Time hos lege/jm. Er det bare jeg...

som ikke har tatt kontakt med legen enda, eller er det flere?? Når skal man egentlig gjøre det? Sist gang så ble svangerskapet oppdaget tilfeldig hos legen...denne gangen er det planlagt. Jeg vet hvor langt jeg er på vei etc. Tidlig UL neste torsdag, som jeg bestilte selv...Det jeg er redd for, er at hele bygda kommer til å få vite det samme dag som jeg kommer meg til legen, det er helt håpløst her ang. slike ting! :rolleyes: Vi har planlagt å fortelle til besteforeldrene på julaften, da er jeg 10 uker på vei, og til resten av familien etter nyttår. Er det dumt å vente så lenge med å bestille legetime? Nå er det så lenge siden sist, at jeg husker ikke hva som skjer på 1.kontroll....blodprøver?gyn.undersøkelse? :)

Jeg fikk time når jeg er 10+5. Og hos jordmor i uke 24. Kjenner jeg tar ting mer som det kommer denne 2. gangen.

Jeg har ikke vært hos legen enda skal om 2 uker tenker jeg, da er jeg nesten 12 uker.. Må ta en del prøver da i forhold til blodtype og nyrene mine.. Dette er min 4 graviditet og så lenge alt virker ok ser jeg ingen grunn til hverken lege eller ul før da:)

Jeg har ikke time før slutten av uke 13. Det var visst ikke vits i å komme før pga de ikke får tatt nødvendige blodprøver før uke 12:) og uke 12 er for min del i jula, så da må jeg vente til over nyttår:) tror ikke det er så mye vits i å ta tidlig kontakt med mindre man er veldig dårlig eller bekymra for noe:)

første svangerskapskontroll her er 13.januar. Da er jeg nesten 13 uker på vei :) men er til legen hver 14.dag. men pga kvalme og oppfølgning for at jeg er gravid. har slik risikosvangerskap...

Godt å høre at det er flere :) Da gidder jeg ikke å stresse noe mer med det. Tar kontakt med de etter nyttår :)

Eg var og usikker på når eg skulle ta kontakt med legen, mitt første svangerskap, så alt er jo nytt. Men las på kommunen sine nettsider at første kontroll er i veke 8-12. Så eg ringte legen denne veka, men han var så opptatt før jul, at eg ikkje fikk time før etter nyttår, og då er eg 12+4. Men får vel berre ta ting som det kjem :-) veit ikkje heilt når eg ska ta kontakt med jordmor...?

Jeg skal ha når jeg er 10+4 :)

jeg skal på tirsdag.. da er jeg 8+4. (Signaturen får stå frem til oul)

Jeg var i dag,uke 7, men det var bare for å få henvisning til gyn. som skal ha oppfølgingen min fremover....

Jeg er førstegangs, og skal ha første legetime når jeg er 11+0 :) tok kontakt med legen da jeg var 9+0.

Er absolutt helt innenfor å ta første kontroll i 12.uke så lenge det ikke foreligger en spesiell grunn til noe annet:) Du er jo 2.gangs også:)

Ringte å bestilte time i uke 8 ca og var på kontroll for 2 dager siden :) er 11 uker i dag.

Jeg var innom legen i uke 8, sa da at jeg var gravid siden jeg hadde behov for en samtale med en objektiv person. Og han satte da opp ny time til meg 2 uker senere så er litt over 10 uker når jeg skal på første kontroll.

første gangen dro æ te legen først.. var tidlig ute bare for bekreftelse egentlig - fikk beskje dom å vente med å ta kontakt med jordmor til etter uke 12 så gjorde det.. jordmor mente derimot at jeg kunne dratt rett til hun uten kontakt med legen om jeg ville da det var fritt valg.

når jeg ble gravid igjen tok jeg kontakt med jordmor (flytta te ny plass i mellomtiden ) men her fikk jeg ikke lov til å komme før uke 16 :s maste meg til tidlige jeg da.. men møtte til lege først. rart at det ikke er likt over alt -er jo i samme fylke :s

Jeg skal på første kontroll først i uke 12! :) innafor å vente litt dersom der er fare for bygdesnakk altså! :) :)

Jeg er jo i kjempe fin form, trenger ikke noe sykemld.etc og vet jo hvordan det er å være gravid + dette med babysnakk, derfor avventer jeg til etter nyttår :) mandag, 5.januar er jeg 12+1...tar kontakt da. Vil han ha meg inn, så får jeg sikkert komme inn på dagen :) kjempe grei lege!

Jeg var hos legen her om dagen, men siden jeg ikke har bikka uke 12 fikk han ikke tatt blodprøver eller noe så følte det ikke var noe vits, kunne ønske de hadde sagt ifra om det når jeg ringte og bestilte time :P

Back
Topp