Tilvenning barnehage

Strimmelpinne

Glad i forumet
Har mor og far 3 dager hver eller 3 dager tilsammen når det er tilvenning i Bhg? Kan jeg først ta 3 dager og mannen deretter ta 3 dager, eller funker det ikke sånn?

Trodde bare det var tre totalt men ikke kommet så langt enda jeg vet sikkert ;)

Her er det 3 dager til sammen.
Som regel har jeg eller pappaen vært med i noen timer i 2 dager og 3 dagen har de vært alene i noen timer. Med oss leyt tilgjengelig. :)

Det kommer ann på reglene på velferdspermisjonen man har. Jeg snakket med tillitsvalgte på jobb I forhold til sfo start for om jeg kunne bruke dager der i tillegg til 1 skoledag. Og jeg som er ansatt I kommunen kan faktisk søke om å få intill 10 dager om det er en grunn til det. Selvfølgelig vil nok arbeidsgiver ha en god grunn til at man trenger så mange dager. Men om dere mener at barnet trenger mer enn de 3 dagene så undersøk på arbeidsplassen om hva slags regler dere har. Noen barn trenger faktisk mere tilvenning enn andre av ulike grunner så det kan være greit å vite ;)

Kommer vel ann på arbeidsgiver det? Da eldste skulle begynne i barnehagen så måtte vi har 3 dager tilvenning, og det sa de alle foreldre hadde. Jeg har kun en dag,mens samboer har 3. Jeg kan selvfølgelig ta ulønnet fri, men siden jeg kun har en velferdsdag, så er det pappaen som tar resten hær :)

Da tar jeg 3 dager og mannen ingen. Mannen skal uansett ha to uker ferie i forbindelse med Bhg start. Fått skrekken etter førstemann som begynte i Bhg i august og ikke var tilvendt før etter jul.

Man har rett på 2 dager hver. Det er opp til arbeidsgiver om de er lønnet. Noen arbeidsgivere gir flere dager lønnet/ulønnet.

Vet jeg har 3 dager lønnet og vet også at han hadde 3 dager lønnet. Var egentlig bare usikker på om begge kunne benytte dagene. Hvis det er så, så har vi jo strengt tatt 6 dager og det gjør jo ting mye lettere :D

Da tar jeg 3 dager og mannen ingen. Mannen skal uansett ha to uker ferie i forbindelse med Bhg start. Fått skrekken etter førstemann som begynte i Bhg i august og ikke var tilvendt før etter jul.
Er det samme bhg som eldste går i?
Her skal vi hvertfall i samme bhg og han har jo vørt med og levert og hentet, så jeg føler han er nesten tilvendt før han begynner :)

Mannen hadde 3 og jeg hadde 1, var mer en nok for vesla, pappaen ble sent hjem allerede på Dag 2 og vesla var der 2 timer alene :)

Lite med 3 dager ...!
I Sverige har vi 2 uker på kun noen få timer pr dag. Vi er der med de helt til vi/barna ikke ønsker det mer.
Rart det er så forskjellig. Håper det går fint :-)

Lite med 3 dager ...!
I Sverige har vi 2 uker på kun noen få timer pr dag. Vi er der med de helt til vi/barna ikke ønsker det mer.
Rart det er så forskjellig. Håper det går fint :-)
Skulle vært slik her og, 3 dager er sykt lite tid for å venne seg til ny plass med nye voksne og barn, og til å bli vant til å ikke være i sentrum.

Skulle vært slik her og, 3 dager er sykt lite tid for å venne seg til ny plass med nye voksne og barn, og til å bli vant til å ikke være i sentrum.
Ja. Vi har mye å lære av Svenskene altså. Også bilsikring :-)
3 dager er ingenting. Så mye som skal læres. Soving bl.a.... Skjønner de små blir redde og lei seg :-(

Jeg hadde ulønnet permisjon hele den første mnd og gubben tok sine 3 dager selv om jeg var med. Jeg var så lenge jeg følte behov hver dag og hente tidelig, gutten min hadde nok ikke trengte mer enn 3 dager, men ble syk ca 3 dager hver uke den første mnd så måtte begynne på nytt hver mandag.

Er det samme bhg som eldste går i?
Her skal vi hvertfall i samme bhg og han har jo vørt med og levert og hentet, så jeg føler han er nesten tilvendt før han begynner :)

Det er samme Bhg ja. Så han er med å henter og leverer hver dag. Så litt kjent er han, i tillegg til at storebror er der og. Sist gang følte jeg at 3 dager var alt for lite, så vil ikke gjøre samme feilen igjen...

3 dager totalt tror jeg. Man kan jo sikkert være med flere dager hvis man ønsker det, men det er jo litt opp til hva man har muligheten til :)

Gjennomsnittlig trenger et barn ca 3-4 dager på å tilvennes, noen adskillig mer, noen mindre. Kommer helt an på bhg og arbeidsgiver.

Back
Topp