Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Er det sant?! Den koblingen har jeg ikke tatt. Selv om jeg har lagt merke til at neglene er sterkere. Stas!Vanlig å få fyldigere hår og sterkere negler når man er gravid![]()
Husker legen sa sist at om man spiste variert kan man heller vente mot slutten med å ta multikosttilskudd, spiser man ikke så variert er multikosttilskudd greit å haEr det sant?! Den koblingen har jeg ikke tatt. Selv om jeg har lagt merke til at neglene er sterkere. Stas!
Jeg har tatt pakken for første trimester, fordi ei på apoteket anbefalte det. Legen sa derimot at det virket unødvendig. Hun sa: ta folat(!!!), tran eller tilsvarende, og spis variert! Så når pakken er tom i morgen kommer jeg til å gå tilbake til kun folat og tran. Og når jeg slutter på folat (vet ikke helt når det blir), tar jeg nok noen multivitaminer for sikkerhets skyld - i tillegg til tran, selvfølgelig!
Du skulle fått noen her til å sende til degJeg var å så på tabletter på apoteket idag, men fikk en smerre sjokk når jeg så prisen. Hun jeg snakket med anbefalt en type som var spesielt riktet til gravide, men den kostet jo 250kr for 30 dager! Det blir litt for drøyt synes jeg....
Nå sitter jeg å ser på den "Complete Multi Kvinne" på Apotek1, og den var mye mye billigere. Den inneholder ikke folat igjen da, men trenger man det etter første trimester?
Hva er härtat? Er det svensk-apotek?Du skulle fått noen her til å sende til deg![]()
På hjärtat koster det 100 kr ca for 100 tabletter var tilogmed salg når jeg kjøpte mine bokser så for 3 bokser betalte jeg rundt 200![]()
Ja er detHva er härtat? Er det svensk-apotek?
Tja spørs jo litt hva du vil ha, gravid kosttilskuddet syns jeg er bedre og billigere enn i Norge ihvertfall, ellers har vi alltid bafucin tilgjengelig i tilfelle.Aha, har ikke tenkt så langtmen mamma kommer i slutten av april, da kan hun sikkert kjøpe med seg noe fra svensk-apotek
![]()
Har du noe tips på hva hun skal kjøpe?
Tja spørs jo litt hva du vil ha, gravid kosttilskuddet syns jeg er bedre og billigere enn i Norge ihvertfall, ellers har vi alltid bafucin tilgjengelig i tilfelle.
Kjedelig å få vond hals i Norge når man er gravid, får beskjed om å holde seg unna alt nesten.
Apotekhjärtat.se har god oversikt over priser osv, mye kan lønne seg å kjøpe i Sverige syns jeg![]()
Du skulle fått noen her til å sende til deg
På hjärtat koster det 100 kr ca for 100 tabletter var tilogmed salg når jeg kjøpte mine bokser så for 3 bokser betalte jeg rundt 200![]()
Jeg er litt nervøs for å ta disse vitamin-piller da, for jeg har lest at om du som gravid spiser for mye A-vitamin så øker du risikoen for fosterskader. Anbefalt daglig inntak av A-vitamin er 800mcg (lest på apotek1.no). Tabletterne i Sverige, den ene i hvert fall, inneholder 400mcg og jeg tror det var 250mcg i Complete Kvinne som man får kjøpt her i Norge.Den som heter "mamma" fra apoteket
Ja man skal ikke ta for mye a vitamin. Så spørs jo hvordan kosten din er også.Jeg er litt nervøs for å ta disse vitamin-piller da, for jeg har lest at om du som gravid spiser for mye A-vitamin så øker du risikoen for fosterskader. Anbefalt daglig inntak av A-vitamin er 800mcg (lest på apotek1.no). Tabletterne i Sverige, den ene i hvert fall, inneholder 400mcg og jeg tror det var 250mcg i Complete Kvinne som man får kjøpt her i Norge.
Men trenger man å tenke så mye på det? Har vi passera punktet der man ikke får fosterskader av for mye A-vitamin når man er over 12 uker?
Har aldri tatt vitaminer/tilskudd i voksen alder, da jeg tror at man får i seg det man trenger gjennom variert kostså her gledes det til jeg kan slutte med folat..tenker ikke å starte med noe nytt!
Det er bare om man får i seg mer enn 800 om dagen at det er farlig. Alt under det er ufarlig. Gravidpakkene inneholder som regel 250, og det er ikke i nærheten av maksgrensen. Selv kombinert med mat som inneholder a-vitamin så er du ikke i nærheten. Ingen fare! Det er noe som er farlig hele svangerskapet om jeg har forstått det riktig, men du er ikke i nærheten med de pakkene du skrev omJeg er litt nervøs for å ta disse vitamin-piller da, for jeg har lest at om du som gravid spiser for mye A-vitamin så øker du risikoen for fosterskader. Anbefalt daglig inntak av A-vitamin er 800mcg (lest på apotek1.no). Tabletterne i Sverige, den ene i hvert fall, inneholder 400mcg og jeg tror det var 250mcg i Complete Kvinne som man får kjøpt her i Norge.
Men trenger man å tenke så mye på det? Har vi passera punktet der man ikke får fosterskader av for mye A-vitamin når man er over 12 uker?
OkDet er bare om man får i seg mer enn 800 om dagen at det er farlig. Alt under det er ufarlig. Gravidpakkene inneholder som regel 250, og det er ikke i nærheten av maksgrensen. Selv kombinert med mat som inneholder a-vitamin så er du ikke i nærheten. Ingen fare! Det er noe som er farlig hele svangerskapet om jeg har forstått det riktig, men du er ikke i nærheten med de pakkene du skrev om![]()
Ok. Skal sjekke ut litt flere alternativ!Ja man skal ikke ta for mye a vitamin. Så spørs jo hvordan kosten din er også.
På slutten av svangerskapet behøver de fleste ekstra påfyll av vitaminer.
På hjärtat har vi 400 mikrogram i en tablett, apoteket ab har 300 mikrogram i en tablett, de har ikke ren a vitamin men høyere mengde betakaroten som tilsvarer disse mengdene med a vitaminman har jo også kronans apotek som har sin egen men usikker på hvor mye det er i den. Apotea.se har noen med mindre innhold av a vitamin slik som mamma vital.
Helt enig med deg. Jeg tar bare ekstra omega 3 (spiser for lite fisk) og vitamin D
Tja det kan jo hjelpe, men som regel har de liten effektiv, vanskelig dette med jern fordi man da burde unngå inntak med melkeprodukter og kaffe rett før og etterOk. Skal sjekke ut litt flere alternativ!starter gjerne allerede nå med påfyll av litt jern så det ikke blir nødvendig med rene jerntabletter på slutten!
![]()