Time til TUL

Mamma.lykke

Forelsket i forumet
Novemberbarna 2021
Septemberlykke 2024
Noen som har bestilt time til tul, eller eventuelt kanskje har vært på en enda ?
vil du dele bilde - og eller erfaring ?
Syns det er så koselig å se ultralyd bilder:shy:

Jeg har selv bestilt en til jeg er 8+1, nå krysses alt som kan for at det ikke skjer noe i mellomtiden :oops:
 
Blir vel om 3 uker til meg, da er jeg i uke 7 Har hatt TUL i alle mine svangerskap, pga jeg har en funksjonshemming så legene har villet holde tidlig øye med den lille(alt har gått fint unntagen en SA som var urelstert til diagnosen min). Alltid så fint å se de små knottene :Heartred
 
Noen som har bestilt time til tul, eller eventuelt kanskje har vært på en enda ?
vil du dele bilde - og eller erfaring ?
Syns det er så koselig å se ultralyd bilder:shy:

Jeg har selv bestilt en til jeg er 8+1, nå krysses alt som kan for at det ikke skjer noe i mellomtiden :oops:

Jeg har bestilt til 15.mars. Er da rundt 7 uker:)
 
Har bestilt til 6+3 (17. mars), da det var da vi gjorde det i forrige svangerskap også! Fikk se hjerteslag og alt. Fantastisk følelse :Heartred
 

Vedlegg

  • 58397B28-1A8B-4990-9DD1-579FE946B003.jpeg
    58397B28-1A8B-4990-9DD1-579FE946B003.jpeg
    45,1 KB · Visninger: 69
Tenker å prøve å få time rett før påske om det er ledig. Da er jeg 7 + et eller annet.
 
Får komme uken etter påske :) Skal ha Albyl-e og da må jeg til gyn på sykehus for vurdering.
 
Jeg har bestilt til 7+0, ca midten av mars.

Er kjempenervøs og «ser for meg» timen og ulike scenarioer hver kveld/natt når jeg prøver å sove. Slitsomt men det er vel helt typisk etter å ha gjennomgått MA (i slutten av juli i fjor). Da var det svak hjertebank 7+5 og så var det vel dødt (eller iallefall ikke liv laga) da vi var på sykehuset 8+5..
 
Da har jeg fått time til TUL 26.mars. Er da 7+2.
 
Jeg har litt lite peiling... hvorfor bestiller dere så tidlig? Jeg trodde man kunne se mer hvis man ventet til uke 11/12? Skal dere ha det også? Prøver å finne ut hva som er normalt
 
Jeg har bestilt 16 mars. Da er jeg 6+1. Skal også en gang uken etter gjennom det offentlige. Og jeg vil på ul i uke 9 eller 10. Det er mellom 8-10 uker at morkaken tar over hormonproduksjon. Og det er den mest kritiske fasen, så jeg vil gjerne få sjekket i den tiden.
 
Jeg har litt lite peiling... hvorfor bestiller dere så tidlig? Jeg trodde man kunne se mer hvis man ventet til uke 11/12? Skal dere ha det også? Prøver å finne ut hva som er normalt
Jeg bestille fordi jeg hadde en MA i August og rett og slett tror det hjelper meg å finne litt roen.
I uke 7 ser man ikke så mye. Men man kan se at hjerte banker.
Jeg vurderer også å ta en rundt uke 12.
 
Jeg har litt lite peiling... hvorfor bestiller dere så tidlig? Jeg trodde man kunne se mer hvis man ventet til uke 11/12? Skal dere ha det også? Prøver å finne ut hva som er normalt
Jeg vil vite så fort som mulig om det er liv der, om alt ser bra ut, selv om jeg vet ting kan skje når som helst. Det er pga forrige gang jeg var gravid fant vi ut at det ikke var levedyktig og måtte fjerne det i uke 9. Jeg kommer til å ta ny Tul rundt uke 11-12 også for bedre undersøkelse av fosteret. Og kanskje en til imellom der hvis jeg er ekstra bekymret. Bryr meg ikke om hva som er normalt eller ikke, for min egen del vil det nok være best å sjekke så mye som 3 ganger før OUL. Har åpenbart et stort kontrollbehov hehe :) Når man har mulighet til å gjøre det så tenker jeg hvorfor ikke. Mulig man blir mer avslappet når man ikke er førstegangsfødende da men :)

