Tilvenning av smokk...

Kathy80

Forelsket i forumet
*MIA*
Sommerfuglene <3
Har forsøkt å gi Elvira smokk i noen uker nå, men hun hun får det ikke til. Kan noen ganger skjønne det og suge i 2-4 min men så er det like vanskelig igjen. har forsøkt ulike typer smokker, og funnet ut at hvis det er håp så er det nuk sine. Husker storesøster også sleit litt med å skjønne hvordan hun skulle ta den, men husker ikke hvor lenge jeg holdt på før hun endelig skjønte det. Noen andre som sliter med dette, og noen med tips?


Sent from my iPad using BV Forum
 
Sliter med det samme selv.
Hun brekker seg og bruker feil sugeteknikk, så da gir jeg opp. Har prøvd avent, nuk, mam, tippee tommee...
Skulle ønske hun kunne brukt tutt om natten, da hun av og til våkner ut av søvnen når puppen forsvinner. Virker som hun har et kosebehov, men jeg blir jo både trett og øm av å ha henne liggende så lenge på puppen.
 
Brekker seg her også, men sv og til tar hun den greit. Tror vi starta litt seint med den, hun var nærmere 2 uker før vi prøvde...
 
Vi startet dag to(på barsel), og det gikk veldig bra. Tror man bør starte tidlig om man skal få det til, men så sies det jo at det kan være dumt pga ammingen.. Men vi valgte mamming, og det gikk heldigvis ikke ut over ammingen ;)


Prins 03.03.08 og prinsesse 14.04.14 <3


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Det finnes en magisk smokk som heter Trøst, jeg fikk tilslutt tak i den på sykehusapoteket. Den tok baby med en gang, uten å brekke seg!!! Anbefales, jeg hadde prøvd ALLE typer smokker.
 
Her fikk lillegutt smokk før han fikk pupp, han havner på nyfødtintensiven etter fødselen og der har de helt annen praksis enn på barselavdelingene. Der gir de smokk for å stimulere sugerefleksen og som trøst sammen med litt sukkervann mtp undersøkelsene bebisene skal gjennom med blodprøver o.l.
Vi har ikke hatt noe problem med ammingen eller sugetak på pupp.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Lillebror bruker MAM start 0-2 mnd og den tok han på andre forsøk og har tatt den siden og liker den veldig godt :)
 
Her bruker lillebror mam 6mnd+ , eneste han har villet ha mer enn et par minutter om gangen:p.. Virker som om han syns de andre fra mam ble for små.. Prøvd litt andre merker også, men den fra mam han vil ha, å det er helt greit for meg da de er enklest å få tak i:p

Med storesøstra slet vi mer med å få smokken til å sitte, men var tilslutt nuk sine hun godtok og ville ha, etter å ha prøvd alt mulig i flere uker:p


Jente født juli 2011 ~ Gutt født april 2014 :)
 
holder av og til tuten på smokken mellom to fingre sånn at bare litt stikker ut. Så lar jeg henne få syge den til seg sakte. Dette funker av og til hvis hun er urolig men bare brekker seg av smokken.
 
Bruker mam 0-6 mnd,tok tutt fra dag 2 ;)
Storesøster derimot tok aldri tutten.. Brakk seg og spyttet den ut så fort den kom i munn.. Så den kampen gav jeg opp. Hun er veldig knyttet til bamsene sine derimot :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
I dag har hun tatt den i noen lengre perioder- jeg aner håp☺️ Forsøkte flaske i går og det var helt håpløst....


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Bruker mam 0-6 mnd,tok tutt fra dag 2 ;)
Storesøster derimot tok aldri tutten.. Brakk seg og spyttet den ut så fort den kom i munn.. Så den kampen gav jeg opp. Hun er veldig knyttet til bamsene sine derimot :)


Sent from my iPhone using BV Forum

Niesen min er lik! Tok aldri tutten, så "billebæ" bamsen er et must for henne! Godt å ha trøst i noe(n):)
Vi har gått til anskaffelse av en myk kaninbamse, håper lillejenta blir like glad i den som kusinen er i sauen sin, siden hun ikke vil ha tutt:)
 
Her tok lillegutt tutten i det jeg presenterte den for ham første gang. Ante ikke en gang at det var et problem for så mange! Trodde også tutt var tutt og visste ikke engang at det fantes forskjell på dem hehe.. Lærer noe nytt hver dag :)

Sent from my C6903 using BV Forum mobile app
 
min vil heller ikke ha.. brekker seg ikke men spytter den ut som et prosjektil etter å ha hatt den et halvt minutt.. men jeg tar det ikke så veldig tungt for han sover rolig og bruker heller ikke meg som tutt.. var nokså koselig å se fjeset på han egentlig.. får håpe han kan ha den litt i "putt alt i munnen"-fasen når vi skal ut å se på kaniner og grus..
 
Storebror tok smokken med en gang og da kunne han det liksom. Lillesøster tok den også med en gang, men sliter fortsatt 2 uker etter med at hun kan brekke seg og styre litt før hun klarer å ta riktig tak. Blir sugeforvirret av puppen - hehe ;) Hun får den jo ikke så ofte da så kanskje hun ikke får øvd nok... Mye flinkere til å ta den på kvelden da det er. tydelig at hun har størst sugebehov. MAM 0-6 bruker vi. Synes det er så greit å kunne kjøpe smokk på matvaren, så håper hun vil ta dem fint etter hvert.
 
Sniker fra Mai

Vi fikk en knallfin smokk på nyfødtintensiven på sykehuset. Denne smokken er til og med legene glad i da den ikke ødelegger sugeteknikken så lett som de andre variantene. Kanskje babyene har lettere for å akseptere fasongen på den vi har? Google bilder av "Phillips Soothie". Vi fikk kjøpt dem på sykehusapoteket men har ikke sett dem andre steder.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Sniker fra Mai

Vi fikk en knallfin smokk på nyfødtintensiven på sykehuset. Denne smokken er til og med legene glad i da den ikke ødelegger sugeteknikken så lett som de andre variantene. Kanskje babyene har lettere for å akseptere fasongen på den vi har? Google bilder av "Phillips Soothie". Vi fikk kjøpt dem på sykehusapoteket men har ikke sett dem andre steder.


Sent from my iPhone using BV Forum

Noen som vet hvor en kan få kjøpt Philips Soothie?
Her gikk det bedre men nå vil hun ikke ta smokken i det hele tatt!



Sent from my iPhone using BV Forum
 
Noen som vet hvor en kan få kjøpt Philips Soothie?
Her gikk det bedre men nå vil hun ikke ta smokken i det hele tatt!



Sent from my iPhone using BV Forum
Jeg googla litt rundt i går og de selges for ca 40 kr på ebay for en 2 pk. Tenkte jeg skulle bestille derfra og prøve for hun tar flaskesmokken derfra så godt :)
 
Jeg har gitt opp smokk for lenge siden. Nå suger hun på tommelen, evt. hele hånda:) Sikler som bare det!

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Back
Topp