Tilskudd

Margis86

Glad i forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Hvilke tilskudd tar dere? Tar noen av dere folsyre fortsatt etter uke 12?

Jeg drikker melk og tar tran, men har sluttet med folsyre. Tar kanskje en vitaminbjørn innimellom. Ellers prøver jeg å få i meg mye frukt og grønnsaker.

Hvilke tilskudd tar dere? Tar noen av dere folsyre fortsatt etter uke 12?

Jeg drikker melk og tar tran, men har sluttet med folsyre. Tar kanskje en vitaminbjørn innimellom. Ellers prøver jeg å få i meg mye frukt og grønnsaker.

Jeg tar gravidpakke fra apoteket med alle tilskudd. Har tenkt å spise opp den siste pakken min som vil vare til jeg er i uke 15, og deretter gå over på same type pakke, men tilpasset for 2. Trimester :)

Jeg tar omega cure (samme som tran, bare med mer fisk i) slutter med folsyre i starten av uke 15, da noen mener at første trimester er helt frem til uke 14. Tisser bare ut det som er til overs uansett.

Og en liten multivitamin som inneholder lite, men litt av det vi trenger, deriblant 200 av folsyre, så når jeg slutter på folsyretilskudd får jeg fremdeles i meg halvparten. Også tar jeg å spiser masse frukt, fisk og grønt, hele tiden. Tar også litt magnesium pga restless leggs.

Jeg tar vitaminpakken for 2.trimester samt at jeg må ta b12 tabletter på resept.

Jeg tar kun folat, tror jeg har nok frem til uke 13... Etter det er jeg ikke sikker, tror jeg går på apoteket å ser hva som finns/spør om hva som er bra.
Jeg fikk jernmangel sist og det er IKKE party party å gå på jerntabletter så ska se om det går å kjøpe noe som inneholder litt jern også :)

Tar et multikosttilskudd til gravide, i den her er det masse folsyre også magnesium tar jeg :)

Tok folat frem til i dag (14+0) og to Omega-3 hver dag :)

Har aldri tatt vitaminer/tilskudd i voksen alder, da jeg tror at man får i seg det man trenger gjennom variert kost:happy: så her gledes det til jeg kan slutte med folat..tenker ikke å starte med noe nytt!

Multivitamin, b-vitaminer, calsium, omega3 og folat fortsetter jeg med til boksen er tom :)

Går på den pakka som er ut 1 trimester foreløpig. Bytter til uka tenker jeg.

Mamma-vitaminer for 2. og 3. trimester, det er multivitaminer og fiskeoljekapsler. Tar i tillegg jern og ekstra B-vit tabletter. Påvist lavt jernlager på første blodprøve, det har jeg også tidvis til vanlig, så jeg tar jern ved behov uten å være gravid også.

Tar bare d-vitaminer akkurat nå. Har alltid lite av det i kroppen da jeg er så lite ut i sola :p

Tar folat (er 11+3), d-vitamin og b-vitamin. Får i meg så lite og ensidig mat nå, så trenger litt ekstra vitaminer :)

Noen andre som merker at de får sterkere negler og fyldigere hår av Folat? Jeg har aldri klart å få lange negler tidligere. Knekker med ei gang. Men nå må jeg file og klippe de. Kan være tilfeldig, men det startet da jeg begynte med Folat :D Klager ikke.

Noen andre som merker at de får sterkere negler og fyldigere hår av Folat? Jeg har aldri klart å få lange negler tidligere. Knekker med ei gang. Men nå må jeg file og klippe de. Kan være tilfeldig, men det startet da jeg begynte med Folat :D Klager ikke.
Ja! Eller, jeg fikk sterkere negler rett etter at jeg ble gravid. Har vel tatt folat i flere mnd før det ;)

Vanlig å få fyldigere hår og sterkere negler når man er gravid ;)

Har også fått vanvittig sterke og fine negler! Tror det kommer av graviditeten, da jeg har gått på folat en stund men ikke merket noe før de siste 2-3 månedene :)

Back
Topp