Du må nesten føle på hva du ønsker, hvis du tenker at du ikke «trenger» så tidlig som rundt uke 7 så er det nok likegreit å vente til rundt uke 12 fordi da vil man få mer ut av det enn tidligere da.
 
takk for så fine svar! Jeg har noen kusiner som har fått barn med trisomi13 og downs, og jeg ønsker derfor å ta nipt test. Litt derfor jeg lurer på om jeg må ta to ultralyder for OuL eller ikke, eller om det er nok med en i ca uke 10 hvis noen har input der tar jeg gjerne imot tips!
 
Jeg er så i tvil om jeg skal bestille... og eventuelt når!
Hvor bestiller dere da? Aleris? Medi3?

Jeg vil/bør uansett vente til 6+0 tenker jeg. Det er to uker til. Da må jeg eventuelt ta en hel dag fri fra jobb (sånt liker jeg ikke nemlig :hilarious: ). Føler nesten det er litt unødvendig. Burde egentlig vente til påskeferien. Da er jeg 8-9 uker. Men det er jo sååå lenge til :arghh:
 
Jeg har litt lite peiling... hvorfor bestiller dere så tidlig? Jeg trodde man kunne se mer hvis man ventet til uke 11/12? Skal dere ha det også? Prøver å finne ut hva som er normalt

Jeg tar først en nå 5+6 for å se om det er hjerteslag. Skal så ha en i uke 8, for å se om det fremdeles er liv da vi skal bestille NIPT-test som skal tas fra 9+0.

Kommer sikkert til å ta en i uke 12 også, så er det jo OUL rundt uke 18. Så, ønsker vi 4D-UL i uke 30 :)
 
takk for så fine svar! Jeg har noen kusiner som har fått barn med trisomi13 og downs, og jeg ønsker derfor å ta nipt test. Litt derfor jeg lurer på om jeg må ta to ultralyder for OuL eller ikke, eller om det er nok med en i ca uke 10 hvis noen har input der tar jeg gjerne imot tips!

Kommer an på hvilken NIPT-test du skal utføre. Den vi skal ta er fra 9+0, så vi skal på 2 UL før det. En i ca. uke 6 og en i uke 8 :)
 
Jeg er så i tvil om jeg skal bestille... og eventuelt når!
Hvor bestiller dere da? Aleris? Medi3?

Jeg vil/bør uansett vente til 6+0 tenker jeg. Det er to uker til. Da må jeg eventuelt ta en hel dag fri fra jobb (sånt liker jeg ikke nemlig :hilarious: ). Føler nesten det er litt unødvendig. Burde egentlig vente til påskeferien. Da er jeg 8-9 uker. Men det er jo sååå lenge til :arghh:

Jeg bor på bygda, så her er det bare en privat gynekolog. Så jeg har bestilt hos han. Har vært hos han før og synes han er veldig dyktig.
 
Tenker å bestille legetime i midten av mars og få han til å sende henvisning til gynekologen min. Fikk to ultralyder hos hun forje graviditet (uke 8 og uke 12), så tenker jeg får det samme denne gangen :)
 
Jeg tar først en nå 5+6 for å se om det er hjerteslag. Skal så ha en i uke 8, for å se om det fremdeles er liv da vi skal bestille NIPT-test som skal tas fra 9+0.

Kommer sikkert til å ta en i uke 12 også, så er det jo OUL rundt uke 18. Så, ønsker vi 4D-UL i uke 30 :)

-Kan alle bestille NIP-test? Gjør man det hos lege ?:) Var ikke noe snakk om dette da jeg var gravid i 2018.

Så nå at du hadde en egen tråd, leser der :D hehe
 
Last edited:
Back
Topp