Time hos jordmor?

Evamor

Elsker forumet
Himmelbarn
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
fikk melding av legen at etter de nye retningslinjene skulle jordmor ha meg inn til samtale så fort som mulig.
Googlet det og nye retningslinjer sier 1-2 svangerskaps sjekker i første trimester.

Har time til 04.06 så gidder ikke å haste inn før d.
Har dere fått den beskjeden?
 
Ikke hørt noe, men så har jeg ringt og bestilt selv til uke 6 da :) Føler jeg trenger det som førstegangsfødende :wideyed:
 
Ikke hørt noe, men så har jeg ringt og bestilt selv til uke 6 da :) Føler jeg trenger det som førstegangsfødende :wideyed:
Dette er min nr 3. Jeg får ny jordmor i dette svangerskapet siden forrige har sluttet. Føler jeg kunne skippet jordmor da.
Får møte opp og se hvordan denne jordmoren er.
 
Jeg har time i uke 11+4.
Er andregangs, og føler virkelig ikke behovet før hos jordmor. Ikke bruker hun doppler eller lytter noe særlig. Og hun kjenner ikke så alt for mye heller. Blir bare mas om kosthold og ernæring :hilarious::hilarious: skal til legen og få tak i papirene, og ha alt det i orden før tul da:joyful:
 
Jeg er kokk og jobber på en Frisklivssentralen. Forstår at det er viktig men føler meg ikke som den de primært burde bruke tiden på. Jordmor ville at jeg skulle ha avtale hos legen først og legen ville jeg skulle dit først.
Så har da 3 forskjellige svangerskap relaterte timer ila 2 uker. Har jo ikke tid til å gå på jobb.
 
Dette er min nr 3. Jeg får ny jordmor i dette svangerskapet siden forrige har sluttet. Føler jeg kunne skippet jordmor da.
Får møte opp og se hvordan denne jordmoren er.

Slik jeg har forstått det setter de jo opp et opplegg etter skjønn. Dersom du ikke føler stort behov for oppfølging utenom det som absolutt er nødvendig så bør vel det la seg gjøre tenker jeg? :)
 
Ikke hørt noe om det nei..

Jeg var tidligere denne uken, i uke 7, og så skal jeg til jordmor igjen i uke 12. Syns det er kjekt å dra til jordmor selv om jeg er andregangs.
 
Nei, men har ingen planer om legetime denne gangen. Har fått jordmortime 21/6 i uke 12.
 
Dette har jeg ikke fått med meg. Skal til legen om ca 1 uke, skal høre etter da.
 
Visste ikke det.. skal til jordmor i neste uke. Da er jeg 10 uker og jeg ser frem til å få snakket litt ut om graviditeten og fødselen sist men ellers ser jeg det ikke som så veldig nødvendig med mange avtaler :rolleyes:
 
Jeg er så fornøyd med min fantastiske fastlege, så tenker å gå hos henne til etter uke 12 (etter fellesferien). Jeg vet at oppfølging fra henne er det jeg trenger i starten.
 
Jeg hadde ikke fått med meg det. Jeg har bare avtalt med legen å komme og ta blodprøver mellom uke 12-16 en gang.

Jeg tror egentlig ikke jeg har noe behold før uke 24 eller hva det var sist. Vi kommer til å bestille en tidlig ul privat, for å sjekke at dette virkelig er sant :p
 
Uff tror d er mest det at jeg har fått ny jordmor. Hun jeg hadde i de to forrige var så koselig og grei å snakke med. Så frykter det verste nå. Litt pessimist men har veldig mye med kjemien med jordmoren
 
Ja, har fått med meg retningslinjene, men da jeg ringte helsestasjonen fikk jeg vite at jordmødrene ikke har tid før etter første svangerskapskontroll hos fastlegen. Så jeg begynner der.
 
Jeg har allerede bestilt time hos begge så har bestemt at jeg ikke gidder å stresse.
 
Back
Topp