Ting jeg skulle ønske noen fortalte

At når du føler at du kommer til å bæsje på deg, så kan det hende du faktisk gjør det...:hilarious::hilarious::hilarious: Hilsen hun som ikke fikk/rakk klyster fordi hun ble glemt alene på fødestua fra 1-9 cm.

At når du føler at du kommer til å bæsje på deg, så kan det hende du faktisk gjør det...:hilarious::hilarious::hilarious: Hilsen hun som ikke fikk/rakk klyster fordi hun ble glemt alene på fødestua fra 1-9 cm.
Ja sant.. men også at man kan få den følelsen - og likevel ikke bæsje på deg (ikke merkbart i alle fall) :hilarious: ved første min så gjorde kroppen min opp helt av seg selv, vannet gikk i 2 omganger, og like etter hver gang så måtte jeg akutt skikkelig på do :p

Var ikke helt slik med nr 2, men husker ikke at jeg bæsjet på meg da heller :p Satser på at nr 3 ikke gjør mora flau.. :p

Ja sant.. men også at man kan få den følelsen - og likevel ikke bæsje på deg (ikke merkbart i alle fall) :hilarious: ved første min så gjorde kroppen min opp helt av seg selv, vannet gikk i 2 omganger, og like etter hver gang så måtte jeg akutt skikkelig på do :p

Var ikke helt slik med nr 2, men husker ikke at jeg bæsjet på meg da heller :p Satser på at nr 3 ikke gjør mora flau.. :p
Ja, jeg vil hvertfall ha klyster nå, kjenner jeg. Jo mindre som tar opp plass i det området jo bedre!

Sniker fra mai
Jeg hadde fødsel i badekar og fikk barnet på brystet med en gang, helt til jeg skulle opp. Barnefar holdt barnet mens jeg ble spylt og flyttet over i sengen, så fikk jeg barnet tilbake på brystet. Det var 2 min han ikke lå på meg, bare. Der fikk han ligge mens jeg ble sydd og ordnet. Han fikk krype til brystet og ta melk. Sånn lå vi noen timer før vi flyttet til barsel.
Så fint! Kommer til å be om det samme neste gang. Tror bare jordmor var stressa da de trodde litt av morkaka fortsatt satt fast da det blødde ganske mye. Så det kom på en måte i andre rekke.. nå vet jeg heldigvis mer hva jeg går til, og kan stille litt krav til hvordan jeg vil ha det.

At du skal drite i hva føden sier å stole på egen kropp. Fikk så klart beskjed om å vente å se det ann med første gutten, det kan ta tid siden det er første fødsel. Hadde en time å kjøre til sykehuset, mannen og jeg ble enig om å starte med engang og godt er det før da vi kom fram hadde jeg 8 cm åpning! Fra første rie til han var ute tok det 1t og 20 minutt.

At du skal drite i hva føden sier å stole på egen kropp. Fikk så klart beskjed om å vente å se det ann med første gutten, det kan ta tid siden det er første fødsel. Hadde en time å kjøre til sykehuset, mannen og jeg ble enig om å starte med engang og godt er det før da vi kom fram hadde jeg 8 cm åpning! Fra første rie til han var ute tok det 1t og 20 minutt.
Har en venninne som ikke var i nærheten av full åpning, og tror det var typ 10 min senere så kom babyen, en student eller noe måtte ta imot! Da de andre kom inn igjen trodde de nesten ikke på at det var hennes baby! Hun var jo i sjokk selv, men ja, hun kjente hun måtte presse, og det gjorde hun!

Back
Topp