Tiligere fødsler

Begge startet med rier :-)

Første startet med vannavgang 6 dager over termin. Vannet var helt misfarget så måtte dra til føden med en gang. 10 timer senere var han ute. Tung fødsel med stormrier og han satt fast med skuldrene.
Andre startet med at slimproppen gikk 6 dager over og rier. De ble aldri regelmessige og varierte veldig når jeg sto og lå. Kom inn på føden med 10 cm åpning og på ett press var hun ute. Håper fødsel nummer tre ligner på nummer to! Bare komme seg på sykehuset litt tidligere :)

Begge min har startet med tegningsblødning dagen før riene.. Blir spennende å se denne gangen. Har "satt igang" fødslene selv, første med sex, andre med å stimulere brystvortene så jeg prøver nok de triksene igjen;) Må prøve å få han ut mens samboer er hjemme, han jobber ca 3-4 timer unna og vi har to små barn så er greit å ikke være alene for lenge..

Her startet d plutselig, 3daga før termin. Sånn i 10-tida begynte æ kaste opp og diare, va så på kontroll hos fastlegen 14.30 og ingen tegn til fødsel. 15.30 fikk æ plutselig rie med 3-4min mellom rien, ringte føden 16.00. Fikk beskjed å komme inn for kontroll om en times tid så sku vi få dra hjem igjen. Ble undersøkt på føden 17.20, da hadde æ ca 3min mellom rien og full åpning så da va d rett på fødestue. Dem tok fostervannet kl 18.20 og 18.45 va ho født, d var første min...så satse på at d ikke går fortere den her gangen enn sist...

Merket de første takene seint på kvelden to dager på overtid. Det var så lenge mellom, men skjønte allikevel hva det var. Så satt på rieteller.no for å se hvor lenge det var mellom. Måtte til slutt legge meg og sove litt. Det tok seg opp tidlig neste morgen. Men fikk beskjed fra føden at det ikke var vits å komme før riene var så vonde at jeg ikke klarte å snakke. Så dro beløp føden I 11-tida og da sendte de meg likevel ut igjen en tur. Kom tilbake litt før 13.og hun ble født litt før kl 17 etter at de tok vannet. Så var ikke så mange timene på fødestua.

Begynte med slim(med blod i) på tørkepapiret, noen timer senere begynte riene. Fra første rie til han var født tok det va.5 timer. Han kom 6 dager før termin :)

Last edited:
Satt igang to ganger, så starter med rier

Back
Topp