Tilbakelent amming

Jeg har prøvd det de siste par dagene og synes det funker veldig bra! Har slitt med at den ene brystvorten har vært fryktelig sår selv om alt tilsier at frøkna har rett dietak og alt..Har grudd meg til å amme på den siden helt siden dag 3:wtf: men nå er det blitt litt bedre. Fascinerende å se henne finne frem selv :D

Har ikke turt å prøve det etter vi lå på fødestuen, og de insisterte på å la henne finne fram selv på denne måten. Den lille frøkna var litt på bærtur og sugde seg brått fast på feil plass, noe som førte til et digert blåmerke/sår rett ved brystvorta, som var vondt ved amming i to uker etterpå.. mye krefter i en liten munn! ;-) men det var jo rett etter fødsel, jeg var helt i ørska og mye styr rundt oss. Fungerer nok mye bedre i roligere omgivelser når mor klarer å følge med litt :-D

Prøvde dette nå nettopp, funka jo ganske bra - artig! Hun søkte seg fram, vippa hodet opp og ned og styra på, og nådde målet. :-) Artig at vi ikke er så forskjellige fra andre pattedyr der!

Her hviler hun hodet mot armen min, har bygd opp med puter sånn at armen gir god støtte, hodet hennes blir da litegrann på skrå heller enn rett opp og ned på puppen... kjempebra forklart... ;-) Men veldig god trening når hun søker seg fram! :-)

Her hviler hun hodet mot armen min, har bygd opp med puter sånn at armen gir god støtte, hodet hennes blir da litegrann på skrå heller enn rett opp og ned på puppen... kjempebra forklart... ;-) Men veldig god trening når hun søker seg fram! :-)

Jeg bygger ikke opp med puter, men bruker armen som støtte :)
Synes det er så slitsomt å bygge opp her og der og lillemann er utålmodig, så jeg får heller slite litt en stund :p

Back
Topp