Tilbake til jobb

Jeg tilhører desember-14 forumet, men fikk lyst til å kommentere..;) Jeg begynte i jobb igjen da vesla var 9 mndr. Brukte hele den siste måneden av permisjonen til å grue meg. Men så var det faktisk bare utrolig godt å begynne på jobb igjen! Bare det å stå opp og kjøre avgårde uten å ha ansvar for andre enn meg selv.. Etter at de to første dagene var unnagjort, føltes det bare herlig! Og vesla og pappa hadde det helt utmerket sammen :)

Takk <3

Eg begynte å jobbe igjen i midten av oktober, då var vetle jenta 10 veker!
Har jobba 50%sia då, så blir berre 2 og 3 dagar i veka. Og nyt dei andre dagane heime!
Driv hotell saman med min far, så blir jo litt spesielt, men difor var det og veldig godt å komme tilbake i jobb.
Pappaen og snuppa storkosar seg heime! :-)

Jeg har et lite tips til dere (lettere sagt enn gjort, jeg vet!), og det er å nyyyte den siste tiden av permisjonen! Bruker dere den på å grue dere til å begynne å jobbe igjen, så kommer dere til å slite dere ut- og gjøre vondt værre! Nei slapp av, og nyt :-) Hvor mange før dere har ikke gjort det samme? Mange. Og hvor ofte går det bra? Alltid! Tenk på de som må levere barn hos dagmamma når de er 4 mnd.. For det skjer. Da storesøster var 7 mnd begynte jeg i jobb igjen, det var grusomt. Helt til jeg begynte å jobbe. Det grusomme var å gå hjemme å grue seg, og å angre på at man ikke brukte dagene til bare kos glede og nyt. Når jeg så hvor mye hun kosa seg hjemme med far, hvor mye far kosa seg med henne og hvor mye ekstra energi jeg hadde å gi henne da jeg kom hjem om dagene.. Så var det hele bare en stor glede :-) Prøv damer, nyt dagene. Ikke tenk på det. Dere kommer til å få sjokk over hvor deilig hverdagen blir når dere kommer ut av permisjonsbobla. Jeg begynner på jobb igjen i starten av april, da er lille 8 mnd. Det ser vi frem til!

Jeg gruer meg ikke pga snuppa, men fordi jeg rett og slett ikke vil tilbake til en sjef som blir sur når man er gravid osv. Ikke så god stemning der med andre ord, og jeg er eneste ansatt:p så om jeg ikke får meg en annen jobb, vet jeg rett og slett ikke hva jeg skal gjøre:/

Jeg gruer meg ikke pga snuppa, men fordi jeg rett og slett ikke vil tilbake til en sjef som blir sur når man er gravid osv. Ikke så god stemning der med andre ord, og jeg er eneste ansatt:p så om jeg ikke får meg en annen jobb, vet jeg rett og slett ikke hva jeg skal gjøre:/

Nei, men da blir jo din situasjon en litt annen enn de fleste andre her skriver. Skjønner da godt at du ikke vil tilbake på jobb! Jeg tror ikke at jeg hadde dratt tilbake. Håper du får deg ny jobb og at det ordner seg :) :)

Begynner i slutten av april. Gruer meg. Men har vert gjennom dette før og vet det går bra. En ny epoke begynner,nemmelig hverdagen

Og kanskje viktigst av alt: Jenta di vil fortsatt være der selv om du begynner i jobb igjen! Hun forsvinner ikke! Hun er der hver ettermiddag, hver kveld og hver natt.. ;-) Og morgenkosen (det var den jeg grudde meg mest til å miste..) får du i fullt monn hver lørdag og hver søndag. Det er ikke sånn at alt blir anderledes fordi du går tilbake i jobb. Du gir bare jenta di muligheten til å se at det er flere enn deg som er 100% til å stole på, samtidig som du selv får tilbake noe som er bare ditt. Vinn-vinn! ;)

Begynner 2. Mai :( gruer meg... Men skal bare jobbe 10 uker, og så være hjemme i 10 uker igjen :)

Back
Topp