Jeg er ikke så veldig godt i gang med å planlegge dåp enda, men har gjort meg noen små tanker.
Jeg er en hoarder når det kommer til pynt, så jeg har en del stående lagret på loftet, som gjenbrukes. Det meste kan dog kjøpes rimelig på ebay, om du har litt tid. Er stort sett der jeg har kjøpt pynt. Vi giftet oss i juni i fjor, så vi gjenbruker en del av den pynten i dåpen til lillebror tenker jeg. Fargene vi brukte i bryllupet var ivory, kongeblått og sølv, det duger i guttedåp. Tenker dog å legge til litt lyseblått, det hører liksom med føler jeg. Til jente kan man jo bytte ut blått med rosafarger.
På bordene blir det hos oss hvite duker. Kjøper høykvalitets papirduk - litt dyrere, men ser så mye bedre ut på bordene.
Til bryllupet var jeg innom en million gjenbruksbutikker, på let etter femarmede lysestaker i messing. Disse lakkerte jeg meg matt sølvlakk, og brukte kremfargede kronelys i de, ble utrolig fint - selv om det er litt forskjell på hver lysestake.
Her hadde de bare fått første strøk enda.
Utover bordene tenker jeg bare å bruke pompoms og honeycombs, de jeg har til overs fra bryllupet er kremfargede og kongeblå, i forskjellige størrelser, veldig enkelt, men så utrolig fint egentlig - skal se om jeg finner bilder av hvordan det tok seg ut på kaffebordene i bryllupet. Tenker å kjøpe til noen i lyseblått i tillegg til de jeg har.
Vi dekker nok ikke på fat, siden vi skal ha koldtbord, men bretter servietter som står på fatet sin plass. Tenker å finne noen små lyseblå gaveesker som fylles med en liten sjokoladebit og en kanskje en slikkepinne eller noe, som også får doble som bordkort. I bryllupet hadde vi begge deler, så det kan hende vi gjør det i dåpen også. Tenker servietter i krem og blått til dåpen.
Jeg synes det liksom blir nok, men om man søker på christening/baptism/wedding supplies på ebay, får man opp MASSE! Jeg har enorme mengder pynt etter flere anledninger, kjøpt på ebay til en slikk og ingenting.