Tindes dagbok

Tinde

Andre møte med forumet
Hei!

Tenkte å opprette en dagbok her, siden jeg ikke lenger er prøver. :)

I dag er jeg 9+4, og dritt lei! Neida, eller kanskje litt... Jeg har vært så kvalm i de siste! Det begynte i uke 5/6, nesten som jeg plutselig ble bilsyk, bare at det ikke var kortvarig. Kvalm hele døgnet omtrent. Har ikke kastet opp hver dag, men den siste uken har jeg hengt endel over doskåla kan man si... Jeg vet at mange har det værre, og ærlig talt skjønner jeg ikke hvordan dere holder det ut. Jeg holder på å klikke... :confused:

Jeg tok test på ikm dagen, og den ble positiv. Jeg trodde ikke noe på den. Nektet. Kunne ikke helt skjønne at det skulle gå på første forsøk, så det var litt skrekkblandet fryd. Men så når jeg tenkte tilbake en uke, så var det ikke tvil egentlig om at den testen måtte være positiv. Jeg gikk å kjente på murringer, skjerpet luktesans, og jeg hadde DET kviseutbruddet. Kjære vene, jeg så ikke ut! En og annen kvise som kommer rundt EL og IKM er jeg vandt til. Men HELE panna, rundt bryna, i kinnene og hele haka??? På en gang??? Nei, det var såvidt jeg turde gå ut av huset. I tillegg, en dag og to etter jeg tok testen, ble jeg oppblåst, hadde murringer/stikkinger (som om jeg skulle hatt mens), og ømme bryst. Brystene har vært ømme helt til nå omtrent. Ganske vonde. Og jeg som ikke får såve om jeg ikke ligger på magen??? Hjelp... :(

Har fortsatt mange kviser, men det har roet seg. Det klør på magen, men legen sa så lenge det ikke gjorde vondt, var det ikke farlig. Pga. kvalmen så har treningen fallt helt bort, en og annen luftetur på kvelden har det blitt, men ikke mer enn det. Og så har jeg MYE mat med på jobb, for å holde kvalmen noe i balanse, men når jeg kommer hjem så kollapser jeg på sofaen. Kommer meg ikke opp igjen, er helt utslitt etter å holde meg i sjakk på jobb hele dagen. Noen dager skulle jeg ønsket jeg hadde mast meg til en sykemelding, men har ikke samvittighet til det. Jeg har prøvd seabands, de hjelper til en viss grad. Spiser hele tiden, og har prøvd sitron i drikkeflasken, som egentlig bare har resultert i at jeg nå har skikkelig cravings etter sitroner. Jeg har sikkert prøvd andre ting også, som jeg ikke kommer på i farta. Men noe av det værste er når jeg kommer på jobb om morningen. Jeg har irriterende god luktesans, og når jeg stepper inn i gangen så må jeg være veldig konsentrert. Ellers så brekker jeg meg. Det lukter helt forferdelig. Det er et nytt bygg, så det henger vel litt igjen i lufta enda.... Huff. Jeg brekker meg bare ved tanken nå...

Litt rotete oppsummering/utblåsning fra min side. ;)

Jeg er 24 år, sambo 29. Bosatt på Vestlandet og vi gleder oss til Februar 2015.:Heartbigred
 
*Sukk*

Kort tid etter jeg startet å "henge" her inne, mistet vi et nær og kjært familiemedlem. Det var hardt, og jeg har brukt lang tid på å komme tilbake igjen til normal hverdag. Jeg nærmest druknet meg selv i arbeid for at jeg ikke bare skulle gå å tenke på dette... Kom meg etterhvert igjennom det, men fortsatt vondt å tenke på. Derfor har jeg også vært fraværende fra forumet (regnet ikke med at jeg var savnet her, men tilfelle dere har lurt på hvorfor det bare ble med det ene innlegget).

Fikk vite på OUL at vi ventet en jente. Til da hadde jeg hatt guttefølelse, tross alle de "klassiske tegnene" på at det var jente. Termin ble satt til 15 februar, ble altså flyttet en dag, og det viste i grunn bare at menstermin stemte. I dag er jeg 39+4 og nedtellingen har startet for fullt. Jeg er så lei og utålmodig! "Førstegangs, du må regne med å gå over termin med minst en uke!" Jada, men jeg blir ikke mindre utålmodig av den grunn. Jeg er så tett i toppen at det er tungt å puste, spesielt om natta. Kvalmen har startet å komme igjen, og jeg er generelt sliten. Jeg får rett å slett ikke hvilt ut. Det var faktisk lettere å gå på jobb enn å begynne å være hjemme. Selv om de siste dagene nok hadde vært krevende å være på jobb. Jeg kan vel tenke at jeg har vært heldig som har vært i såpass god form at jeg kunne jobbe til permisjonstart, men jeg klager likevel. Jeg syns jeg har lov å være lei nå.

Alt av utstyr er klart til jenta kommer, tror vi. Vogn, bilstol, seng, vugge, stelle-kommode, div til stell og klær. Trenger vel ikke mer? Butikkene er åpne etter fødsel også, har jeg hørt. ;)

Jeg hadde et håp forrige helg at nå var fødselen i gang. Men nei. Det begynte med mensmurringer/stikkninger, varte i noen timer og jeg følte det ble sterkere. Men så gav det seg, og jeg har ikke kjent noe etter det. Det er svært fristende å prøve alle mulige kjerringråd, men det eneste som liksom skal ha dokumentert effekt vet jeg ikke om vi får gjennomført. Jeg har ekstremt vondt i baken/halebenet, det er vondt å sitte og klarer ikke helt gå normalt. Jeg håper jo at fødselen er rett rundt hjørnet, for jeg gruer meg helt enormt og vil bare få det overstått. Jo lengre tid, jo mer gruer jeg meg. Jeg kjente det godt når jeg var på omvisning på fødeavdelingen, men samtidig så føles det heler uvirkelig. Hver minste stikk/vondter går jeg å kjenner på nå. Klarer ikke fokusere på annet. Vet ikke hvor mange ganger jeg har sjekket at jeg ikke har glemt å pakke noe i fødebaggen og stellebagen.

