Tillater du at barnet promper og raper?

• Trådstarter Trådstarter Kakaduen
  • Opprettet Opprettet
Kan vel ikke nekte noen å gjøre det? Ved matbordet gjør man det ikke er vel de eneste "reglene" , men om "uhellet" skjer så unnskylder de seg.

Sent from my iPhone using BV Forum

Selvsagt tillater jeg det.

Her lærer dem at om man merker at man skal rape eller prompe, skal man gå bort fra andre-helst på toalettet eller ut. Nå er vi mennesker laget slik at av og til kan det glippe litt luft enten her eller der:-) og spesielt hos barn-de har jo ikke helt kontroll. Skjer det ved et uhell, sier man enkelt og greit unnskyld, får et smil tilbake og vi er ferdige med den saken!

Her hjemme er det bare 5 åringen som skjønner hva hun gjør. Han på 11 måneder skjønner ikke stort av det lenger. Promp og rap er en ganske naturlg ting. Fra de er små babyer, dkal de jo rapes etter mat, og det er ikke noe godt å holde på det heller. Rapes/prompes det, sier hun pent unnskyld etterpå og er veldig kjapp om å be oss si det om vi skulle glemme det etter å ha rapert. Kunne ikke falt meg inn å be de gå på gangen for å prompe.

Jentungen skjønner selv at det ikke er kjempe fint, derfor unnskylder hun seg. Hun vet også at hun kan gjøre sånt hjemme, men er man ute eller på besøk, må man prøve å ikke gjøre det foran alle andre :p

Sent from my iPhone using BV Forum

Gutten vår er tre år. Rapene som kommer hører jeg er totalt uplanlagte, og samme med prompene. Kunne ikke falt meg inn å kjefte på han for det, eller be han unnskylde:) hadde han prøvd å rape/prompe eller lagt på ekstra lyd hadde jeg nok sagt noe, men når det er så uskyldig gjør jeg ingenting ut av det. Her hadde det nok virket mot sin hensikt i den alderen han er kommet i;)

Back
Topp