks en lang ammepute. Jeg har en doomoo large som jeg har tatt frem igjen.
- Hold deg mest mulig i ro, ikke sett ut på langtur, selv om bevegelse er bra! Har du først fått bekkenløsning gjør mye gåing bare vondt verre.
- Trening med fysioterapeut eller bassengtrening kan lindre. Ta kontakt med jordmor for å få tips om hvor du kan trene.
- Sov med silkepysj så du lett kan snu deg i senga
- Bruk bekkenbelte når du skal gå, f.eks på tur eller på butikken. Jeg opplever at smertene blir verre om jeg går i bakker og kjører derfor til et flatt område der jeg kan lufte hunden min og trille storesøster.
Har du noen gode tips?