Håper våren blir fin så vi får mange trilleturer!
 
Kan det være?

I hele dag har jeg kjent mensslignende smerter, og magen har innimellom blitt veldig hard (kynnere??). Det har ikke vert vondt eller ubehagelig. Men jeg har jo nå ett håp om at det skal ta seg opp utover dagen, og at det faktisk er starten på fødsel. Er så lei nå! Sambo er også lei, han driver å maser om når vi kan dra på trilletur! :Heartred

Håper at jeg ikke tar feil, og må gå med disse "følelsene" i mange dager fremover. Jenta vår er hjertelig velkommen nå! Termin er på søndag, og det er flere som kommer langveis fra for å være hjemme en uke nå i håp om å treffe jenta vår. Det blir påske/sommer til neste mulighet...

Heldigvis har jeg ikke vondt i halebenet lenger, og alt var fint på kontroll i går. :) Har fått time til overtidskontroll i neste uke, men håper jeg slipper å gå til den!
 
Falsk alarm.

Siden jeg kjente en del mensslignende smerter i går, så klarte jeg og overtale min kjære til en runde i høyet. Håpet var jo at fødsel var så nær at det ville sette fart på ting. Og det gjorde det. Ikke lenge etter så ble disse menssmertene enda mer intense, så mye at jeg ikke fikk såve (måtte også på do hele tiden). Vel, jeg sovnet til slutt, må ha vært rundt 5 tiden. Var veldig skuffet da jeg våknet i dag og all smerte var borte. Nesten ikke kjent noe som helst i dag. Ser ikke ut til at jenta har tenkt seg ut helt enda likevel.

Har også prøvd litt brystvortestimulering, men det funker ikke når jeg gjør det selv. Kanel-te ser heller ikke ut til å gjøre noe med kroppen. Kjærringråd ass :p
 
I går kom vi oss ut på tur, og vi fikk også lagt inn 2 runder i høyet. Men det har fortsatt ikke skjedd noe som helst. Kjenner ikke antydninger engang. *sukk* Er så lei! Termin er i dag, så håper virkelig at det skjer noe ila de neste 2-3 dagene.

Jeg har en liten mistanke om at jeg kanskje har lekket litt fostervann. Så tenker å ta en tlf til fødeavdelingen litt senere å høre. Jeg vet ærlig talt ikke om det er utfloden som har forandret seg, eller om jeg bare ikke har noe særlig blærekontroll lengre. Føler jo konstant at jeg på på do.

Kanel-te dropper jeg i dag, for i går så klarte jeg ikke en halv kopp en gang :p Den var bare god den første dagen. Nå må jeg prøve å få i meg litt mat, for kjenner kvalmen melder sin ankomst..
 
Vel, lekket ikke fostervann. Men det var greit å få sjekket det likevel. Jeg hadde ikke klart å slappet av viss ikke. Det var nok utfloden som hadde forandret seg. Og i dag har utfloden også forandre litt farge, så kanskje er det slimproppen som er i ferd med å gå? Håper det er tegn på at fødsel er rett rundt hjørnet! Jeg går snart alle sammen på nervene med utolmodigheten min...

Ellers i dag har jeg på en måte følt at energien har vert på topp. Har fått gjort unna en god del husarbeid, og det gjorde jeg i full fart i dag :p

Sa også til sambo i dag, at dersom han vil ha middager med ekstra futt i, så må de spises nå! For når jeg skal begynne å amme, så vil jeg ta det litt forsiktig i starten. Tenker at chili og taco ikke akkurat er de første tingene jeg skal eksperimentere med :p
 
Vel, lekket ikke fostervann. Men det var greit å få sjekket det likevel. Jeg hadde ikke klart å slappet av viss ikke. Det var nok utfloden som hadde forandret seg. Og i dag har utfloden også forandre litt farge, så kanskje er det slimproppen som er i ferd med å gå? Håper det er tegn på at fødsel er rett rundt hjørnet! Jeg går snart alle sammen på nervene med utolmodigheten min...

Ellers i dag har jeg på en måte følt at energien har vert på topp. Har fått gjort unna en god del husarbeid, og det gjorde jeg i full fart i dag :p

Sa også til sambo i dag, at dersom han vil ha middager med ekstra futt i, så må de spises nå! For når jeg skal begynne å amme, så vil jeg ta det litt forsiktig i starten. Tenker at chili og taco ikke akkurat er de første tingene jeg skal eksperimentere med :p
Takk


Vel, lekket ikke fostervann. Men det var greit å få sjekket det likevel. Jeg hadde ikke klart å slappet av viss ikke. Det var nok utfloden som hadde forandret seg. Og i dag har utfloden også forandre litt farge, så kanskje er det slimproppen som er i ferd med å gå? Håper det er tegn på at fødsel er rett rundt hjørnet! Jeg går snart alle sammen på nervene med utolmodigheten min...

Ellers i dag har jeg på en måte følt at energien har vert på topp. Har fått gjort unna en god del husarbeid, og det gjorde jeg i full fart i dag :p

Sa også til sambo i dag, at dersom han vil ha middager med ekstra futt i, så må de spises nå! For når jeg skal begynne å amme, så vil jeg ta det litt forsiktig i starten. Tenker at chili og taco ikke akkurat er de første tingene jeg skal eksperimentere med :p
 
Back
Topp