Tillater du at barnet promper og raper?

• Trådstarter Trådstarter Kakaduen
  • Opprettet Opprettet
Her er det frøkna som ber meg om å si unnskyld fordi jeg raper, men hu fiser en del. Hu har store problemer med magen så sier så klart ikke noe på fising så lenge vi ikke spiser eller vi har besøk.

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app

Med matbordet er det ikke lov. Men ellers får de slippe alt ut her hjemme så lenge vi ikke har besøk. De er bare barn og jeg ønsker ikke at barna mine skal få luftsmerter av å holde det inne.

Sent from my iPhone using BV Forum

Her i huset er det lov, så lenge vi ikke spiser!

Ser jo igrunn bare veldig rart ut og måtte stille seg i gangen/ badet for og slippe en fis? :-p

Her sier vi unnskyld om vi fiser eller raper, og barna gjør det samme. Men vi tuller mye med prompe og bæsje lyder som vi lager med munn, de er i den alderen at det er gøy

Det får de bare gjøre så mye de vil. Er normale kroppsfunksjoner og jeg syns ikke det er noe de skal si unnskyld for.

Sent from my LT25i using BV Forum mobile app

Det får de bare gjøre så mye de vil. Er normale kroppsfunksjoner og jeg syns ikke det er noe de skal si unnskyld for.

Helt enig!
Så lenge det ikke er med "vilje" rundt middagsbordet. Og de er større vel og merke :-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Enig med deg.

Skal ikke tabulegge normale kroppsfunksjoner synes jeg. Da kan man i verste fall påføre ungene komplekser for kroppen sin, og det er det jo noen som sier noe om lenger opp.

Men man kan jo prøve å la være ved matbordet liksom.

Jeg sliter med luft selv, etter skaden jeg pådro meg i lukkemuskelen da eldste ble født. Den er ødelagt, og jeg sliter med å holde på luft selv.

Da kan ikke jeg pålegge ungene å gå et annet sted å fise hvis jeg gjør det på stua selv liksom.

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Har ingen regel på det... Noe hun vet av natur at ikke er særlig pent... Men skjer det ved matbordet, så sier hun unnskyld :) det gjør hun ellers også.. Med et smil :) jeg har ikke sagt at hun må si unnskyld.. Ligger henne bare naturlig å si

Her hjemme bryr jeg meg ikke. Her raper og fiser både mann, barn og hunder. Ved matbordet og på besøk kommer det ikke til å være lov, kommer det ukontrollert da må de si unnskyld. Slipper å tenke på dette helt enda med mini da han bare er 7 uker, verre med gubben;)

Hvor skal man få lov til å fise hvis man ikke får gjøre det hjemme?? Nei, her i huset sier vi ingenting på hverken fis eller rap, men ingen av oss som presser noe ut med vilje :)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Vi er ikke så nøye på det her hjemme... jeg hverken fiser eller raper rundt andre folk da jeg selv velger å gå på badet eller noe når det eventuelt melder seg. Men har en sambo og en 3 år gammel sønn som både fiser og raper støtt og stadig :P Pleier som regel ikke å si noe på det annet enn at det ikke er lov mens vi sitter å spiser :)

Det er farlig å holde inne på lufta. Men ute blant folk, resturanter, kino ol. da er det IKKE lov :p

Om det er uhell sier vi unnskyld og jeg merker forskjell på om de tvinger frem eller om det er uhell for ser det på ansiktet. Når de var små var det greit men nå er de 5 og 10 år så er litt lettere og si i fra at det ikke er greit.

Prøver å lære henne manerer ja, det er greit å proppe men helst skal man gå unna om man klarer, og man holder for munnen om man raper, og man skal ikke le av noen av delene.

Her promper og raper jeg rett som det er. Sambo går for seg selv for å prompe, raper innimellom. Sønnen vår tar vel mer etter han tror jeg uten at vi har noe regel på det. Jeg er litt sånn at hjemme er alt greit, har vi gjester eller er borte er det anderledes.

Selvfølgelig er det lov til å prompe og rape. Ingen gjør det ved matbordet. Vi har en 2åring, så vi ber hun si unnskyld når hun har rapet. Jenta mi har melkeallergi, og vi har smått begynt å innføre melk i kosten. Da blir det litt luft i magen og det skal hun ikke beklage seg for! Er vi på besøk går hun litt for seg selv om hun må prompe, men hun er som sagt 2 år. Er ikke streng på det.

Siden hun er 3 år så får hun lov til både å rape og prompe, men ikke når vi spiser. Prøver å lære henne at hun kan prompe på do eller holde seg. Rape gjør hun sjeldent. Har nok arvet min manglende evne til å rape. Det er jo en fysisk umulighet.. :p

Kan man nekte noen å prompe eller rape?! Her prompes og rapes det, men ikke med matbordet, og de veit at det ikke er sånt vi gjør ute og på besøk..

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Back
Topp