Tilvenning av smokk...

Her tok han smokk når han var 1 uke. Fikk ikke lov på føden å gi han før ammingen var i boks.
Men var null problem, og en lettelse å slippe at han måtte bruke lillefingeren min hele tiden.
Han bruker mam sine.
Presenterte han for en "ergonomisk riktig" smokk. Den var tydeligvis ikke mye riktig for han, og ble spyttet rett ut:p

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app
 
Her har han plutselig begynt å spytte den ut, og når han først sovner med den og mister den så våkner han hvis han ikke er i dyp søvn. Grunnen til at jeg vil gi han smokk til tider er fordi han prøver å spise opp hendene sine, det skjer helst når han er stuptrøty og vil sove. Det som om han leter etter noe passelig å sutte på, men at han ikke finner det rette på hånden sin. Jeg tenker at det er samme grunn for at han spytter smokken ut, han vil heller ha hånden :p


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg har nå bestilt Philips Avent Soothie fra USA, og de kommer ca 2 juli :) Håper hun tar de for er sårt å være smokk :p
 
Nå tar hun Nuk sine når hun skal sove, men kun da. Nå er problemet som andre nevner, at hun mister den før hun når dyp søvn og da våkner hun....jaja...det går seg vel til


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg har nå bestilt Philips Avent Soothie fra USA, og de kommer ca 2 juli :) Håper hun tar de for er sårt å være smokk :p

Jeg leste ett tips som funket her, å holde støtte smokken ml tommel og pekefinger ( i buen) og masere samtidig med tommel og pekefinger for å stimulere sugerefleksen....


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Altså, jeg tolker jentungen som at hun VIL ha smokken. Hun blir ikke sint om vi prøver, og hun gaper etter den... men hun får det bare ikke til.
Hun bruker "puppeteknikken" på den, altsp skyver i den med tungen, som resulterer i at smokken skyter ut av munnen...
Noen som har opplevd lignende og erfart at barnet har lært seg det til slutt? Hun sliter jo med å ta flasken også av samme grunn...
 
Altså, jeg tolker jentungen som at hun VIL ha smokken. Hun blir ikke sint om vi prøver, og hun gaper etter den... men hun får det bare ikke til.
Hun bruker "puppeteknikken" på den, altsp skyver i den med tungen, som resulterer i at smokken skyter ut av munnen...
Noen som har opplevd lignende og erfart at barnet har lært seg det til slutt? Hun sliter jo med å ta flasken også av samme grunn...

Vi hadde og har det slik litt enda...men nå får hun til smokken etter intens øving i uker men flaska får hun ikke til...som sagt litt høyere opp i tråden så funket det m å holde smokken på plass med buen/hånda ml tommel og pekefinger mens man maserer m tommel og pekefinger for å stimulere sugerefleksen...


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Vi hadde og har det slik litt enda...men nå får hun til smokken etter intens øving i uker men flaska får hun ikke til...som sagt litt høyere opp i tråden så funket det m å holde smokken på plass med buen/hånda ml tommel og pekefinger mens man maserer m tommel og pekefinger for å stimulere sugerefleksen...


Sent from my iPhone using BV Forum

Okei, da skal jeg prøve det!
Har prøvd all slags smokker nå, NUK, mam, avent, tommy tippee, silikon, latex... You name it:p
 
Jeg leste ett tips som funket her, å holde støtte smokken ml tommel og pekefinger ( i buen) og masere samtidig med tommel og pekefinger for å stimulere sugerefleksen....


Sent from my iPhone using BV Forum
Det har jeg prøvd, men hun bare brekker seg når hun suger på de :p Funker ikke de jeg har bestilt så får jeg bare holde ut frem til hun blir større ;) Storesøstra tok heller ikke smokk før hun var 7 mnd og jeg nesten hadde slutta å amme.
 
Her tok lillemann smokken etterhvert ganske greit. Begynte å prøve når han var noen dager og gikk etterhvert ganske fint. Helt til han var 4uker og plutselig nekta å ta puppen. Helt sugeforvirret stakkars, så den fikk jeg jo svi for selv :p brukte 1,5 døgn på å få han til å ta puppen igjen
 
Oppdatering: Nå er ikke smokk ett problem lenger
Hun tar den lett

Hvordan er det med dere andre?


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Går ikke, snupp nekter fortsatt å ta smokk og har i tillegg blitt erkefiende med flaska.
Bare puppen som gjelder nå... Vondepupper.com :p
Halleluja for at ho elsker det ho får av smaksprøver, noen uker til nå så får puppene i alle fall ett friminutt :p
 
Prøvd så mange forskjellige, og hun bare tygger på de :p Men hun har funnet totten sin, og det hjelper litt for å finne roen :)

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app
 
Smokk tar de om di vil. Her tar vesla smokken innimellom. Dvs når hun er så trøtt at hun holder på å dåne og ikke helt vet hva hun vil :p tar den mest når hun skal sove om kvelden. Da tar hun smokken i munnen med kosekluten oppi ansiktet og koser seg masse med inspeksjon av baksiden av øyelokka xD


Tutdelafrut
Lillegull 070414 :D
 
Back
Topp